Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R33o75m88a12n 34B42l37a43ž48e68k 6752224250488

No pan Rohan ho nemůže rozprodat na náhradní díly autore. Ne dřív než to splatí, pokud to má na lízačku.

0/0
28.8.2019 11:32
Foto

V25i36k80t74o25r 60Š63e75d68i14v97ý 8836361230726

Tohle ale nebyla ojetina za 270, ale za 135 tisíc.

No a to už je celkem jasné, že do takového auta je třeba obratem dost vrazit.

+1/0
26.8.2019 22:52
Foto

M76a16r35t26i73n10a 51B92e84r84á21n89k48o60v51á 5667195762

Omyl, těch 270 000 Kč ten pán zaplatí pouze za to auto, protože ho koupil nikoliv za hotové, ale prodejce mu zařídil i financování koupě. Takže cena + úroky a je to 270 tis. To není z mé hlavy, to zaznělo v reportáži.

+1/0
27.8.2019 3:58
Foto

V34l82a71d76i83m62í34r 57M16o83r13a50v16e23c 3698710613503

Nicméně, pořád se jedná o auto za 135 000,- . Také jsem byl tak hloupý a koupil před deseti lety auto za 59 000,- , 42 000 financování a do pěti let bych těm zlodějům zaplatil 96 000,- Tak že honem melouchy a do půli roka jsem to splatil. Jinak, do auta jsem vrazil desítku a dodnes je v pořádku. Peugeot 206, 1,6 16V, zinkovaná kastle, motor pouze katalizátor, tak že žádná hromada ekos_raček. A maximální spokojenost

0/0
27.8.2019 6:59
Foto

M95a51r48t92i31n50a 94B62e35r21á13n34k12o94v31á 5597525502

Jasně, pane Moravče. Ale ja jsem reagovala na větu pana Šedivého, že to už je celkem jasné, že do takového auta je třeba obratem dost vrazit. Takže těch 270 tisíc byly peníze, co po něm chce poskytovatel půjčky. Není v nich ani koruna na opravy.

Stoprocentně s Vámi souhlasím v tom, co si myslíte o těch, co poskytují financování.

0/0
27.8.2019 9:42
Foto

F94r91a52n10t68i67š25e47k 52N77o70v50á28k 9860190547251

Tvl, to financování je tedy úlet. Na těch jejich kalkulačkách to vypadá vcelku přijatelně... ale nikdy jsem bazaráckým finančním produktům nevěřil. To je lepší si půjčit u své banky a bazarníkovi zaplatit hotově.

+1/0
27.8.2019 21:10
Foto

V69í82t 12C41h76a24l58u51p31a 6328142880812

No auto hotově za 135tis ale na úvěr 270 tis....vidím že bazarníci s úvěry jdou stále výše. Já cca před 8 lety koupil auto, které mělo cenu za 119 tis hotově. S úvěrem mě vyšlo cca na 180 tis. Joo...opravy ty se během 6 let co jsem ho měl vytáhly taky na cca 50 tis...

0/0
28.8.2019 7:09
Foto

J89i63ř72í 73S78c18h49m36i83d33t 5540773714335

Kdo trochu jezdí po českých silnicích tak ví, že bez problémů potká auto, z kterého se čadí více, než z parní lokomotivy a STK i emise má. Ono je problém v to, že každý má nějakého známého a STK si může vybrat sám a to je ten kámen úrazu. Mnohem lepší by bylo koupit dvě pojízdné STK a jezdit s nimi namátkově po ČR a policie by pak v okolí místa, kdy by zrovna fungovala posílala podezřelá auta na kontroly, to by bylo mnohem účinnější než ty pravidelné u známých, které jsou jen byznys, nic víc, jejich přínos se blíží nule. Pro svědomité řidiče je to zbytečná buzerace a ti s vraky stejně projdou.

+3/0
26.8.2019 20:06
Foto

L21e17o34n92t78ý85n34a 47C57h20v73á80t43a11l77o45v62á 1353655626

Úplně nejlepší by bylo povinné STK zrušit.

+6/0
26.8.2019 22:58
Foto

J24i97ř75í 48S77c69h28m40i46d38t 5340693524125

Tak byly doby kdy povinná STK byla pouze pro vozidla služební a podnikatelská a taky to fungovalo, policisté za nedostatky odebírali techničák rovnou na cestě při silničních kontrolách.

0/0
27.8.2019 23:13
Foto

V50l26a38d53i27m64í43r 42M52o97r92a44v16e70c 3898300963883

To, že se z nějakého auta při přidání zakouří neznamená, že nemůže mít STK. Staré motory se kontrolují právě pouze na kouřivost a saze z nich vyletující nejsou toxické, jako je tomu u moderních motorů, které produkují toxické nanočástice :-)

+3/0
27.8.2019 7:01
Foto

J24i57ř35í 45S67c55h32m59i54d86t 5190323504305

jasně, akorát v kopci se za ním na motorce nedá jet, protože po pár minutách už pomalu ztrácím vědomí, takže ho radši beru i přes plnou čáru;-).

+1/0
27.8.2019 23:07
Foto

J92i84t49k91a 45J70a31n30ý70r98o82v14á 6708973370206

To policie může. Má právo zastavit auto. zkontrolovat ho, nebo ho odvézt do nejbližší STK a nechat udělat kontrolu tam. Pod dohledem dopravních policistů.

Ten problém bohužel není v tom, že by nemohli. Problém vidím jinde. Kromě nějakých dopravních akcí člověk dopravního policistu vidí sporadicky. Téměř vůbec.

0/0
27.8.2019 9:09
Foto

J49i48ř19í 21S27c66h81m70i15d92t 5710763344195

Jednak a za druhé to policisté dělají jen v případech, kdy už vozidlo evidentně ohrožuje bezpečnost provozu nikoli třeba namátkově, protože první cesta policisty je za auto a kontrola nálepky, druhá je zelená karta, že je zaplaceno a můžete frčet dále;-)

0/0
27.8.2019 23:10
Foto

L12u77m23í51r 31V30i97t84h36a 2667937856352

To, že se z auta "čadí", skutečně ještě neznamená, že nesplňuje emisní limity. Záleží na tom, co se z něj čadí. Kolikrát to ani nemusí být vidět, aby to mohlo škodit. Například viditelné saze (černý kouř) jsou méně toxické než mikroskopické neviditelné, které vznikají ve vysokotlakově přeplňovaných motorech s přímým vstřikováním paliva (včetně benzínových, podotýkám), protože ty velké černé se zachytí na plicních řasénkách, zatímco ty mikroskopické prostoupí i cévní stěnou a krev je roznáší po celém organizmu.

Nebo třeba zplodiny hoření různých ředidel a dalších látek, které vůbec nejsou určené ke spalování, ty také nejsou vidět.

+2/0
27.8.2019 11:54
Foto

P61e63t83r 33Ř32í44h47a 6695237389139

... to vše nasvědčuje tomu, že tu funguje podvodný systém...!

+1/0
26.8.2019 19:11
Foto

J22i20ř23í 43S97c72h92m96i20d67t 5310683614495

Už asi 25 let;-)

+4/0
26.8.2019 20:07
Foto

A77d39a34m 22J81a24k34e91š 2146285856800

O STK si myslím svoje...

Příhoda první: stala se mé známé. Starší auto prošlo zcela regulérně STK, s více drobnými závadami - koroze na podvozku. Za čtrnáct dnů jí za jízdy, přesněji při brždění, odpadla přední náprava - uhnila.

Příhoda druhá: stala se kolegovi. Opět starší auto, opět zcela regulérně prošlo STK. Hned dva dny po kontrole auto shořelo na dálnici kvůli závadě, která musela nastat již před onou technickou kontrolou.

Příhoda třetí: Vlastní postarší auto. V okamžiku technické kontroly dorazila "kontrola z ministerstva". Výsledek? Skoro tři hodiny trvající tortura mého auta na "lince" kdy bylo jedinou snahou na něm něco najít. Kdybych tam s tím autem byl já osobně, byl bych za hejla k podojení. Byl tam ale s ním můj mechanik, takže drobné vady (třeba asi 3 mm prasklina na zadním světle nezasahující do svítící plochy), které ouřada vyhodnotil jako nezpůsobilost k provozu byl schopen rozporovat. Auto prošlo. Kdybych tam byl jako laik osobně, auto by bylo nezpůsobilé.

Co tím chci říct? STK je opravdu jen instituce k výběru berní (do státních i soukromých kapes), bezpečnost na silnicích nijak neovlivňuje. Pro bezpečnost mé rodiny je rozhodující konzultace s dobrým automechanikem. Poradí, co je závada, která potřebuje bezodkladnou opravu a co je závada, která funkčnost a bezpečnost nijak neovlivní. Tuto funkci instituce STK zkrátka neplní.

+19/−3
26.8.2019 18:10
Foto

V70á36c39l63a95v 72P73o11l40á17k 1865982220420

Všechny tři příklady - jedna paní povídala.

+2/−4
26.8.2019 19:09
Foto

T69o82m27á13š 92K11u44c55h91a19ř 3347871978131

"Hned dva dny po kontrole auto shořelo na dálnici kvůli závadě, která musela nastat již před onou technickou kontrolou." Tak to by mě jako elektrikáře moc zajímalo, o jakou závadu se jednalo a v rámci které fáze kontroly se na možnou závadu časovanou bombu - mělo přijít. Připomínáte mi paní se starým autem, co jsem kdysi roztahoval v Brně, protože nemohla v mrazu kvůli slabé baterii nastartovat. Jen kroutila hlavou a nadávala na STK, na které prý byla před třemi dny, tak jak to, že auto nestartuje? :-)

STK nenahrazuje pravidelný servis, ani nezaručuje, že staré auto po ní bude dva roky bez závad (např. na elektrické instalaci).

Jistě, dějí se tam i podvody, jako všude, ale nemá smysl na ně házet vše.

+11/−1
26.8.2019 19:20
Foto

A21d18a91m 37J61a37k45e63š 2436245936560

Tak nebylo to nic od elektriky. Pokud by vás zajímalo, byl to Renault Megane, a požár byl způsoben odpadlou izolací z přepážky, a jejího kontaktu s výfukem.

0/0
27.8.2019 7:14
Foto

T67o31m41á89š 39K22u79c21h40a16ř 3877211268501

1. Jestli to byla izolace z přepážky, tak ta je předpokládám nehořlavá, proč by měla při kontaktu zahořet?

2. V rámci kterého bodu kontroly špatný stav izolace měl být řešen?

3. Jsme celkem zmlsaní kvalitou koncernových vozů, ale viděl jste 10+ podvozek francouzských, korejských i japonských vozů ježděných u nás? Tam se všude něco loupe, rezne a odpadává. To by ta auta už nemohla dostat technickou vůbec.

4. Zrovna Renault jsem předloni viděl zahořet na parkovišti u polské dálnice úplně nový. Prostě zaparkovali a začaly jim šlehat plameny z předního kufru. Když vidíte zprávy o samovolných požárech aut, jsou to francouzské vozy s mbohem vyšší pravděpodobností, než by odpivídalo jejich poměrnému zastoupení na našich silnicích. Tedy jsou to téměř vždy francouzská auta. Potom stará auta po zásahu kutila.

+2/−1
27.8.2019 7:57
Foto

A35d77a26m 14J74a96k69e62š 2926485796340

Ad 1 - Předpokládáte špatně. Ještě před příjezdem hasičů kolegovi pomohl uhasit auto rumunský kamióňák pomocí pořádného hasičáku. Hasiči tak už "jen" kontrolovali termokamerou a prohlídkou byli schopni určit příčinu.

Ad 2 - Ono se auto zevrubně nekontroluje na STK na zvedáku?

Ad 3 - Nebojte, sice se tím neživím, ale viděl jsem už na zvedáku dost aut, abych měl představu.

Ad 4 - Auto shořelo prvnímu majiteli a žádné kutilské zásahy na něm nebyly.

Mimochodem, mě zas nesmí po vlastní zkušenosti vámi vychvalovaný koncern, konkrétně Škodovka. Se služební Fábií jsem přes intenzivní brždění projel křižovatkou na červenou - náhodně selhalo čidlo ABS a místo brždění jen kopalo čerpadlo do pedálu - závěr autorizovaného servisu - závada se neprojevila, není co opravovat. U té stejné Fábie mi vběhlo malé dítě do vozovky. Zabral jsem prudce za volant. Místo očekávané odezvy řízení se v kapličce rozsvítila ona známá a "oblíbená" kontrolka se symbolem volantu. Auto které nebrzdí a nezatáčí? Ne děkuji.

+1/0
27.8.2019 8:38
Foto

Z71d75e78n36ě68k 33K55o34k79t13a64n 1628966543754

1) Jestli jste projel křižovatkou na červenou tak vám neselhalo ABS ale brzdy. Takové auto buď rychle prodat nebo sešrotovat. Funkce brzd je zcela nezávislá na ABS a jakýchkoli čidlech a když šlápnete na pedál tak to prostě musí brzdit.

2) To samé volant. To že nefunguje servo nemá vliv na schopnost auta zatočit. Vazba volant-kola je (zatím ještě pořád) mechanická a jen potřebujete více síly k zatočení. Dejte auto do servisu a zatímco budete čekat na opravu tak choďte do posilovny ať jste připraven na příště. Nebo ten šrot prodejte.

+4/−1
27.8.2019 9:45
Foto

A67d95a32m 95J74a85k36e59š 2286585676270

Víte jak funguje ABS? Z toho co píšete ne. ABS brání zablokování kol a to i případě, že některé chybně detekuje, že kolo je zablokované. To se pak brzdí jak 747 na runwayi.

On je rozdíl, když víte, že vám snímač otáček volantu nefunguje a nebo zničehonic selže v kritické situaci. Víme?

+1/0
27.8.2019 9:58
Foto

V34í93t 73C81h61a65l67u45p10a 6848712820412

Nemelte nesmysly, já mám Fabii 1 bez ABS, a představte si ....BRZDÍ!!!...jen třeba pravidelně kontrolovat brzdy - obložení, kotouče a stav brzdové kapaliny

+1/0
28.8.2019 7:15
Foto

A85d46a47m 69J25a29k59e97š 2396725406950

Taky jeden, co neví nic o ABS...

+1/0
29.8.2019 15:04
Foto

O72l92d96ř22i56c30h 67B50l97a61c60h96a 4517986939605

Stačí málo.Vyměnit a nebo proškolit řidiče.

0/0
28.8.2019 9:16
Foto

A53d90a94m 23J89a20k38e48š 2666435986980

A kolik máte naježděno vy?

0/0
29.8.2019 15:08
Foto

V68l87a61d63i76m19í67r 68M55o87r79a26v31e84c 3798350483953

STK nemůže odhalit skryté vady. Tolik k poznámkám v příspěvku.

Po tom, co mě u bývalého auta namasírovali na STK s tím, kdy jsem měl sice správně nastavený světlomet, nastavení z kabiny plně funkční, nicméně jeden štelovací šroub na světlometu stržený, auto nezpůsobilé. Tak od té doby dám auto automechanikovi, Ten to prohlédne, dojede tam, případné drobnosti odstraní. A už s tou arogancí nemusím přicházet do styku.

+3/0
27.8.2019 7:08
Foto

L69i30b67o15r 17F43l59e49i85s43c53h39h77a57n30s 1980622459977

To je přesně voda na mlýn klientelismu, který článek popisuje. Za chvíli budou jezdit k STK "jenom" VIP kamarádi a bude vyhovovat všechno. Zákazníci vysolí trojnásobek a ještě to chválí. Člověče, vždyť kdyby se to tak dělalo odjakživa, že by Vám třeba policista nechal fouknout do balónku a požadoval od vás finanční náhradu za použití balónku, tak vy byste to obhajoval!

Představte si, že když máte auto v pořádku tak Vám např. Seat celorepublikově STK vůbec neúčtuje, máte ji v balíčku péče o Vaše vozidlo a to znamená přesně to, co děláte Vy s tím Vaším Frantou v servisu, jen Franta Vám to účtuje halt zvlášť.

0/0
27.8.2019 10:26
Foto

V82l86a82d39i47m71í73r 73M73o37r20a83v89e52c 3958220403923

To není žádná voda na cokoli. To je prostě jenom odmítání arogance moci. A zrovna tak, jako zaplatím u holiče, tak zaplatím mechanikovi. Nic víc, nic míň. A v žádném případě to není trojnásobek, 500,- za to, že tam s autem dojede a přiveze ho považuji za drobné, plus cena případné opravy. Nevím jak a proč má SEAT vlastní stanice STK a je mi to celkem jedno, nicméně, stejně to zaplatíte v nějakém balíčku, tak o co jde?

0/0
28.8.2019 6:32
Foto

J60i53t12k23a 90J75a23n38ý77r40o58v27á 6688483810526

Vidíte. Mě letos na jaře připojili auto k počítači a prohlásili, že nemohou udělat kontrolu, protože si nerozumí se sw. Tak jsme zajeli jinam a tam se normálně připojilo a kontrola se povedla. A při čekání nám jiní motoristé řekli, že tam se čeká na úplatky a bez úplatku tam nic neprojde. Objevují se podivné závady. Nejen při kontrole emisí.

+1/0
27.8.2019 9:13
Foto

F60r23a40n82t95i40š43e69k 31N39o11v53á11k 9420640277371

O STK si myslím svoje od té doby, co mě vyhodili za přední pravou gumu probržděnou v jednom místě o 0,1 mm pod limit. Prostě musí vyhodit určitý počet aut, tak to zrovna padlo na mě. Samozřejmě už tam nejezdím.

Na jiné STK si týpek řekl rovnou o dvě stovky - prostě vidí starý auto a cítí příležitost, že si můžou aspoň trochu přilepšit.

Je to zkorumpovaný systém, ale člověk se prostě musí naučit pravidla, která si pak přihne podle sebe.

0/0
27.8.2019 21:22
Foto

T47o18m43á83š 90K21u68c11h69a41ř 3247551158871

Pokud bych neměl známého mechanika, tak minimim, co bych u auta za tuto cenu udělal je, že bych ho vzal na STK nanečisto. Tzv. prohlídka na přání zákazníka. Stojí to pár kaček a technik nemá důvod o stavu vozidla lhát. Lepší než pak chodit někam plakat, že autům nerozumím a takto jsem naletěl.

+7/−1
26.8.2019 15:53
Foto

T37o41m38á38š 65K39u43c61h26a83ř 3797831888321

Mimochodem, už když prodejci řeknete, že na takovou prohlídku chcete zajet a on bude vědět, že auto není OK, tak se s vámi přestane bavit a vy ušetříte.

+4/0
26.8.2019 15:56
Foto

T22o94m22á22š 31K78u59c14h97a60ř 3487531388231

Pochopitelně na mnou vybranou STK, síť je dostatečně hustá.

+4/−1
26.8.2019 15:59
Foto

M64i26r87e64k 42T11u68r24e71č76e35k 4823742310332

Nevim, ale ja se musim objednavat na STK nejemene tyden dopredu a stejne jsem tam cekal 4 hodiny - ze pry jim nesly pocitace. Zrejme to ze si s autem "odskocim" na STK asi moc fungovat nebude.

+1/0
26.8.2019 19:08
Foto

T63o98m12á88š 56K15u56c28h92a75ř 3547821398801

Takže jste měl smůlu na mimořádnou událost.

Do google stačí napsat "STK bez objednání". A klidně v tomto případě můžete jet tam, kam jezdí málo lidí, protože jsou přísní.

+2/−2
26.8.2019 19:26
Foto

P88a84v36e26l 78O45b38d29r46ž81á29l17e49k 6286864398562

Jak kde... kolem Prahy přijet bez objednání po 8 ráno znamená už se ten den nedostat vůbec na řadu a objednávat se tak aspoň týden předem.

+1/0
26.8.2019 19:29
Foto

M57a36r50t97i57n 59F96i33l65i45p32c21z19y59k 3711861345863

Nezastávám se STK, ale koupit auto za 134tKc uverem za 274tKc, to taky o necem svedci.

+24/0
26.8.2019 15:06
Foto

L19a13d38i92s14l27a26v 81K80a16l85o68u88s 7455286271420

STK je prohnilá odshora dolů. Kolik z Vás si nechá "dělat" STK ? ,protože na to nemáte žaludek ? K objektivitě stavu dopravního prostředku to má hodně daleko. Zažil jsem případ vozu kolegy, kterému jsem měnil alternátor. Pochopitelně jsem si prohlédl stav celého jeho vozu.Kolega si nechal "udělat" STK a na 12 let starém voze vše bez závad. Neznalý věci by provolal "stal se zázrak". A já se svým vozem bez závad jsem odjel z STK s 5-ti lehkými závadami.

+4/0
26.8.2019 14:20
Foto

R40a32d39i86m 13K59a43l22a26s 2190866202421

Ano, na STK nemám náladu, takže vždy požádám servis. Na druhou stranu jsou státy tzv. vyspělé, kde nějaké STK neznají a také žijí.

Osobně si myslím, že STK je především socioekonomický nástroj, jak lidi donutit ke koupi nového vozu. Takže je pak celkem logické, že třeba v Německu je to přísnější než u nás. No a i kontrola může podléhat nějakému subjektivnímu hodnocení technika, pokud se nemůže v tu chvíli opřít o měřená data.

A protože jsou u nás populární statistiky, asi by bylo relevantní říct, jakým procentem se stav vozidla podepisuje v ČR na dopravních nehodách.

+14/−1
26.8.2019 14:34
Foto

M82i61l78a77n 35P27t63á32č33e80k 6752770891462

Ano v mnoha státech tohle riziko prohlídky vozů nechávají jenom na řidičích. Takže každý kdo je trošku normální si jednou za rok nechá starší auto od mechanika prohlédnout . Dostane k němu fakturu a tím je akce skončena. Pokud by něco zanedbal bude ho soud popotahovat.

+5/0
26.8.2019 15:11
Foto

V96l55a86d91i91m26í40r 64M93o10r45a58v69e25c 3758930393163

30 let, tedy od plyšáku nás masírují, že je kapitalizmus, že už se o nás nebude nikdo starat, že se o sebe musíme starat sami. Pak mi uniká ta hromada direktiv, kdy stát něco řeší za mě. Tedy nechápu ani to, proč není technický stav vozidla plně na majiteli s plnou zodpovědností jak hmotnou, tak trestní. A případné poznámky, že by někdo a podobně mě nezajímají. Já nejsem kompetentní mluvit ani myslet za druhé, tedy mluvím a odpovídám jenom za sebe. Žeby to případně někdo ojebával mě absolutně nezajímá, neb se mě to netýká, to je jeho odpovědnost.

0/0
27.8.2019 7:14
Foto

R49a97d54i17m 90K63a28l63a94s 2190596562601

Viděl jsem tu reportáž zhruba od poloviny, ale docela mě překvapuje, že se lidé před koupí nepodívají na podvozek. Člověk nemusí být technicky zdatný, aby se nezačal ptát, proč je to či ono tak zrezivělé, nezkusil trochu rzi odrolit prsty, případně aspoň nezatahal za nějaké rameno.

+5/0
26.8.2019 14:08
Foto

M95i65r62e86k 35T34u27r69e79č76e87k 4603422280642

No tak ja sve auto bych musel trochu zvednout, protoze mam docela nizky podvozek. Nastesi jsem ho kupoval nove, takze to nebylo potreba.

0/0
26.8.2019 19:18
Foto

V12l87a37d92i74m36í79r 45M38o15r91a67v37e95c 3178790173423

Když jdu kupovat starší auto, vezmu si s sebou někoho, kdo autům a jejich stavu rozumí. Každý má nějakého takového známého. Pak mi prodejce, třeba bazar, může říkat co chce a mávat papíry, jakými chce.

0/0
27.8.2019 7:17
Foto

L13e79o95n81t89ý50n76a 69C35h71v19á92t74a71l97o26v75á 1673255836

Někdo si kupuje ojetou Kiu a diví se, že je to šrot? ;-D

0/−4
26.8.2019 13:19
Foto

M29i80l60a37n 56S94t66e95h31l62í98k 7680549563621

Kdybych šel do ojetiny za 270 tisíc, zcela určitě bych si k prohlídce auta pozval na pomoc zkušeného automechanika.

+5/0
26.8.2019 13:02

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz