Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. listopadu 2021 Xenie

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

22. 10. 2021 5:57:35
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

Uctivý středoškolský profesor s láskou k veteránům (má dva) vchází do autodílny a zdvořile poprosí, aby mu pomohli s opravou jeho naleštěného Mercedesu Coupé 230 CE z roku 1993. Miluje ho, ale teď má smutek v očích. V ruce tiskne protokol z STK partnerské sítě největšího hráče v byznysu s technickými kontrolami s velkým "NEVYHOVUJE".
Při měření emisí mu řekli, že má smůlu a že má do 30 dnů šanci na "opakovanou" emisní kontrolu za 350,- Kč. A jestli ani potom nevyhoví, je prý s ježděním v téhle parádě konec!

Autoopravář otevře kapotu, rozpoznává systém a řekne: "No tak se jdeme podívat, co tomu krasavci schází!" bez povšimnutí nezůstává perfektní technický stav 28 let starého, ale nádherného Mercedesa. Vše je originální.
Hned napojuje analyzátor a po pár minutách prvního sondovacího měření emisí ukazuje profesorovi na obrazovce hodnoty škodlivin s doslova luxusní rezervou.
"No, VYHOVUJE!, tak co chcete profesore?"

Profesor nevychází z údivu: "A to jsem tam s tím raději poslal kamaráda, co se s nimi dobře zná, já bych šanci sám neměl už vůbec."

Tahle STK, od které Mercedes právě přijel, byla před časem v televizní reportáži Richarda Samka konfrontována s rezavým vrakem, který přes díry v podlaze a shnilé brzdy zázračně vyhověl.

Kamarádovi prý STK technik řekl: "Teď po tom skandálu v televizi po nás jdou a já se bojím nechat vyhovět cokoliv, co jasně nevyhovuje!"

Profesor: "Ale jak to, že to tady vychází s obrovskou rezervou a u STK ne?"

Autoopravář: "Nejste ani první ani poslední. Do teď na STK nepotřebovali k měření emisí auto ani vidět, natož pak napojit a teď, když to mají začít poctivě měřit, už to asi ani neumí. Takže když jim teď "lepí" z možné kontroly, začnou raději vyhazovat i auta, co jim nic není. A odnesou to bezmocní majitelé, protože nemohou vědět, že to vlastně změřili špatně."

Opravář nesmí měřit emise, podle Ministerstva je ve střetu zájmů...

Profesor: "A nemohl byste mi vystavit protokol vy, když to teď vyhovělo?"
Automechanik: "Nemoh ́, ..protože jsem podle úřadů "sprostý podezřelý". Ministerstvo dopravy mi napsalo, že když opravuji auta, nesmím měřit jejich emise, jinak jsem ve střetu zájmů. Analyzátor mám už jen pro parádu a protokoly vystavovat nesmím. Když nesmím, tak nesmím a máte kliku, že jsem ho ještě neprodal. Je mi tu od tohoto nového nařízení k ničemu..."

"No jo, ale jak to, že to tady vyhoví a tam ne???"...profesor.

Autoopravář: "Tenhle Mercedes má ještě poctivý a dost velký katalyzátor. Kdysi se dávaly katalyzátory daleko od motoru, až pod kabinu. Takže když se tenhle "macek" neohřeje na provozní teplotu jako při běžném provozu, funguje jen z poloviny, někdy sotva. A to je u STK běžné, lidi tam čekají ve frontě a ono to vystydne.
Takže Vy jste sem přijel, já Vás napojil a začal hned měřit. Katalyzátor byl na provozní teplotě.
Jinak, buďte rád, že jdete na "opakovačku" ještě v tomto roce, protože od ledna budou vyhazovat jedno auto za druhým. Ne snad proto, že by auta nevyhovovala, ale proto, že i novou metodiku psali ti stejní diletanti.
Když byla ta eSTéKáčka zvyklá 15 let jen švindlovat, tak když jim teď "lepí" z úředních kontrol, začnou vyhazovat auta z praktických a technických neznalostí, jako se to stalo teď Vám. .. A bude hůř."

Ovládání státu "certifikační mafií"

Z dat ISTP systému (elektronický sběr dat z kontrolních stanic Ministerstva dopravy) je vidět, že existují STK/SME, u kterých z více než 5600 vozidel nevyhověla za rok pouze dvě. Analýzy prokázaly, že jsou emisní hodnoty na protokolech masově generovány počítačem. Auta se tedy u velkokapacitních linek moc neměří. ISTP je tím doslova plné "fejkových" imaginárních generovaných čísel, ze kterých je jakákoliv statistika úplným nesmyslem. Nevidí to ministerští úředníci, nebo to už tři roky kryjí. A proč?

Podle dat z ISTP bychom měli mít v ČR vozový park v tak dobrém technickém stavu, že bychom mohli všechny STK/SME ze dne na den úplně zrušit. To, že mafiánský penězostroj pro početně omezenou šlechtu, co přenesenou službu státu beztrestně podvodnými metodami zneužívá ke svým ziskům, ví snad každý, ale nikdo z vyšších míst se tím nechce zabývat.

Kromě toho se teď mnoho STK převedlo do svěřeneckých fondů. Proč nikdo nemá znát jejich majitele? Nepatří snad některé regionálním politikům?

STK/SME je jediná služba občanům, u které vždy platilo, že čím je kvalita kontroly horší, tím spokojenější je zákazník. A k ní se ze zákona musí. Vznikají tím obrovské hospodářské škody, trpí tím naše zdraví a regionální rozvoj. Jenže teď už to přestává být legrace, když ze silnic vyhánějí auta, kterým nic není a jejich majitelé netuší, že jim auta na linkách ze šedesátých let měří povětšinou řemeslní nevzdělanci.

Autor: Libor Fleischhans | pátek 22.10.2021 5:57 | karma článku: 32.47 | přečteno: 1607x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 754 | Diskuse

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.86 | Přečteno: 2294 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.07 | Přečteno: 21442 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

David Macků

O králi Miloušovi a jeho strašlivé chorobě

Pohádka o králi Miloušovi z království mezi Mordorem a Společenstvím blahobytu a jeho strašlivé nemoci

26.11.2021 v 17:45 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 282 | Diskuse

Zdenek Horner

Triumfální návrat koronaviru z Lán do ÚVN

Přes pověsti, že koronavirus ve vojenské nemocnici být nemůže, protože mu to prostě lékařští nadřízení nařídili, se údajně koronavirus v prezidentovi zabydlel. Kavárna si sundává oprátku.

25.11.2021 v 20:27 | Karma článku: 22.79 | Přečteno: 759 | Diskuse

Zdenek Horner

Moji milí neočkovaní

Co navrhujete dělat místo očkování, aby to zpomalilo nákazu a nezahltilo naše zdravotnictví? Já vedle očkování nic jiného, alespoň nějak účinného, nevidím.

21.11.2021 v 12:32 | Karma článku: 21.09 | Přečteno: 719 | Diskuse

Zdenek Horner

Kde je Pcheng Šuaj?

Tenistka světového renomé zmizela někde v útrobách čínské totality. Náš prezident mlčí, na to je dostatečně nemocen. Mlčí i většina české společnosti.

19.11.2021 v 11:28 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 244 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Tragikomedie brzy vyvrcholí - bohužel jen pro toto období !

Jsem optimista a všude hledám pozitivní stránky.Moji vážení kritikové na to jdou přesně obráceně.Hledají problémy od interpunkcí, použití slov až po žádosti o konkrétní odkazy na cokoliv.Jde o speciální sektu,která se vždy vyrojí

19.11.2021 v 10:12 | Karma článku: 15.51 | Přečteno: 332 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3504

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz