Děkujeme za pochopení.
R75o27m47a66n 92B74l51a71ž88e29k
No pan Rohan ho nemůže rozprodat na náhradní díly autore. Ne dřív než to splatí, pokud to má na lízačku.
V15i34k71t82o44r 53Š12e28d95i37v85ý
Tohle ale nebyla ojetina za 270, ale za 135 tisíc.
No a to už je celkem jasné, že do takového auta je třeba obratem dost vrazit.
M82a19r95t21i55n16a 43B26e66r77á88n53k61o24v57á
Omyl, těch 270 000 Kč ten pán zaplatí pouze za to auto, protože ho koupil nikoliv za hotové, ale prodejce mu zařídil i financování koupě. Takže cena + úroky a je to 270 tis. To není z mé hlavy, to zaznělo v reportáži.
J37i18ř42í 52S64c35h15m23i39d22t
Kdo trochu jezdí po českých silnicích tak ví, že bez problémů potká auto, z kterého se čadí více, než z parní lokomotivy a STK i emise má. Ono je problém v to, že každý má nějakého známého a STK si může vybrat sám a to je ten kámen úrazu. Mnohem lepší by bylo koupit dvě pojízdné STK a jezdit s nimi namátkově po ČR a policie by pak v okolí místa, kdy by zrovna fungovala posílala podezřelá auta na kontroly, to by bylo mnohem účinnější než ty pravidelné u známých, které jsou jen byznys, nic víc, jejich přínos se blíží nule. Pro svědomité řidiče je to zbytečná buzerace a ti s vraky stejně projdou.
L78e30o73n47t52ý89n98a 64C56h96v63á95t65a55l13o87v37á
Úplně nejlepší by bylo povinné STK zrušit.
P44e28t30r 30Ř94í74h19a
... to vše nasvědčuje tomu, že tu funguje podvodný systém...!
J63i84ř31í 91S76c94h65m97i92d93t
Už asi 25 let
A64d94a91m 39J46a63k62e58š
O STK si myslím svoje...
Příhoda první: stala se mé známé. Starší auto prošlo zcela regulérně STK, s více drobnými závadami - koroze na podvozku. Za čtrnáct dnů jí za jízdy, přesněji při brždění, odpadla přední náprava - uhnila.
Příhoda druhá: stala se kolegovi. Opět starší auto, opět zcela regulérně prošlo STK. Hned dva dny po kontrole auto shořelo na dálnici kvůli závadě, která musela nastat již před onou technickou kontrolou.
Příhoda třetí: Vlastní postarší auto. V okamžiku technické kontroly dorazila "kontrola z ministerstva". Výsledek? Skoro tři hodiny trvající tortura mého auta na "lince" kdy bylo jedinou snahou na něm něco najít. Kdybych tam s tím autem byl já osobně, byl bych za hejla k podojení. Byl tam ale s ním můj mechanik, takže drobné vady (třeba asi 3 mm prasklina na zadním světle nezasahující do svítící plochy), které ouřada vyhodnotil jako nezpůsobilost k provozu byl schopen rozporovat. Auto prošlo. Kdybych tam byl jako laik osobně, auto by bylo nezpůsobilé.
Co tím chci říct? STK je opravdu jen instituce k výběru berní (do státních i soukromých kapes), bezpečnost na silnicích nijak neovlivňuje. Pro bezpečnost mé rodiny je rozhodující konzultace s dobrým automechanikem. Poradí, co je závada, která potřebuje bezodkladnou opravu a co je závada, která funkčnost a bezpečnost nijak neovlivní. Tuto funkci instituce STK zkrátka neplní.
V10á40c53l46a86v 18P32o26l85á93k
Všechny tři příklady - jedna paní povídala.
T93o41m91á82š 54K64u83c67h68a17ř
Pokud bych neměl známého mechanika, tak minimim, co bych u auta za tuto cenu udělal je, že bych ho vzal na STK nanečisto. Tzv. prohlídka na přání zákazníka. Stojí to pár kaček a technik nemá důvod o stavu vozidla lhát. Lepší než pak chodit někam plakat, že autům nerozumím a takto jsem naletěl.
T60o40m64á12š 70K90u17c94h96a97ř
Mimochodem, už když prodejci řeknete, že na takovou prohlídku chcete zajet a on bude vědět, že auto není OK, tak se s vámi přestane bavit a vy ušetříte.
M63a67r70t94i44n 65F26i96l22i68p59c19z71y13k
Nezastávám se STK, ale koupit auto za 134tKc uverem za 274tKc, to taky o necem svedci.
L60a12d80i50s37l55a78v 93K54a70l49o98u87s
STK je prohnilá odshora dolů. Kolik z Vás si nechá "dělat" STK ? ,protože na to nemáte žaludek ? K objektivitě stavu dopravního prostředku to má hodně daleko. Zažil jsem případ vozu kolegy, kterému jsem měnil alternátor. Pochopitelně jsem si prohlédl stav celého jeho vozu.Kolega si nechal "udělat" STK a na 12 let starém voze vše bez závad. Neznalý věci by provolal "stal se zázrak". A já se svým vozem bez závad jsem odjel z STK s 5-ti lehkými závadami.
R43a25d26i24m 30K88a95l39a73s
Ano, na STK nemám náladu, takže vždy požádám servis. Na druhou stranu jsou státy tzv. vyspělé, kde nějaké STK neznají a také žijí.
Osobně si myslím, že STK je především socioekonomický nástroj, jak lidi donutit ke koupi nového vozu. Takže je pak celkem logické, že třeba v Německu je to přísnější než u nás. No a i kontrola může podléhat nějakému subjektivnímu hodnocení technika, pokud se nemůže v tu chvíli opřít o měřená data.
A protože jsou u nás populární statistiky, asi by bylo relevantní říct, jakým procentem se stav vozidla podepisuje v ČR na dopravních nehodách.
R30a86d20i98m 66K69a55l48a37s
Viděl jsem tu reportáž zhruba od poloviny, ale docela mě překvapuje, že se lidé před koupí nepodívají na podvozek. Člověk nemusí být technicky zdatný, aby se nezačal ptát, proč je to či ono tak zrezivělé, nezkusil trochu rzi odrolit prsty, případně aspoň nezatahal za nějaké rameno.
M51i67r60e50k 68T19u66r67e51č29e68k
No tak ja sve auto bych musel trochu zvednout, protoze mam docela nizky podvozek. Nastesi jsem ho kupoval nove, takze to nebylo potreba.
L22e98o55n44t76ý82n81a 94C53h38v29á75t73a86l80o92v39á
Někdo si kupuje ojetou Kiu a diví se, že je to šrot?
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.