Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

6. 10. 2020 9:47:16
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
  1. Prvně je asi nutné osvětlit, co má STK společného s měřením emisí. Hodně. Takže jednou větou: "V letech 2000 až 2001 měla STK zakázáno zároveň provozovat STK a SME dohromady, tak si všichni "velkopodnikartelé" tu SME přihlásili na své příbuzné, kamarády nebo bílé koně.
  2. Na analýzy dat z ISTP (před třemi roky zavedený Informační Systém Technických Prohlídek), získaných na základě zákona o svobodném přístupu k informacím (106/1999 Sb.) od Ministerstva dopravy upozornily v reportáži 28. 9. 2020 Události České televize a server Zdopravycz, nicméně v rámci stručnosti nepodala tato média až tolik kontextu, který by měla veřejnost znát. Studie totiž poukazuje na to, co se už dobrých 18 let úspěšně zametá pod koberec. Teď děsivou pravdu odhalila tvrdá data v takové míře, kterou neodhadovali ani ti největší skeptici. Zaspali úředníci Ministerstva dopravy, nebo se tu odehrává něco jiného?

Emisní zázraky?

Diesely:
Rozbor dílčích emisních výsledků jistého vzorku starších motorů z ISTP jasně říká,
že tisíce až desetitisíce těch nejstarších dieselů s normou EURO2 vykazují lepší emisní hodnoty kouřivosti, než čtyři roky stará auta s emisní normou EURO5 vybavená dokonce filtry částic! Proč se tedy politici pídí pro ještě ekologičtějších autech?

Benzínové motory:
Tady je jedno, zda se jedná o nová nebo stará auta ale v ISTP je spousta zázračných výsledků, které by "v Česku provozovaným spalovacím motorům záviděl i výrobce Tesly. Mnoho výsledků svědčí spíše o tom, že auta byla měřena asi na jiné planetě než je země, protože zpětně spočítaný kyslík ve vzduchu tady s takovou koncentrací kyslíku tu za celou historii zeměkoule nikdy nebyl!

Jak je možné, že se měří tak nepřesně? A měří se vůbec správné hodnoty? Pak se ale zaměřily analýzy na něco jiného a všechno bylo úplně jinak...

Hamižný "lidský faktor"

Ten ovlivnil v některých případech u emisních stanic 55%, u jiných až 100% emisních zkoušek a to navzdory všem zpřísňujícím a bezpečnostním opatřením. Spousty výsledků a dat v ISTP vykazují prvky prolomení bezpečnostních prvků dat ze zkoušek, nebo jsou docílené buď v rozporu s metodikou nebo zmanipulované, některé z nich dokonce dokonce fyzikálně nevysvětlitelné! Že by mohlo jít o odchylku některých přístrojů nebo systémovou chybu výrobců přístrojů je vyloučeno.

Tvrdá data z ISTP nesou dle analýzy jednoho vzorku vznětového motoru znaky nedodržení metodiky měření, ucpané odběrové hadice nebo jiné manipulace napříč všemi emisními stanicemi v ČR z 55% akceleračních zkoušek!

Jak chceme z databází "vylovit" nějaké statistiky, když je 55 % dat nikoliv výstupem z emisních přístrojů, ale produktem chamtivosti těch, co se v byznysu s kontrolami nestydí použít jakoukoliv konkurenční výhodu?!

Jeden z protokolů benzínovým motorem poháněného 20 let starého vozu vykazuje v ISTP neuvěřitelných 247% kyslíku (to není překlep), zatímco z hlediska počtu provedených emisních měření za jeden den trhá rekordy doslova jeden "Superman"s počtem 70 emisních zkoušek za jeden den. To je řada aut dlouhá 350 metrů bez mezer mezi nimi. A to v týdnu zopakoval v měsíci květnu v podobném počtu hned několikrát.

Pod svícnem největší tma...

S jídlem roste chuť a jestliže pro majitele "velkokapacitních emisních stanic" u linkových STK znamená jen samotné měření emisí (bez jakéhokoliv jiného pracovního úkonu) měsíční výdělek přes jeden milion korun (jenom na emisích), ztratila část těchto provozovatelů všechny zábrany a přidala plyn natolik, že jim auta začala při emisní zkoušce překážet a po nafocení šup pryč na linku STK bez měření emisí.

Emisní protokol stačil v pár sekundách vygenerovat emulátor nebo počítačový program, který se u ISTP internetové brány přihlásil jako "regulérní emisní pracoviště" s řádně přistaveným vozidlem a poslal na server Ministerstva dopravy ke spokojenosti jeho nic netušících úředníků "vyhovující protokol".

Co s tím?

Systém technických kontrol je od zákona 56/2001 Sb. přes Vyhlášku 303/2020 až po současnou metodiku ME nefunkční a stát nad soukromými podnikateli v tomto byznysu ztratil definitivně veškerou kontrolu stejně jako jedna z technických zkušeben, která se v byznysu s technickými kontrolami nadprůměrně a v mnohačetném střetu zájmů angažuje.

Vzorek neuvěřitelně malého počtu poctivých výsledků měření emisí pocházejících zejména od malokapacitních SME u autoservisů prozradil, že na tom s emisemi stará auta zas tak špatně nejsou! U skutečné (nezfalšované) emisní zkoušky nevyhovovaly ty nejkritičtější 15 až 20 let staré let modely v pouhých ca 10 %. Jejich emise se totiž vejdou do velkorysých hraničních hodnot, stanovených při tehdejší homologaci, které při troše údržby splní a nikdo jim ze zákona provoz na silnici (alespoň mimo vyznačené emisní zóny) zakazovat nemůže. Procento nevyhovujících odpovídá realitě a spousty jich bylo např. výměnou nebo repasí vstřikovačů zachráněno a vráceno na silnici na možná i dalších několik periodicky se opakujících zkoušek ME.

Kde je tedy problém těch "kouřících"?

Ta vozidla, co nám otravují vzduch, patří paradoxně mezi ta nejmodernější! Ano, je to tak. Jistě jste z médií slyšeli o vytloukání katalyzátorů a filtrů částic, kterých bylo letech 2016 až 2018 plné zprávy. Vozidla, která ho měla a nyní nemají (provrtaný, vymontovaný + upravený software), však překračují pro ně stanovenou mnohem přísnější normu až 1000 x!

Je zajímavé, že žádná z emisních stanic za celé tři roky nenapsala do poznámek emisního protokolu při měření emisí žádný ilegálně odstraněný filtr částic!

V praxi to vypadá tak, že individuální dovozce ojetin najde v zahraničí auto na prodej, které je právě díky nefunkčním emisním systémům odsouzeno "jen na export". Při překročení české státní hranice na podvalníku u takového auta změní jeho prodejce strategii a přes známého u STK mu opatří "vyhovující protokol". Pak auto prodá za velmi pěknou cenu a za dva roky, až natěšený majitel přijede k další technické kontrole, mu z nutné investice do auta spadne brada. Škody takto napálených občanů odhaduji na desítky miliard, škoda na poškozením zdraví nás všech se vyčíslit nedá..

Jenže ti, co navštívili podobnou velkokapacitní výrobnu kladných protokolů převážně v areálu velkokapacitní linky STK nebo poblíž, kde je pracovišť pro měření emisí hned několik (viz výše) se bohužel šanci dozvědět, že jejich auto metá jedovaté zplodiny do okolí, ani při nejlepší vůli nemají. Systém založený před 20 lety jen na byznysu s červenými známkami na registrační značce jim to nedovolí.

Ryba smrdí od hlavy...

V České republice se od roku 2001 vyvíjí zákony a předpisy pod taktovkou úzkého výběru státem privilegovaných elit, co jim státní regulace ke všemu zajišťuje bezkonkurenčnost a exklusivitu právě samotnou "regulací".
V opojení ze stamilionových zisků STK baronů, kteří vlastní hned několik desítek STK i na bílé koně, zapomněla nejen tato elita, ale s podivem i státní úředníci na smysl technických kontrol. Tedy jaksi že mají ze silnic vyhánět technicky nezpůsobilé vraky. V rauši z potoků peněz neváhají jakkoliv ovlivnit měření emisí tak, že si jaksi pak vyberou pár obětních beránků z obyčejných soukromých vlastníků automobilů, co je vyhodí na nějakou prkotinu, protože ti se zpravidla bránit nijak nemohou, aby mohli být štědří ke spedicím, dopravním podnikům, autobazarům, individuálním dovozcům, co jim jako "službičku" poskytnou vyhovující protokol.

V čem všem je ještě "bordel"?

Stát pověřil technické zkušebny a slepě jim v odborné podpoře věřil. Chyba. Nechat totiž v rukou jedné soukromé dravé firmy se sídlem v Německu, která s budovami zprivatizovala i bývalé státní úředníky a s nimi vybudovala impérium, které schvaluje vozidla, schvaluje kontrolní přístroje, uzavírá neveřejné smlouvy s ostatními STK a SME, školí a certifikuje a přitom nakupuje vesele další a další konkurenční STK a které přitom nikdo z Ministerstva dopravy nekouká pod prsty, jak hlídá kontrolní mechanismy, aby ani ona sama, či její partneři nepochybili, je od státu dost riskantní a neprozíravé.

Ředitel odboru 150 MDČR s tím nyní přislíbil zatočit a na analýzy se se zájmem zaměřil. Zdá se však, že pro úřad je najednou "nepohodlný", jelikož již čelil i prvnímu dočasnému suspendování a tak uvidíme, zda, a jak dlouho se ve funkci udrží. Mocné síly shora by nechtěly změnu a současný stav jim očividně poskytoval jakési uspokojení. Kam vedou jejich nitky na odhalení asi teprve čeká...

Stát s problémem technických kontrol bude muset něco rychle dělat. Varovné signály za posledních 5 let zatím nevyslyšel a zatím prostřednictvím byznysu s kladnými protokoly zázračně nakloněných nejvyšších úředníků Ministerstva dopravy i politiků úspěšně svádí pozornost na jiná bezvýznamná témata.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 6.10.2020 9:47 | karma článku: 28.03 | přečteno: 2084x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 507 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz