Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

19. 05. 2019 8:31:59
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Na ČT 1 proběhla v sobotu 18. 5. 2019 reportáž Richarda Samka z obou znesvářených táborů.
Na ČT 1 proběhla v sobotu 18. 5. 2019 reportáž Richarda Samka z obou znesvářených táborů. (ČT1)

Majitelům autoservisů, kteří donedávna dvacet let kontinuálně investovali do jejich vybavení a vzdělání, stát novelou zákona zakázal měřit emise pro své zákazníky. Pan Karásek emise měřit přestal, pan Čermák by chtěl začít, ale nejde to. Stát řekl, že jsou podezření z toho, že si oba budou při kontrolách emisí závady účelově vymýšlet, aby měli co opravovat, zkrátka aby měli kšeft. Stát tím naznačil, že to vlastně dělají a obává se, aby to nedělali i teď u emisních kontrol, které doposud dvacet let měřili. Do teď měl stát strach, aby se nefalšovalo, že auta vycházela, od teď má zase strach, že vycházet nebudou.

V reportáži si všimněte dvou malých detailů. Pan Pecha hovoří o velmi sofistikované kontrole vozidel na STK, kde je vidět kanál, kde se prochází technik s přenosnou lampou. Nářadí v ruce nemá. Nepotřebuje ho. Měří se emise, brzdy, vůle v podvozku, geometrie (jen někdy) a světla, jinak vizuální kontrola, jen co je vidět s vrchu. Za dvacet minut ca 1600,- Kč za kus, až 90 aut denně. Nevyjde? Vyhodit. Tady se neseřizuje ani neopravuje.
Zatímco záběry ze servisů zachycují komplexní vybavení pro téměř veškeré opravy, kontroly a seřizování aut je pikantní, že přiblížený záběr ukáže v dílně pana Karáska za mnohá léta zkorodované nosné části karoserie vozidla, které mělo platnou registraci a vylepenou známku, přestože takto pokročilá koroze není dílem tří let! Kdo čte mezi řádky, ví co měl na mysli pan Pecha tou "sofistikovanou" kontrolou vozidla na STK.

Kterým směrem posílá stát kontroly vozidel? Zčásti i podvodníkům, kvůli kterých podvodům se dnes musí fotit, a kteří dodnes úlohu svěřenou státem dodnes vykonávají, zčásti velkopodnikatelům na výsluní s praktickým zákazem konkurence. Stát k tomu vymyslel nový nástroj, jak znechutit malé podnikatele v autoopravárenství. Přístrojů na měření emisí se dnes již autoservisy zbavují. Politika státu hraje do ruky velkým hráčům jako je pan Pecha. Podle slov některých, v reportáži nezmíněných, se situace vyvíjí právě pro stát nedobře.
Slova člověka, který už svůj boj za malou TK+ME v autoservisu vzdal: "Pro mně je lepší, když se analyzátorů výfukových plynů zbavím. Nevydělají si na sebe. Když budu dobře vycházet s kontrolory, vyjde STK rychle a bez obav. Takže nakonec budu mít méně starostí a víc peněz. Lidi se bojí s auty jezdit k STK sami, takže se kšeft docela hýbe a bez téměř práce. Lidi by čekali dlouhé fronty a pak třeba nevyjdou a čekají znovu. Já to za ně udělám. Platím důchodce, co mi tam vystojí frontu a zákazníkovi naúčtuji o tisíc korun víc. Všichni jsou spokojení. Problém je trochu s STK, když si vás neoblíbí, tak se musíme starat o to, abychom u té naší oblíbení byli." a usmívá se...

Autor: Libor Fleischhans | neděle 19.5.2019 8:31 | karma článku: 24.82 | přečteno: 1078x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 499 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz