Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

28. 05. 2019 14:49:14
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

Stručně: Jedete za autem (Ford Focus), který nekouří, a jede před vámi jako každé jiné auto. V jednom okamžiku ho chcete předjet ale ono začne v sekundě tak strašlivě dýmit tak, že nevidíte ani jeho, ani silnici před sebou a místo předjíždění jdete díky pudu sebezáchovy instinktivně na brzdy. Štěstí, že za námi nikdo nejel a nevletěl do nás. Z výfuku se valí doslova oblaka bílé nepropustné mastné mlhy a jen vítr určuje, kam příští sekundy uvidíte.

Co to je? Na našich silnicích jezdí tisíce vozidel s komponenty, které emisně nefungují. Takto se chová nefunkční oxidační katalyzátor před filtrem částic moderního dieselového auta. V okamžiku, kdy jsme se chystali na předjetí (jel asi 70 km/h), spustil Ford Focus tzv. "REGENERACI" sazí ve filtru. Kdyby auto bylo v pořádku, nebyl by vidět ani náznak obláčku, nedělo by se vůbec nic. Při regeneraci sazí by nafta dostřikovaná do výfuku chemicky reagovala a saze bez viditelných jevů za vysoké teploty (okolo 650 °C) spálila. Jenže u tohohle auta je kat buď unavený, nebo je to polská atrapa, kterých se v ˇCR prodali tisíce.

A jak to souvisí s STK? Při měření emisí, které STK předchází, se měl původně z diagnostické zásuvky načítat a hlavně respektovat i tzv. Readiness Code. Jenže Ministerstvo dopravy vyhovělo požadavkům lobby majitelů STK a proceduru zjednodušilo. Nyní je Readiness Code na emisním pracovišti se svolením Ministerstva dopravy zcela ignorován a takováto auta budete potkávat běžně na silnici, kdykoliv, kdykoliv, ve dne v noci a ve vteřině zahájí desetiminutovou kouřovou clonu (asi tak jednou za 800 km).

Tím chci dát na vědomí všem spoluobčanům, že dojde-li k takové situaci a vy se v autě zabijete díky náhle a nečekaně omezenému výhledu na okolní provoz právě regenerujícím autem s atrapou katalyzátoru (Ministerstvo dopravy o jejich prodeji na trhu náhradních dílů ví již tři roky!!!), volejte k zodpovědnosti odbor 150 Ministerstva dopravy, který toto měl včas řešit. Ani dnes však nevydal odbor 150 takové metodické pokyny, aby tato auta byla alespoň u kontrol vozidel jednou za dva roky vyřazena jako nevyhovující. Ministerstvo dopravy také dodnes neoznámilo řešení, jak z trhu s náhradními díly vyhnat podvodníky, co tyto atrapy prodávají. Takže auta s nimi vyhovují a nekvalitní autodíly se oficiálně prodávají dál.

Tak vám všem ostatním účastníkům silničního provozu přeji takové štěstí, které jsem měl při této nepříjemné epizodě já se spolujezdcem. Při pomyšlení, že v autě vezu vnoučky a za námi by v přehledné situaci započal předjíždění někdo za mnou, mne mrazí. Byl bych býval i s posádkou ve smrtelných kleštích a v bílé mlze bych se mohl jen modlit, aby to dopadlo dobře a trefil jsem silnici.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 28.5.2019 14:49 | karma článku: 26.61 | přečteno: 2536x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 17.03 | Přečteno: 509 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.32 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz