Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o67m94á23š 14C53h38v15á51t98a84l 3989288839279

Tak to jsem zvědavý např. na Escorty. Ty až do roku 2000 měly jednotku Ford EEC4, která NEMÁ žádnou podporu EOBD/OBD2 protokolu, ale diagnostický konektor (podle standardu OBD/J1962) měly. Jen v ní nepoužívaly OBD protokol, což je mmch. naprosto v pořádku a možné.

Už vidím hromadu expertů na emisích jak vyhodí lidi zbytečně, proto že "mají OBD a nekomunikují"

0/0
18.6.2016 12:26

M48a24r83t98i84n 26P14r63á65š58e62k 8115651820233

k čemu metodika projde na měřáku nebo neprojde a zbytek je FUK ! ať tam má místo řídící jednotky třeba počítadlo.

0/0
16.6.2016 2:54

L67u40m85í83r 65V94i67t34h14a 2717897766492

Asi ne, člověče. Když bude na výpisu z řídící jednotky závada, neprojde. Měřák není důležitej.

0/0
16.6.2016 10:39

L66i54b47o51r 25F96l52e61i43s32c62h95h92a62n41s 1570552909367

Upřesním. Vozidla se dělí na bez EOBD a s EOBD (European On Board Diagnosis). U těch "bez" (do roku 2000) není relevantní číst paměť závad, protože zde nejsou "jen" emisní závady. V diagnostické paměti závad EOBD (vozidla po r. 2000) naopak jsou závady emisně relevantní. Pak by člověk neměl projít do té doby, než se uložená závada opraví. EOBD je totiž součástí emisní sebekontroly vozidla a tak je čím dál důležitější, čím novější je auto a čím je složitější jeho emisní systém.

Jenže metodika chce vyhazovat i auta, u kterých nekomunikuje ten starý systém komunikace s řídící jednotkou motoru, který žádný EOBD systém, který by monitoroval emisní systémy, nemá! Vyhodí Vás tedy jen kvůli "podezření", kdyby náhodou v paměti závad nějaká chyba uložená byla a kdyby byla náhodou emisně relevantní. To je ten problém. Auto může 100% vyšlapovat, ale 20 let stará diagnostika nemusí bezvadně fungovat

(myslím tím přístroj u SME). Pak Vás zasáhne jen "smůla" a jdete na podvalník. To by tak být jistě nemělo.

0/0
16.6.2016 19:50
Foto

L49e67o85n27t68ý42n10a 61C53h56v59á93t22a35l37o24v97á 1133245596

Nevím, moc tomu nerozumím, ale mám auto vyrobené před rokem 2000 a EOBD mám. V čem je rozdíl? Mám EOBD, které nezaznamenává emisní závady?

Ptám se jen ze zvědavosti, protože jinak opatření chápu, v záchvatu boje s korupcí, jde o opatření, které podpoří korupci, jak taky jinak.

0/0
16.6.2016 22:54

L50i85b70o16r 95F63l30e68i12s14c92h56h25a98n49s 1980982689307

Rozdíl je v tom, že vozidlo s EOBD si spousty svých emisních systémů hlídá. EOBD je však "jen" elektronika a dá s oblafnout. Třeba v tom, že teď mám na heveru čerstvě importované auto s vyštípanou emisní kontrolkou a kontrolkou žhavení, aby se dalo z Německa do Česka "levně" prodat. Čech doslova letí na nízké ceny a hned to s lámanou němčinou od německého Turka koupí, a ejhle. V paměti je závad jako máku, auto jede na redukovaný výkon, na emisích ani náhodou neprojde.

Jde o opatření snížení humus vzduchu hlavně ve městech, abyste tam v té Praze, Brně Ostravě a pod. nepochcípali na neviditelné leč na každém "česky" upraveném autě jedovaté plyny a částice.

0/0
20.6.2016 18:55



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.