Pátek 24. září 2021, svátek má Jaromír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. září 2021 Jaromír

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

15. 07. 2021 8:53:19
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

Lobbisté za ruské STK mafie poslance Martina Kolovratníka (ANO) sedí totiž v tzv. "SKUPINĚ ODBORNÉ VEŘEJNOSTI" při Ministerstvu dopravy, která má podstatný vliv na tvorbu zákona a vyhlášek okolo STK a Měření emisí. Novely zákona 56/2001 a Vyhlášky 302/2001 (a následné Vyhlášky 211/2018 Sb.) si tak Kolovratník prosadil i navzdory názoru většiny renomovaných právníků, např. legislativce MDČR Mgr. Martina Vavřiny, který sice protestoval na uvedení přímo hodnoty délky linky v metrech (min. 26m) STK, ale nezbylo mu jen si postesknout, že "Je to zřejmě dobrá lobby, když dostane do zákona, co má hovořit jen rámcově, i délku v metrech, zatímco šířka a výšky zůstaly v prováděcím pokynu."

Tento pátek, tedy zítra, bude poslanecká sněmovna hlasovat o zrušení regulace STK a o zrušení povinnosti splnit délku pracoviště 26 metrů se zákonnou podmínkou, že dokonce musí být průjezdní! Tímto by mohl o status STK požádat každý dobře vybavený autoservis, co by splnil technické vybavení a kvalifikaci. Zatím smí podnikat v kontrolách vozidel jen velmi úzký okruh podnikatelů, kteří začali ovládat trh v Česku díky zákonům, co si vlastně píší sami, bez konkurence. Počet podnikatelů provozujících STK je betonově nedotknutelný (ca 380 STK ovládá asi 200 ruských, ukrajinských a českých podnikatelů).

Kdyby se nový návrh zákona v tento pátek (zítra) prosadil (zrušení linek a regulace) mohl by se počet STK rozrůst z dnešních 380 na na ca 5.000, jako je tomu v EU státech přibližně naší velikosti. Takže by zmizely fronty před linkami STK a bylo by možné kontroly vozidel dělat přímo v servisech, kterých je dnes v ČR okolo 10.000.

Jen pro dokreslení, jak účinné dovedou být kontroly vozidel v ČR v korupčním prostředí plném střetu zájmů. Jedna z STK ve středočeském kraji zkontrolovala v roce 2019 celkem 5600 vozidel (x cca 1500,- Kč), ze kterých pouhá 3 vozidla nevyhověla. No, jestli je tomu tak, pak kvůli 0,054 % nevyhovujících by se auta nemusela kontrolovat vůbec. Šance že zde jakékoliv auto vyhoví, je takřka 100%. Ale my víme, že je to jinak. Byznys roste a vozový park na silnicích vypadá tak, jak vypadá, no vždyť to vidíte denně sami. Papírově máme 3x až 4x zdravější vozový park, než sousední Německo s polovičním stáří vozidel.

Občané, co chcete změnu a nechcete čekat fronty u STK, podpořte zítřejší návrh poslance Luzara (sněmovní tisk č. 1046) a zavolejte svým poslancům. Je to v zájmu zdravé hospodářské soutěže, odstranění korupce a klientelismu. V sousedním Německu se odehrává kontrola vozidla v autoservisu (ve 33.000 autoservisech!!!). Linky už jsou dávno nefunkčním přežitkem!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 15.7.2021 8:53 | karma článku: 18.73 | přečteno: 665x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.46 | Přečteno: 2229 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21372 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.23 | Přečteno: 4077 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Se Lhotskou se nedá polemizovat

S jejími nohsledy pak ještě méně. Označovat hospodářský a politický systém v Číně za kapitalismus není ani chucpe. Je to naprostý nonsens. Drzé pokřivení pojmu. V Číně neexistuje volný trh. Naopak tam vládne státní dirigismus.

24.9.2021 v 14:44 | Karma článku: 14.33 | Přečteno: 295 | Diskuse

Zdenek Horner

U Lhotských doma

Sorosovská investigativní agentura prostřednictvím odposlouchávání mobilních telefonů domácnosti Lhotských a televizním sledováním metodou Velkého bratra zjistila, jak se oslavují čínští kapitalisté v běžné české domácnosti.

24.9.2021 v 8:13 | Karma článku: 9.81 | Přečteno: 397 | Diskuse

Marcel Packert

Jak pokračuje pomoc pro rodiny z vyhořelého bytového domu v Bílině

Jak pokračuje pomoc pro rodiny z vyhořelého domu v Bílině,který začal ze zatím nevyjasněných okolností hořet ze 14 na 15 září.Kdo se staví odmítavě a kdo nabídl pomocnou ruku.Jak jsou na tom samotné poškozené rodiny.

22.9.2021 v 13:46 | Karma článku: 11.05 | Přečteno: 975 | Diskuse

Zdenek Horner

Volím Zelené, i když volby nevyhrají

I k nim mám spoustu výhrad a nejsem aktivista, ani člen partaje, ale budu volit Zelené, protože moje neutrální středové postoje k životu nevidí přírodu jako levici nebo pravici. Ekologie je vlastně taková rozpočtová odpovědnost.

22.9.2021 v 11:33 | Karma článku: 10.27 | Přečteno: 436 | Diskuse

Zdenek Horner

Kdo živí tenhle stát?

Vždycky, když slyším, že někdo živí tenhle stát, musím se smát. Takhle běsnili dělníci, když se brali o svá práva. Kdo nedělá lopatou, tak jako by nebyl. Přitom nás ode dneška živí Polsko prostřednictvím ekologie.

20.9.2021 v 17:00 | Karma článku: 9.67 | Přečteno: 482 | Diskuse
Počet článků 42 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3533

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz