Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Qui custodiet ipsos custodes?

...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.

Do roku 2023 by měly přestat fyzicky existovat samostatné Stanice Měření Emisí (SME). Nová legislativa chystá půdu pro vymýcení malých podnikatelů na venkově a v malých městech a nově vznikající kontroly smějí být jen "velkokapacitními linkami" státem regulované menšiny bohatých podnikatelů a ti je budou stavět jen ve městech. Podle devíti stran A4 o výpočtu "nasycenosti" okresu kontrolami ve Vyhlášce 211/2018 však nemají žádné nové kontroly naději na získání oprávnění krajského úřadu... Vše pevně drží v rukou staří zkušení mafiáni s dosahem do tvorby zákonů.

Vstup orgánů SOD do autodílny

Žena a muž, dva orgány "Státního Odborného Dozoru" svižně vystupují z auta a hlasitě oznámí s kamennými tvářemi, že zahajují kontrolu. Fotí vše okolo sebe, otevírají skříně a šuplíky. Pořídili desítky fotek všeho, co se v dílně nacházelo. Přístrojového vybavení, nářadí, prahů všech dveří a vrat, odsávání, osvětlení, prostor a vůbec všeho, co by vás mohlo napadnout. "Patrně udání, nebo je to na objednávku konkurence..." myslí si provozovatel SME. SOD kontroloval víc než dosytosti a odjeli až v pozdních odpoledních hodinách.

Postup kontroly připomíná účelové obviňování STB...

První kontrolované auto přijíždí se slyšitelně děravým výfukem. Kontrolní technik se dává do debaty se zákazníkem a sděluje mu, že nemá cenu emisní zkoušku ani zahajovat, protože nevyhoví. Zákazník netušil, že má v zádech státní odborný dozor a rozjíždí dialog s kontrolním technikem: "Hele neblbni, dej mi to a já si to pak zavařím, už mi to končí..." Technik: "Né, skutečně to nejde, to auto nevyhoví, tu díru nelze neslyšet a nemá to cenu ani začínat, nejlépe bude, když si necháte ten výfuk zavařit nebo vyměnit, ale takhle to fakt nemá cenu, ty peníze za zkoušku byste vyhodil do kanálu!" Zákazník pochopil a jal se odjet...
"Počkejte!" zasahuje žena od SOD: "Tak zde jste udělal chybu, za kterou Vám navrhneme sankci, protože Vy jste podle zákona "měl zahájit zkoušku" zapsáním vozidla do IS-TP. Teď by nám tenhle občan třeba mohl odjet k jiné SME a tam by zkouškou emisí třeba prošel i s tím děravým výfukem! Pokračujte a zahajte zkoušku Měření emisí, my Vás budeme sledovat."
Zákazníkovi se rozbušilo srdce a koukal, jak bude SOD řídit další osud jeho vozidla a zbytečně redukovat obsah jeho peněženky ještě předtím, než dá výfuk zavařit a peníze mohl tak směrovat na opravu, ne na předem jasně nevyhovující kontrolu.

Kontrolní technik se snaží vysvětlit, že chtěl zákazníkovi ušetřit peníze a sobě čas, ale žena je neoblomná. Tedy zahájil zkoušku zapsáním vozidla do IS-TK, které předem věděl že u měření emisí nevyhoví. Otevřel kapotu, prováděl identifikaci vozidla a začal vozidlo fotit.
"STOP! Druhá chyba!" zavelela žena od SOD: "Fotíte auto s otevřenou kapotou a to je protizákonné jednání. V zákoně jasně stojí, že má být zavřená kapota. Tedy druhý prohřešek. Pokračujte prosím dál ve zkoušce."
Kontrolní technik zavřel kapotu a znovu začal fotit auto. "STOP! Třetí chyba, máte při fotografování otevřené dveřní okno a to je protizákonné! Zákon jasně říká, že focení u STK má být foceno vozidlo se zavřenými okny, aby bylo vidět, zda nejsou nepřípustně tónovaná!" Technik opáčil: "Ale já teď měřím emise a nedělám přece STK, takže..." Než stačil dopovědět, utřela ho kontrolorka: "To nás nezajímá, podle EU 2014/45/EU se slučuje kontrola vozidla s měřením emisí do jednoho aktu a tím musíte fotit vozidlo přesně jak je to předepsané u STK, ne jinak." Technik udiveně: "Vždyť na STK to budou fotit znova, to je přece věc STK..." kontrolní technik nestačil opět ani domluvit... "Nemáte pravdu a očividně máte mezery ve znalosti legislativy. To je tedy překvapivé zjištění, že zde nacházíme jeden prohřešek za druhým! Vy snad ani nevíte, že auto má mít u kontroly vozidla sundané poklice!" Technik: "Cože? Proč proboha poklice, když měřím emise?!" SOD: "No, vidím, že máte zcela zásadní neznalosti o fungování SME takže podáme podnět k zahájení správního řízení." Kontrolorka položila ještě poslední kontrolní otázku: "Kontrolujete si namátkově zpětně správnost fotografií, co jste poslali do on-line systému?" Kontrolní technik vytáhl obočí potřetí: "Jako jak, vždyť je posílám do systému, ten mi to potvrdí, že byly odeslány a tím to pro mne hasne!" Žena: "No vidíte, další nedostatek z neznalosti, tím jen potvrzujte svou nekompetentnost..." 

Žena z SOD odešla pro papíry, aby poslední prohřešky sepsala a její "hodný" kolega s vytaženým obočím, jakoby omlouval přehnanou přísnost kolegyně a sděloval provozovateli SME, že by se on sám přimlouval za nejnižší sazbu sankce, protože podle něj to nejsou až tak závažné věci. Omluvně zmlkl, když se žena vracela.
Sečteno a podtrženo, znechucený opravář má chuť se vším seknout. Nedávno v naději co mu dal Ťok značně investoval, jak do přístrojů, tak do školení a teď takový přístup?! 

Z tohohle vyprávění mrazí, protože připomíná účelové nálezy při návštěvách estébáků za totalitního režimu, aby někoho sbalili a poté účelově obvinili. V tomto případě to bude účel dokonale otrávit a znechutit majitele samostatně zřizovaných SME, aby živnost ukončila nejlépe většina na vlastní žádost. Cestička velkopodnikatelů se postupně zbaví všech malých konkurentů a bude mít monopol.  Národe prober se a braň se, úřady pracují pro velmi bohatou a tudíž vlivnou skupinku chráněných podnikatelů!

Realita, která by měla SOD zajímat více

V německé autodílně by shora uvedený postup byl zcela normální. Tam se dokonce sleduje a do statistik zanáší objem provedených oprav, když autům končí technická. SRN tak má ve statistice i údaje, které značky na jaké závady trpí. To u nás zatím není.

Auta v Česku obecně nejsou ve špatném stavu. Ani auta ve věku 15 nebo 20 let. Rozhodující je totiž jen a jen jejich technický stav, nikoliv stáří vozidla.
V nevyhovujícím stavu jsou dnes bohužel nejexponovanější lehké dodávky speditérských společností, co musí lítat a na opravy přetěžovaných aut nejsou čas ani peníze. Dalšími v řadě jsou individuální dovozci, co nedávno stáčely tachometry, spedice, dopravní podniky, Taxislužby a tak dále...

Rozhovor, který jsem slyšel na vlastní uši mezi majitelem taxíkařské společnosti a jeho řidičem: 
Řidič TAXI: "Šéfe, tady ta zadní guma má už strašnou bouli a bojím se že to bouchne na potvoru, až povezu zákazníky." Majitel: "Neser mně kurva, tos najel někde na vobrubník a já to vodseru? Nech tu gumu votočit na ráfku ať to není vidět, a nějak to dojeď, jinak ti to nechám strhnout z vejplaty." Řidič zahodil vajgla a odjel k pneuservisu otočit gumu na ráfku. Má tam kamarády.

Z technických kontrol se v České republice stal předmět konkurenčního miliardového byznysu ve velkokapacitních STK a opravy pak už potřebné logicky nejsou. Malé TK+ME u autoservisů, jak se o tom mylně povídá, vznikat díky nové legislativní novele vznikat nebudou, prakticky nemohou.

Největším trápením českého způsobu technických kontrol je "vycházení vstříc důležité klientele", aby sousední konkurující si STK strhávali větší "vstřícností" více VIP zákazníků v okrese na sebe, kteří pak nepřijedou jednou za dva roky, jako normální občan, ale kteří jsou u vrat STK týdně dvakrát, třikrát desetkrát... To jsou významní nosiči peněz "státem regulovaného počtu podnikatelů". Když říkám peněz, jsou to řády milionů až miliard Korun českých, za většinou povrchní a většinou vizuální rychlo-NEkontrolu. Auta se neopravují, přimhouří se oko jednou, dvakrát desetkrát stokrát. Auto musí těmto VIP klientům vydělávat. Tam by se měl SOD soustředit!

Abychom i skončili latinským příslovím:  Quod licet Jovi, non licet bovi... (Co je dovoleno Jovovi, neí dovoleno volovi). Asi by se náš řemeslný stav měl probrat a vyprášit jim rohožky. Škoda jen, že se český človíček neustále a už předem bojí se připojit k naší iniciativě proti korupci a diskriminaci v podnikání...

Autor: Libor Fleischhans | sobota 6.10.2018 18:33 | karma článku: 27,91 | přečteno: 1416x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma: 8,29 | Přečteno: 528x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma: 11,01 | Přečteno: 485x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma: 34,12 | Přečteno: 5368x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik