Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

14. 08. 2019 21:22:58
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

Nedávno zveřejnil SDA, že automobilový park čím dál více stárne. Proč? Protože je to systémem současné korupční a klientelistické STK možné.
Dnešní fotografie vozidla, které získává již několik posledních let po sobě vylepení červené kontrolní známky a protokol s výsledkem VYHOVUJE! Ano, toto vozidlo dle kontrolního technika jedné STK ve středních Čechách (a není to ojedinělá STK) smí na veřejnou komunikaci bez omezení.

Pro laiky: Fotografie dokumentuje hlubokou korozi nosných prvků, která může způsobit, že se auto při prudším manévru na silnici rozlomí a bude na silnici neřiditelné. Může způsobit vážné dopravní nehody s následkem smrti nevinných spoluúčastníků silničního provozu.

Jak se to může stát, když vláda prezentuje neustálé zpřísňování kontrol a zavádění kontrolních prvků a mechanismů proti podvodům? Jednoduše, auta se fotí shora a i aplikace Fotoshop dokáže svrchu viditelná místa do jisté míry retušovat. Zespodu se nefotí a do kanálu smí jen kontrolor a majitel auta. Pořizovat záznamy se nikde na STK nesmí. Emisní přístroje jsou vesměs zmanipulované a umožňují na mnoha programových rovinách a místech v metodice rozsáhlé podvody. Některé emisní stanice přepisují emisní výsledky přes všechna bezpečnostní kódování a šifrování. Proč to dělají?

Důvodů je mnoho:

  1. Pro STK není zajímavý obyčejný občan. Toho mohou vyhodit a na obratech a ziscích to není ani cítit. Avšak když přijede auto z autobazaru, který je takřka v areálu STK, to je jiná. Bazar potřebuje denně protáhnout auta kontrolami bez ztráty kytičky, aby svá prodávaná auta deklaroval jako "BEZ ZÁVAD". Protokol STK je úřední listina a platí!!!!
    Tak se udělá "dohodička" tuhle se spedicí o 60 nákladních autech, tuhle s provozovatelem 400 dodávek, s taxíkáři, individuálními dovozci, bazary, dopravními podniky a VIP nositelé peněz dostanou sem tam výhodu. Toto je jedna z nich - tohle auto vyhovuje a může dál sloužit VIP podnikateli, aby nemusel utrácet za opravy nebo nedej bože aby kupoval nové.
  2. Když VIP klientovi nedám známku já, přestěhuje celý svůj autopark ke konkurenci a to bych schudl. Takže mu jí dám raději já, aby ke konkurenci nepřešel.
  3. Kontrolní technik: "Tohle se mi u obyčejného občana nestane, toho vyhodím raz dva, i kdyby nabízel do kapsy dva litry! Proč? Protože ho neznám, nemám s ním zkušenosti a co když je to nějaký nasazený kontrolor nebo nespokojený občan, co mně chce nachytat? Tyhle auta nechám projít, jen kdy bezpečně vím, že je to "kámoš", co mlčí jak hrob..."
  4. Majitel STK: Po roce 2016, když na nás došlápli, abychom dodržovali časy na měření emisí, postavil jsem několik stanic ME okolo všech mých STK. Má to strašnou výhodu. Nejezdí mi sem auta ze servisů s hotovými emisemi. Abych to podpořil, dal jsem do ceníku STK, že kdo přijde s hotovými emisemi, tomu udělám o 300,- Kč dražší STK. Oni si to občánkové rozmyslí, chodit někam jinam. Budou každé dva roky pěkně nosit penízky jen ke mně. A ještě zdražím, protože jsem musel investovat, abych udržel obraty z dob, kdy jsem to mrskal i bez aut."

Autoservisy takové exkluzívní výhody nemají. Kontrolní pracoviště u autoservisů stavět nesmí a měřit emise od roku 2019 taky ne, protože je stát po dvaceti letech měření i opravách obvinil z možného střetu zájmů. Dokonce Evropská směrnice 2014/45/EU opravy i kontroly na jednom a tom samém vozidle jedním a tím samým pracovníkem nezakazuje, pokud existuje dostatečná míra objektivity", jak se ve směrnici píše! Proto technické kontroly nabízejí v EU i obyčejné autoservisy.

Na závěr si kladu si otázku: Stát poslední dobou brečí, že mu ubývá drobných řemeslníků a na druhou stranu je cíleně likviduje na zakázku STK baronů prolezlých do státní správy? Evropská unie hodnotí náš automobilový park jako přestárlý a v nevyhovujícím emisním a technickém stavu, a u STK radí lidem, aby s tím vrakem, co mu právě vydali známku nejezdili do zahraničí, protože jim hrozí zabavení vozidla z důvodu jeho technického stavu?! Jak si stát zodpoví otázky, že pláče po ubývajících řemeslnících a zároveň jim Ministerstvo dopravy rozesílá dopisy, že musí s řemeslem skončit, jestli chtějí měřit emise? Kde je hranice uplatitelnosti úředníků, aby měli trochu citu pro spravedlnost, soudnost? Proč stát kecá do podnikání v kontrolách vozidel a nekecá stejným řemeslníkům, jako jsou plynaři, elektrikáři, kominici? Ti všichni mohou vydávat revizní zprávy i o dílech, na kterých se sami podíleli a žádné ministerstvo je neobviňuje ze střetu zájmů a vykonávání řemesla jim úředně nezakazuje! Proč to zakazují jen automechanikům, co vydělávají sami na sebe?

Není odpovědí, že pár podnikatelů, co vydělávají ze svých dvaceti, třiceti STK, které skupují po celé republice, jsou na Ministerstvu skoro denně a jako doma a ministerští je poslouchají na slovo? Proč se bojí ministerští vyslovit jejich jména (už aby platil zákon o zveřejňování seznamu lobistů a jejich zájmů)? Není to tím, že takové, na investice nenáročné, státní regulací před konkurencí chráněné podnikání v STK jim nese až 19.000.000,- Kč za týden? A není to tím, že úředníci, opustivší jejich rozhodovací posty, dostávají posléze jakési výhody či požitky, dobrý pracovní post ve službách STK baronů, nebo dokonce jednu malou soukromoučkou STK, regulace neregulace, jako výslužku? Asi jo. Jedou v tom totiž všichni vlivní včetně bývalých policistů na těchto postech, co mají taky kámoše na pravých místech. Je to neskutečná a hluboko do státní správy a regionální politiky zažraná korupce! EU komise ji nyní bude na popud ASEM dle avíza evropské komisařky postupně prošetřovat.

Autor: Libor Fleischhans | středa 14.8.2019 21:22 | karma článku: 32.16 | přečteno: 4034x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.53 | Přečteno: 499 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.29 | Přečteno: 147 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz