Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

14. 08. 2019 21:22:58
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

Nedávno zveřejnil SDA, že automobilový park čím dál více stárne. Proč? Protože je to systémem současné korupční a klientelistické STK možné.
Dnešní fotografie vozidla, které získává již několik posledních let po sobě vylepení červené kontrolní známky a protokol s výsledkem VYHOVUJE! Ano, toto vozidlo dle kontrolního technika jedné STK ve středních Čechách (a není to ojedinělá STK) smí na veřejnou komunikaci bez omezení.

Pro laiky: Fotografie dokumentuje hlubokou korozi nosných prvků, která může způsobit, že se auto při prudším manévru na silnici rozlomí a bude na silnici neřiditelné. Může způsobit vážné dopravní nehody s následkem smrti nevinných spoluúčastníků silničního provozu.

Jak se to může stát, když vláda prezentuje neustálé zpřísňování kontrol a zavádění kontrolních prvků a mechanismů proti podvodům? Jednoduše, auta se fotí shora a i aplikace Fotoshop dokáže svrchu viditelná místa do jisté míry retušovat. Zespodu se nefotí a do kanálu smí jen kontrolor a majitel auta. Pořizovat záznamy se nikde na STK nesmí. Emisní přístroje jsou vesměs zmanipulované a i svatosvatý program nejsvětější značky DEKRA umožňuje podvody. Některé emisní stanice přepisují emisní výsledky přes všechna bezpečnostní kódování a šifrování. Proč to dělají?

Důvodů je mnoho:

  1. Pro STK není zajímavý obyčejný občan. Toho mohou vyhodit a na obratech a ziscích to není ani cítit. Avšak když přijede auto z autobazaru, který je takřka v areálu STK, to je jiná. Bazar potřebuje denně protáhnout auta kontrolami bez ztráty kytičky, aby svá prodávaná auta deklaroval jako "BEZ ZÁVAD". Protokol STK je úřední listina a platí!!!!
    Tak se udělá "dohodička" tuhle se spedicí o 60 nákladních autech, tuhle s provozovatelem 400 dodávek, s taxíkáři, individuálními dovozci, bazary, dopravními podniky a VIP nositelé peněz dostanou sem tam výhodu. Toto je jedna z nich - tohle auto vyhovuje a může dál sloužit VIP podnikateli, aby nemusel utrácet za opravy nebo nedej bože aby kupoval nové.
  2. Když VIP klientovi nedám známku já, přestěhuje celý svůj autopark ke konkurenci a to bych schudl. Takže mu jí dám raději já, aby ke konkurenci nepřešel.
  3. Kontrolní technik: "Tohle se mi u obyčejného občana nestane, toho vyhodím raz dva, i kdyby nabízel do kapsy dva litry! Proč? Protože ho neznám, nemám s ním zkušenosti a co když je to nějaký nasazený kontrolor nebo nespokojený občan, co mně chce nachytat? Tyhle auta nechám projít, jen kdy bezpečně vím, že je to "kámoš", co mlčí jak hrob..."
  4. Majitel STK: Po roce 2016, když na nás došlápli, abychom dodržovali časy na měření emisí, postavil jsem několik stanic ME okolo všech mých STK. Má to strašnou výhodu. Nejezdí mi sem auta ze servisů s hotovými emisemi. Abych to podpořil, dal jsem do ceníku STK, že kdo přijde s hotovými emisemi, tomu udělám o 300,- Kč dražší STK. Oni si to občánkové rozmyslí, chodit někam jinam. Budou každé dva roky pěkně nosit penízky jen ke mně. A ještě zdražím, protože jsem musel investovat, abych udržel obraty z dob, kdy jsem to mrskal i bez aut."

Autoservisy takové exkluzívní výhody nemají. Kontrolní pracoviště u autoservisů stavět nesmí a měřit emise od roku 2019 taky ne, protože je stát po dvaceti letech měření i opravách obvinil z možného střetu zájmů. Dokonce Evropská směrnice 2014/45/EU opravy i kontroly na jednom a tom samém vozidle jedním a tím samým pracovníkem nezakazuje, pokud existuje dostatečná míra objektivity", jak se ve směrnici píše! Proto technické kontroly nabízejí v EU i obyčejné autoservisy.

Na závěr si kladu si otázku: Stát poslední dobou brečí, že mu ubývá drobných řemeslníků a na druhou stranu je cíleně likviduje na zakázku STK baronů prolezlých do státní správy? Evropská unie hodnotí náš automobilový park jako přestárlý a v nevyhovujícím emisním a technickém stavu, a u STK radí lidem, aby s tím vrakem, co mu právě vydali známku nejezdili do zahraničí, protože jim hrozí zabavení vozidla z důvodu jeho technického stavu?! Jak si stát zodpoví otázky, že pláče po ubývajících řemeslnících a zároveň jim Ministerstvo dopravy rozesílá dopisy, že musí s řemeslem skončit, jestli chtějí měřit emise? Kde je hranice uplatitelnosti úředníků, aby měli trochu citu pro spravedlnost, soudnost? Proč stát kecá do podnikání v kontrolách vozidel a nekecá stejným řemeslníkům, jako jsou plynaři, elektrikáři, kominici? Ti všichni mohou vydávat revizní zprávy i o dílech, na kterých se sami podíleli a žádné ministerstvo je neobviňuje ze střetu zájmů a vykonávání řemesla jim úředně nezakazuje! Proč to zakazují jen automechanikům, co vydělávají sami na sebe?

Není odpovědí, že pár podnikatelů, včetně DEKRY ve střetu zájmů, co vydělávají ze svých dvaceti, třiceti STK, které skupují po celé republice, jsou na Ministerstvu skoro denně a jako doma a ministerští je poslouchají na slovo? Proč se bojí ministerští vyslovit jejich jména (už aby platil zákon o zveřejňování seznamu lobistů a jejich zájmů)? Není to tím, že takové, na investice nenáročné, státní regulací před konkurencí chráněné podnikání v STK jim nese až 19.000.000,- Kč za týden? A není to tím, že úředníci, opustivší jejich rozhodovací posty, dostávají posléze jakési výhody či požitky, dobrý pracovní post ve službách STK baronů, nebo dokonce jednu malou soukromoučkou STK, regulace neregulace, jako výslužku? Asi jo. Jedou v tom totiž všichni vlivní včetně bývalých policistů na těchto postech, co mají taky kámoše na pravých místech. Je to neskutečná a hluboko do státní správy a regionální politiky zažraná korupce! EU komise ji nyní bude na popud ASEM dle avíza evropské komisařky postupně prošetřovat.

Autor: Libor Fleischhans | středa 14.8.2019 21:22 | karma článku: 22.80 | přečteno: 772x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 1527 | Diskuse

Libor Fleischhans

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."

19.5.2019 v 8:31 | Karma článku: 23.10 | Přečteno: 783 | Diskuse

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma článku: 31.36 | Přečteno: 1775 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Vlasta Hurtová

Dlouhovláskový podvod? Část 3

Jak už jsem psala dříve – hledala jsem, kterému z nadačních fondů darovat ustřižený cop naší dcery. Jedním z důvodů, proč nám zatím i po půl roce její krásné vlasy leží ve skříni, je i příběh paní B.

22.8.2019 v 8:27 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 315 | Diskuse

Vlasta Hurtová

Dlouhovláskový podvod část 2

„Darovanému koni na zuby nehleď !“ říká se. Vím, že to platí, když něco dostanete. Přesto jsem se rozhodla podívat se na zoubek i jako dárce – ne koňovi, ale těm, kterým jsme chtěli před časem darovat vlasy naší dcery.

21.8.2019 v 8:18 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 711 | Diskuse

Zdenek Horner

Ovčáček premiérem

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř. Ovčáček ve Strakově akademii u mě vyvolává husí kůži. Tento bezskrupulózní machiavellista dojde ještě k horším výkladům zákonů, než si je dnes ohýbá sám podďábel Babiš.

20.8.2019 v 18:38 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 509 | Diskuse

Vlasta Hurtová

Dlouhovláskový podvod část 1

Možná patříte mezi jedince, kteří vlasy prostě neřeší. Možná si říkáte, že už za Libuše platilo: „dlouhé vlasy = krátký rozum“. Možná své vysoké čelo berete jako známku vysoké inteligence.

20.8.2019 v 16:19 | Karma článku: 16.83 | Přečteno: 795 | Diskuse

Ruda Hlousek

Vojna ... (3.dil)

Zacali jsme chodit tez do sluzeb, bud jako dozorci na rote a nebo pak dozorci hangaru. Dozorci na rote zadna slast nebyla. Furt tam chodili nejaky papalasi ...

19.8.2019 v 1:46 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 388 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2892

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz