- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdá se, že témata, kterým se věnujete nepovažuje redakce iDnes za "zajímavá". Potíž je, že kdybychom byli právním státem, statisice i zánovních vozů by musely být vyřazeny z provozu. To prostě nejde. Tak budeme raději dělat, že nic nevidíme.
Redakce dala článek do "Zaujalo nás" a myslím si, že věc nyní prověřují.Že nejsme právním státem o tom nepochybuji a zcela sdílím Váš názor. Že by statisíce vozů nevyhovovalo si nemyslím. Když jsou provozovaná s údržbami a drobnými opravami, pak je jejich stav uspokojující.
Problém je v tom, že někteří obchodníci s ojetinami (individuální dovozci) nakupují vozidla, která pak prodávají jako že jsou v pořádku, ale nejsou. Protože většinou právě tito obchodníci zařizují první STK, aby auto prodali, a jsou velmi častými, vítanými a dobrými zákazníky, nechce je STK ztratit a tak jim vychází vstříc. Jejich přítomnost při kontrole na stanici ani mechanikovi ani technikovi nehrozí, že by je někdo vyhmátl za přimhouřené oči, a tak je mhouří, a raději obě, aby byl výsledek kontroly dovezeného auta kladný a dalo se prodat. Jinak by si "obchodník našel jinou STK, kde se přátelsky domluví.
Tak, jak to patnáct let chodí a dodnes, vydělávají velmi slušně oba a nic je neohrožuje. Tak proudí auta ve špatném stavu ale s razítkem a protokolem z STK, že jsou vlastně v bezvadném stavu. Bohužel k tomu přihlíží i v soudních sporech soudy, takže obyčejný člověk má prostě smůlu. Ale to je obvyklé ve všech oborech.
To jsou dost smutná fakta... i když člověk tuší.