Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RB

No pan Rohan ho nemůže rozprodat na náhradní díly autore. Ne dřív než to splatí, pokud to má na lízačku.

0 0
možnosti

Tohle ale nebyla ojetina za 270, ale za 135 tisíc.

No a to už je celkem jasné, že do takového auta je třeba obratem dost vrazit.

1 0
možnosti
MB

Omyl, těch 270 000 Kč ten pán zaplatí pouze za to auto, protože ho koupil nikoliv za hotové, ale prodejce mu zařídil i financování koupě. Takže cena + úroky a je to 270 tis. To není z mé hlavy, to zaznělo v reportáži.

1 0
možnosti
JS

Kdo trochu jezdí po českých silnicích tak ví, že bez problémů potká auto, z kterého se čadí více, než z parní lokomotivy a STK i emise má. Ono je problém v to, že každý má nějakého známého a STK si může vybrat sám a to je ten kámen úrazu. Mnohem lepší by bylo koupit dvě pojízdné STK a jezdit s nimi namátkově po ČR a policie by pak v okolí místa, kdy by zrovna fungovala posílala podezřelá auta na kontroly, to by bylo mnohem účinnější než ty pravidelné u známých, které jsou jen byznys, nic víc, jejich přínos se blíží nule. Pro svědomité řidiče je to zbytečná buzerace a ti s vraky stejně projdou.

3 0
možnosti
Foto

Úplně nejlepší by bylo povinné STK zrušit.

6 0
možnosti

P80e14t27r 91Ř16í17h78a

26. 8. 2019 19:11

... to vše nasvědčuje tomu, že tu funguje podvodný systém...!

1 0
možnosti
JS
AJ

A84d41a24m 50J30a48k84e28š

26. 8. 2019 18:10

O STK si myslím svoje...

Příhoda první: stala se mé známé. Starší auto prošlo zcela regulérně STK, s více drobnými závadami - koroze na podvozku. Za čtrnáct dnů jí za jízdy, přesněji při brždění, odpadla přední náprava - uhnila.

Příhoda druhá: stala se kolegovi. Opět starší auto, opět zcela regulérně prošlo STK. Hned dva dny po kontrole auto shořelo na dálnici kvůli závadě, která musela nastat již před onou technickou kontrolou.

Příhoda třetí: Vlastní postarší auto. V okamžiku technické kontroly dorazila "kontrola z ministerstva". Výsledek? Skoro tři hodiny trvající tortura mého auta na "lince" kdy bylo jedinou snahou na něm něco najít. Kdybych tam s tím autem byl já osobně, byl bych za hejla k podojení. Byl tam ale s ním můj mechanik, takže drobné vady (třeba asi 3 mm prasklina na zadním světle nezasahující do svítící plochy), které ouřada vyhodnotil jako nezpůsobilost k provozu byl schopen rozporovat. Auto prošlo. Kdybych tam byl jako laik osobně, auto by bylo nezpůsobilé.

Co tím chci říct? STK je opravdu jen instituce k výběru berní (do státních i soukromých kapes), bezpečnost na silnicích nijak neovlivňuje. Pro bezpečnost mé rodiny je rozhodující konzultace s dobrým automechanikem. Poradí, co je závada, která potřebuje bezodkladnou opravu a co je závada, která funkčnost a bezpečnost nijak neovlivní. Tuto funkci instituce STK zkrátka neplní.

19 3
možnosti
VP

Všechny tři příklady - jedna paní povídala.

2 4
možnosti
TK

Pokud bych neměl známého mechanika, tak minimim, co bych u auta za tuto cenu udělal je, že bych ho vzal na STK nanečisto. Tzv. prohlídka na přání zákazníka. Stojí to pár kaček a technik nemá důvod o stavu vozidla lhát. Lepší než pak chodit někam plakat, že autům nerozumím a takto jsem naletěl.

7 1
možnosti
TK

Mimochodem, už když prodejci řeknete, že na takovou prohlídku chcete zajet a on bude vědět, že auto není OK, tak se s vámi přestane bavit a vy ušetříte.

4 0
možnosti
MF

Nezastávám se STK, ale koupit auto za 134tKc uverem za 274tKc, to taky o necem svedci.

24 0
možnosti
LK

STK je prohnilá odshora dolů. Kolik z Vás si nechá "dělat" STK ? ,protože na to nemáte žaludek ? K objektivitě stavu dopravního prostředku to má hodně daleko. Zažil jsem případ vozu kolegy, kterému jsem měnil alternátor. Pochopitelně jsem si prohlédl stav celého jeho vozu.Kolega si nechal "udělat" STK a na 12 let starém voze vše bez závad. Neznalý věci by provolal "stal se zázrak". A já se svým vozem bez závad jsem odjel z STK s 5-ti lehkými závadami.

4 0
možnosti
RK

R91a54d23i98m 96K64a86l69a75s

26. 8. 2019 14:34

Ano, na STK nemám náladu, takže vždy požádám servis. Na druhou stranu jsou státy tzv. vyspělé, kde nějaké STK neznají a také žijí.

Osobně si myslím, že STK je především socioekonomický nástroj, jak lidi donutit ke koupi nového vozu. Takže je pak celkem logické, že třeba v Německu je to přísnější než u nás. No a i kontrola může podléhat nějakému subjektivnímu hodnocení technika, pokud se nemůže v tu chvíli opřít o měřená data.

A protože jsou u nás populární statistiky, asi by bylo relevantní říct, jakým procentem se stav vozidla podepisuje v ČR na dopravních nehodách.

14 1
možnosti
RK

R38a43d61i27m 14K34a71l78a88s

26. 8. 2019 14:08

Viděl jsem tu reportáž zhruba od poloviny, ale docela mě překvapuje, že se lidé před koupí nepodívají na podvozek. Člověk nemusí být technicky zdatný, aby se nezačal ptát, proč je to či ono tak zrezivělé, nezkusil trochu rzi odrolit prsty, případně aspoň nezatahal za nějaké rameno.

5 0
možnosti
MT

No tak ja sve auto bych musel trochu zvednout, protoze mam docela nizky podvozek. Nastesi jsem ho kupoval nove, takze to nebylo potreba.

0 0
možnosti
Foto

Někdo si kupuje ojetou Kiu a diví se, že je to šrot? ;-D

0 4
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik