Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Majitelům autoservisů, kteří donedávna dvacet let kontinuálně investovali do jejich vybavení a vzdělání, stát novelou zákona zakázal měřit emise pro své zákazníky. Pan Karásek emise měřit přestal, pan Čermák by chtěl začít, ale nejde to. Stát řekl, že jsou podezření z toho, že si oba budou při kontrolách emisí závady účelově vymýšlet, aby měli co opravovat, zkrátka aby měli kšeft. Stát tím naznačil, že to vlastně dělají a obává se, aby to nedělali i teď u emisních kontrol, které doposud dvacet let měřili. Do teď měl stát strach, aby se nefalšovalo, že auta vycházela, od teď má zase strach, že vycházet nebudou.
V reportáži si všimněte dvou malých detailů. Pan Pecha hovoří o velmi sofistikované kontrole vozidel na STK, kde je vidět kanál, kde se prochází technik s přenosnou lampou. Nářadí v ruce nemá. Nepotřebuje ho. Měří se emise, brzdy, vůle v podvozku, geometrie (jen někdy) a světla, jinak vizuální kontrola, jen co je vidět s vrchu. Za dvacet minut ca 1600,- Kč za kus, až 90 aut denně. Nevyjde? Vyhodit. Tady se neseřizuje ani neopravuje.
Zatímco záběry ze servisů zachycují komplexní vybavení pro téměř veškeré opravy, kontroly a seřizování aut je pikantní, že přiblížený záběr ukáže v dílně pana Karáska za mnohá léta zkorodované nosné části karoserie vozidla, které mělo platnou registraci a vylepenou známku, přestože takto pokročilá koroze není dílem tří let! Kdo čte mezi řádky, ví co měl na mysli pan Pecha tou "sofistikovanou" kontrolou vozidla na STK.
Kterým směrem posílá stát kontroly vozidel? Zčásti i podvodníkům, kvůli kterých podvodům se dnes musí fotit, a kteří dodnes úlohu svěřenou státem dodnes vykonávají, zčásti velkopodnikatelům na výsluní s praktickým zákazem konkurence. Stát k tomu vymyslel nový nástroj, jak znechutit malé podnikatele v autoopravárenství. Přístrojů na měření emisí se dnes již autoservisy zbavují. Politika státu hraje do ruky velkým hráčům jako je pan Pecha. Podle slov některých, v reportáži nezmíněných, se situace vyvíjí právě pro stát nedobře.
Slova člověka, který už svůj boj za malou TK+ME v autoservisu vzdal: "Pro mně je lepší, když se analyzátorů výfukových plynů zbavím. Nevydělají si na sebe. Když budu dobře vycházet s kontrolory, vyjde STK rychle a bez obav. Takže nakonec budu mít méně starostí a víc peněz. Lidi se bojí s auty jezdit k STK sami, takže se kšeft docela hýbe a bez téměř práce. Lidi by čekali dlouhé fronty a pak třeba nevyjdou a čekají znovu. Já to za ně udělám. Platím důchodce, co mi tam vystojí frontu a zákazníkovi naúčtuji o tisíc korun víc. Všichni jsou spokojení. Problém je trochu s STK, když si vás neoblíbí, tak se musíme starat o to, abychom u té naší oblíbení byli." a usmívá se...
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
V Česku stále chybí vakcíny proti černému kašli. Válek mluví o aktuální situaci
Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...
Vědce konec Langšádlové mrzí. Obávají se omezení rozpočtu na výzkum
Demise ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) vědce i vysoké školy...
Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let
Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...
„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně
O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...
Prodej prostorného a zařízeného bytu s dvěma jednotkami - 1kk a 2+1 76,80 m2, Josefův Důl u Jablonce
Josefův Důl, okres Jablonec nad Nisou
3 599 000 Kč
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.