Děkujeme za pochopení.
R76o47m88a98n 85B64l68a70ž72e21k
No pan Rohan ho nemůže rozprodat na náhradní díly autore. Ne dřív než to splatí, pokud to má na lízačku.
V44i55k13t60o14r 58Š43e31d38i69v55ý
Tohle ale nebyla ojetina za 270, ale za 135 tisíc.
No a to už je celkem jasné, že do takového auta je třeba obratem dost vrazit.
M12a46r68t61i74n75a 75B41e22r91á17n26k62o96v52á
Omyl, těch 270 000 Kč ten pán zaplatí pouze za to auto, protože ho koupil nikoliv za hotové, ale prodejce mu zařídil i financování koupě. Takže cena + úroky a je to 270 tis. To není z mé hlavy, to zaznělo v reportáži.
J35i80ř17í 38S85c20h86m14i31d69t
Kdo trochu jezdí po českých silnicích tak ví, že bez problémů potká auto, z kterého se čadí více, než z parní lokomotivy a STK i emise má. Ono je problém v to, že každý má nějakého známého a STK si může vybrat sám a to je ten kámen úrazu. Mnohem lepší by bylo koupit dvě pojízdné STK a jezdit s nimi namátkově po ČR a policie by pak v okolí místa, kdy by zrovna fungovala posílala podezřelá auta na kontroly, to by bylo mnohem účinnější než ty pravidelné u známých, které jsou jen byznys, nic víc, jejich přínos se blíží nule. Pro svědomité řidiče je to zbytečná buzerace a ti s vraky stejně projdou.
L38e89o44n60t89ý91n52a 32C96h39v77á37t33a20l87o37v58á
Úplně nejlepší by bylo povinné STK zrušit.
P80e14t27r 91Ř16í17h78a
... to vše nasvědčuje tomu, že tu funguje podvodný systém...!
A84d41a24m 50J30a48k84e28š
O STK si myslím svoje...
Příhoda první: stala se mé známé. Starší auto prošlo zcela regulérně STK, s více drobnými závadami - koroze na podvozku. Za čtrnáct dnů jí za jízdy, přesněji při brždění, odpadla přední náprava - uhnila.
Příhoda druhá: stala se kolegovi. Opět starší auto, opět zcela regulérně prošlo STK. Hned dva dny po kontrole auto shořelo na dálnici kvůli závadě, která musela nastat již před onou technickou kontrolou.
Příhoda třetí: Vlastní postarší auto. V okamžiku technické kontroly dorazila "kontrola z ministerstva". Výsledek? Skoro tři hodiny trvající tortura mého auta na "lince" kdy bylo jedinou snahou na něm něco najít. Kdybych tam s tím autem byl já osobně, byl bych za hejla k podojení. Byl tam ale s ním můj mechanik, takže drobné vady (třeba asi 3 mm prasklina na zadním světle nezasahující do svítící plochy), které ouřada vyhodnotil jako nezpůsobilost k provozu byl schopen rozporovat. Auto prošlo. Kdybych tam byl jako laik osobně, auto by bylo nezpůsobilé.
Co tím chci říct? STK je opravdu jen instituce k výběru berní (do státních i soukromých kapes), bezpečnost na silnicích nijak neovlivňuje. Pro bezpečnost mé rodiny je rozhodující konzultace s dobrým automechanikem. Poradí, co je závada, která potřebuje bezodkladnou opravu a co je závada, která funkčnost a bezpečnost nijak neovlivní. Tuto funkci instituce STK zkrátka neplní.
V33á28c25l12a70v 28P10o37l38á82k
Všechny tři příklady - jedna paní povídala.
T38o63m30á21š 67K34u96c49h92a63ř
Pokud bych neměl známého mechanika, tak minimim, co bych u auta za tuto cenu udělal je, že bych ho vzal na STK nanečisto. Tzv. prohlídka na přání zákazníka. Stojí to pár kaček a technik nemá důvod o stavu vozidla lhát. Lepší než pak chodit někam plakat, že autům nerozumím a takto jsem naletěl.
T98o24m78á14š 47K78u73c86h37a41ř
Mimochodem, už když prodejci řeknete, že na takovou prohlídku chcete zajet a on bude vědět, že auto není OK, tak se s vámi přestane bavit a vy ušetříte.
M28a98r68t86i91n 76F15i17l91i24p30c84z20y85k
Nezastávám se STK, ale koupit auto za 134tKc uverem za 274tKc, to taky o necem svedci.
L44a12d73i72s88l53a79v 55K31a28l18o49u21s
STK je prohnilá odshora dolů. Kolik z Vás si nechá "dělat" STK ? ,protože na to nemáte žaludek ? K objektivitě stavu dopravního prostředku to má hodně daleko. Zažil jsem případ vozu kolegy, kterému jsem měnil alternátor. Pochopitelně jsem si prohlédl stav celého jeho vozu.Kolega si nechal "udělat" STK a na 12 let starém voze vše bez závad. Neznalý věci by provolal "stal se zázrak". A já se svým vozem bez závad jsem odjel z STK s 5-ti lehkými závadami.
R91a54d23i98m 96K64a86l69a75s
Ano, na STK nemám náladu, takže vždy požádám servis. Na druhou stranu jsou státy tzv. vyspělé, kde nějaké STK neznají a také žijí.
Osobně si myslím, že STK je především socioekonomický nástroj, jak lidi donutit ke koupi nového vozu. Takže je pak celkem logické, že třeba v Německu je to přísnější než u nás. No a i kontrola může podléhat nějakému subjektivnímu hodnocení technika, pokud se nemůže v tu chvíli opřít o měřená data.
A protože jsou u nás populární statistiky, asi by bylo relevantní říct, jakým procentem se stav vozidla podepisuje v ČR na dopravních nehodách.
R38a43d61i27m 14K34a71l78a88s
Viděl jsem tu reportáž zhruba od poloviny, ale docela mě překvapuje, že se lidé před koupí nepodívají na podvozek. Člověk nemusí být technicky zdatný, aby se nezačal ptát, proč je to či ono tak zrezivělé, nezkusil trochu rzi odrolit prsty, případně aspoň nezatahal za nějaké rameno.
M73i15r83e42k 56T85u96r79e59č47e80k
No tak ja sve auto bych musel trochu zvednout, protoze mam docela nizky podvozek. Nastesi jsem ho kupoval nove, takze to nebylo potreba.
L78e25o33n29t33ý26n68a 72C39h21v71á48t55a82l51o39v80á
Někdo si kupuje ojetou Kiu a diví se, že je to šrot?
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.