Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...
Ti svědomitější majitelé vozidel chápou, jakou úlohu ve výfuku mají filtry částic a katalyzátory. Donedávna se totiž vytloukaly a takových pastí na nic netušícího zákazníka byly plné bazary. Nicméně časy se mění a autobazary si již dávají velký pozor a taková vozidla do prodeje nepřijímají.
Nic netušící majitel vozidla dá tedy před prodejem vozidla auto do servisu, nic netušící autoservis objedná náhradní katalyzátor nebo filtr částic od dodavatele náhradních dílů, samozřejmě ne ten nejdražší a náhradní díl se zárukou namontuje. Potud je ještě vše OK.
Auto je opraveno, zákazník zaplatí a začne auto používat nebo ho odveze do bazaru. Při prvních kilometrech se nic nepozná, auto funguje bez nápadných indicií. I bazar ho v tu chvíli "sežere" jako emisně v pořádku. Avšak náhradní díl přestane v autě za pár stovek či tisíc kilometrů (zcela cíleně) fungovat. Je to jako kdybyste šli v papírových botách pro nebožtíky pochod do Prčic. Do první osvěžovačky nemáte podrážku a svršek.
Přestaňte se usmívat. Ostatně při čtení příštích řádků vás úsměv přejde. Podstoupíte-li martirium reklamací, může resumé znít "NEUZNANÁ REKLAMACE", jako v našem případě. Jenže ASEM sdružuje emisní specialisty a ti zjistili, že namontovaný katalyzátor je "fejk" (atrapa, boty pro nebožtíka, nefunkční napodobenina), kterým se prodejce obohatil, aby se v reklamačním řízení odvolal na "nestandardní palivo", které přepážky spálí (např. omylem natankovaný benzín v palivu). Dodavatel za poškození filtru odmítá převzít odpovědnost a vy se nacházíte v bodě, jako před výměnou katalyzátoru (filtru částic), jenže jste o řádově 12 až 15 tisíc chudší a vaše nervy vzaly taky trochu za své.
I když se okolní svět navenek tváří, že je civilizovaný, život v něm je stále stejný, jako v džungli nebo v oceánech. Silnější žere slabší a vytváří si k tomu i svoje zákony, aby nás obyčejné lidi mohl ždímat nejen jednou, ale i dvakrát, třikrát. Jejich obchodní strategie je nenasytná, stejně jako u "šmejdů".
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová
Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...
Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy
Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...
Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé
Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...
Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem
Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.