Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Uctivý středoškolský profesor s láskou k veteránům (má dva) vchází do autodílny a zdvořile poprosí, aby mu pomohli s opravou jeho naleštěného Mercedesu Coupé 230 CE z roku 1993. Miluje ho, ale teď má smutek v očích. V ruce tiskne protokol z STK partnerské sítě největšího hráče v byznysu s technickými kontrolami s velkým "NEVYHOVUJE".
Při měření emisí mu řekli, že má smůlu a že má do 30 dnů šanci na "opakovanou" emisní kontrolu za 350,- Kč. A jestli ani potom nevyhoví, je prý s ježděním v téhle parádě konec!
Autoopravář otevře kapotu, rozpoznává systém a řekne: "No tak se jdeme podívat, co tomu krasavci schází!" bez povšimnutí nezůstává perfektní technický stav 28 let starého, ale nádherného Mercedesa. Vše je originální.
Hned napojuje analyzátor a po pár minutách prvního sondovacího měření emisí ukazuje profesorovi na obrazovce hodnoty škodlivin s doslova luxusní rezervou.
"No, VYHOVUJE!, tak co chcete profesore?"
Profesor nevychází z údivu: "A to jsem tam s tím raději poslal kamaráda, co se s nimi dobře zná, já bych šanci sám neměl už vůbec."
Tahle STK, od které Mercedes právě přijel, byla před časem v televizní reportáži Richarda Samka konfrontována s rezavým vrakem, který přes díry v podlaze a shnilé brzdy zázračně vyhověl.
Kamarádovi prý STK technik řekl: "Teď po tom skandálu v televizi po nás jdou a já se bojím nechat vyhovět cokoliv, co jasně nevyhovuje!"
Profesor: "Ale jak to, že to tady vychází s obrovskou rezervou a u STK ne?"
Autoopravář: "Nejste ani první ani poslední. Do teď na STK nepotřebovali k měření emisí auto ani vidět, natož pak napojit a teď, když to mají začít poctivě měřit, už to asi ani neumí. Takže když jim teď "lepí" z možné kontroly, začnou raději vyhazovat i auta, co jim nic není. A odnesou to bezmocní majitelé, protože nemohou vědět, že to vlastně změřili špatně."
Opravář nesmí měřit emise, podle Ministerstva je ve střetu zájmů...
Profesor: "A nemohl byste mi vystavit protokol vy, když to teď vyhovělo?"
Automechanik: "Nemoh´, ..protože jsem podle úřadů "sprostý podezřelý". Ministerstvo dopravy mi napsalo, že když opravuji auta, nesmím měřit jejich emise, jinak jsem ve střetu zájmů. Analyzátor mám už jen pro parádu a protokoly vystavovat nesmím. Když nesmím, tak nesmím a máte kliku, že jsem ho ještě neprodal. Je mi tu od tohoto nového nařízení k ničemu..."
"No jo, ale jak to, že to tady vyhoví a tam ne???"...profesor.
Autoopravář: "Tenhle Mercedes má ještě poctivý a dost velký katalyzátor. Kdysi se dávaly katalyzátory daleko od motoru, až pod kabinu. Takže když se tenhle "macek" neohřeje na provozní teplotu jako při běžném provozu, funguje jen z poloviny, někdy sotva. A to je u STK běžné, lidi tam čekají ve frontě a ono to vystydne.
Takže Vy jste sem přijel, já Vás napojil a začal hned měřit. Katalyzátor byl na provozní teplotě.
Jinak, buďte rád, že jdete na "opakovačku" ještě v tomto roce, protože od ledna budou vyhazovat jedno auto za druhým. Ne snad proto, že by auta nevyhovovala, ale proto, že i novou metodiku psali ti stejní diletanti.
Když byla ta eSTéKáčka zvyklá 15 let jen švindlovat, tak když jim teď "lepí" z úředních kontrol, začnou vyhazovat auta z praktických a technických neznalostí, jako se to stalo teď Vám. .. A bude hůř."
Ovládání státu "certifikační mafií"
Z dat ISTP systému (elektronický sběr dat z kontrolních stanic Ministerstva dopravy) je vidět, že existují STK/SME, u kterých z více než 5600 vozidel nevyhověla za rok pouze dvě. Analýzy prokázaly, že jsou emisní hodnoty na protokolech masově generovány počítačem. Auta se tedy u velkokapacitních linek moc neměří. ISTP je tím doslova plné "fejkových" imaginárních generovaných čísel, ze kterých je jakákoliv statistika úplným nesmyslem. Nevidí to ministerští úředníci, nebo to už tři roky kryjí. A proč?
Podle dat z ISTP bychom měli mít v ČR vozový park v tak dobrém technickém stavu, že bychom mohli všechny STK/SME ze dne na den úplně zrušit. To, že mafiánský penězostroj pro početně omezenou šlechtu, co přenesenou službu státu beztrestně podvodnými metodami zneužívá ke svým ziskům, ví snad každý, ale nikdo z vyšších míst se tím nechce zabývat.
Kromě toho se teď mnoho STK převedlo do svěřeneckých fondů. Proč nikdo nemá znát jejich majitele? Nepatří snad některé regionálním politikům?
STK/SME je jediná služba občanům, u které vždy platilo, že čím je kvalita kontroly horší, tím spokojenější je zákazník. A k ní se ze zákona musí. Vznikají tím obrovské hospodářské škody, trpí tím naše zdraví a regionální rozvoj. Jenže teď už to přestává být legrace, když ze silnic vyhánějí auta, kterým nic není a jejich majitelé netuší, že jim auta na linkách ze šedesátých let měří povětšinou řemeslní nevzdělanci.
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Libor Fleischhans
STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
Libor Fleischhans
Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce
STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut
Libor Fleischhans
Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy
Libor Fleischhans
Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.
Libor Fleischhans
Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Libor Fleischhans
Stát ve státě, technická zkušebna a hnusný věci kolem...
Státem regulovaní majitelé STK drží při sobě jak nikdy předtím. Vyhazují auta, kterým nic není. Namísto ca 1.450,- Kč platili důchodci se zánovní Toyotou 3.400,- Kč jen proto, že státní zkušebna je odborností úplně mimo...
Libor Fleischhans
Pokuty za přetočený tachometr u STK nepadají (zatím...)
Už jste zažili šok, když na vás u STK vybafnou, že mu musíte doložit, proč je jiný stav km na tachometru, než je skutečnost? Jinak u STK nevyhovíte? Více než třetina vozidel v ČR je s přetočeným tachometrem. Příští rok přitvrdí!
Libor Fleischhans
Qui custodiet ipsos custodes?
...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.
Libor Fleischhans
Stát vedou ve stále více oborech korporátní bandy
Rádio a televize o jednom moc nesledovaném tématu hlásají narůžovo vymalovanou lež. Začíná to zavánět totalitou prohlašovanou za papírovou demokracii. Mega-diskriminace v řemeslném podnikání a o tom investigativci doposud mlčí.
Libor Fleischhans
Čekání ve frontách se prodlouží, na STK praskne občanům víc než den dovolené
Poslanci přehlasovali zájem Ministerstva dopravy, vrátit kontrolám vozidel jejich smysl. Opakovaně zvítězily obchodní zájmy. Nepřibyla žádná nová STK, naopak, v areálech stávajících roste hned několik emisních stanic najednou.
Libor Fleischhans
I když auto emisně vyjde, výsledek měření emisí vás může okrást až 50.000,- Kč!
Auta v bezvadném stavu mohou díky hodnotě na protokolu měření emisí vyfasovat problém, který vás okrade o 50 tisíc nebo neprojdete (viz video). Paradoxně "smraďoši" zase běžně procházejí..
předchozí | 1 2 3 | další |
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.