Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

23. 04. 2019 9:19:12
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

Prvně bych chtěl říct, že po tomto článku mne hodně lidí nebude mít hodně rádo. Penězostroje STK totiž jedou po pár měsících opět naplno. Je jaro, a u "kontrolních linek" se tvoří zase nekonečné fronty. Lidé nadávají, že už tam stojí tři hodiny, a že zadními dveřmi je stále někdo předbíhá. Na dveřích je z těch samých důvodů vylepen velký nápis: "KONTROLOŘI STK URČUJÍ Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ POŘADÍ ZÁKAZNÍKŮ". Ti kdo mají přednost, jsou "zprostředkovatelé STK". Nový druh byznysu zvaný STK "na dálku". Ti čekat nemohou. Obracejí se na ně občané, aby za nějaký ten tisíc navíc, odstáli frontu. Pro techniky STK mají "zprostředkovatelé" ale i další, mnohem větší výhody.

Auto "protažené" STK zprostředkovatelem

Minulý týden jsem zkoumal čerstvě "vyhovující" auto z STK které přistavil "zprostředkovatel". S tolika vážnými problémy na vozidle by normální občan neměl šanci projít. Autoservis by na to razítko nedal.
Chybějící spodní kryt motoru, v paměti motoru uloženy dvě vážné závady, svítící kontrolka emisí, kabelový svazek se odíral od poloosy. Myslíte, že ho vrátil technik STK na své místo do úchytky?
Ani náhodou! Přistavil mu ho kámoš - "zprostředkovatel" a kontrola má spád. Není čas koukat na všechno. Zprostředkovatel nelpí na bezvadný stav. Ani technik STK mu výtky nedává. Padají z něj totiž několikrát týdně dost velké peníze. Bokem samozřejmě. Výplata je proti tomu hadr! Stát celý tento podvod na lidi podporuje novými zákony. Jak celý korupční a klientelistický systém funguje?

Auto se fotí jen svrchu

Velká výhoda, protože co je zespodu, není na povinných fotkách vidět. Demonstrovaná buzerace státního dozoru, že na fotce je stahovací boční sklo předních dveří napůl otevřené a bububu, že to se nesmí, je jen dlouholetý bezzubý folklór, který je vrcholem alibismu, aby nikdo nebyl odpovědný za to, co vespod pod kabátem projde. Občas prý sedává někdo ze státních úředníků MDČR u obrazovky IS-TP a zpětně telefonuje do emisek, že tahle fotka nestačí, že musí fotit znova. Dělá to proto, aby STKáčka měla pocit, že jejich dozor nespí. Je to neuvěřitelná šaškárna, když poté, co někdo auto dobře vyfotí, emisně auto zmanipulují tak, že IS-TP databáze je vlastně plná výsledků ze simulátorů a zfalšovaných hodnot. Že tomu tak skutečně je, dokladuje jeden starší typ vozů VW/Škoda ještě bez filtru částic, kde kouřivost prokazatelně nelze naměřit nižší, než je na štítku. To auto nesplňovalo štítkovou hodnotu, ani když bylo nové. V Německu toto ví a tam má toto auto individuální výjimku na hodnotu vyšší (evropskou-paušální). V Česku se všechna tato auta na všech emisních stanicích vejdou do hodnoty štítku! Tak kdo toto dokáže někdo vysvětlit?

Auto přistavuje "zprostředkovatel"

Toto je naprosto dominantní a základní kámen celého podvodného byznysu s kontrolními známkami. "Zprostředkovatele" STK zná a ten je stálým "VIP zákazníkem", protože z něj doslova "prší peníze" jak majitelům STK, tak samotným kontrolorům dle nepsaných "kapesních" ceníků. "Zprostředkovatelů" poslední dobou masivně přibylo. Systém to tak zařídil. Poznáte je podle okázale vytuněných brzo ráno zaparkovaných SUV-éček u nedaleké benzínky, kam je taktně vyhnal majitel STK, aby nerušili "poctivý dojem STK". Hlídají si svoje "dovozy", které jdou hned po získání kladného protokolu na prodej nic netušícím zákazníkům. "Zprostředkovatelství STK" je novodobý druh STK-byznysu srovnatelný s veksláctvím za komunistického režimu. Tito "hoši" nemají žádnou opravnu, nedávají autu žádnou přidanou hodnotu! Naopak, dovážejí auta, aby na nich vydělali, ne aby do nich před kontrolou cpali peníze za opravy. To ať si dělá ten, co od nich černého Petra s vyhovujícím protokolem z STK koupí.
Je to organizovaná skupina lidí znalých kritéria a nepsaný "ceník" korupčních kontrolorů, kteří sice také mají svá tabu, ale přimhuřovat oko dovedou u spousty věcí, co by smrtelníkovi neprošly, avšak za jistou neúčetní částku do kapsy. Stát zde podporuje korupci, přeje exkluzívní skupině, zároveň přichází o strašné peníze a lidé jsou tím okrádáni ročně o miliardy.
Když auto přistavuje "zprostředkovatel", mají kontrolor i majitel STK jistotu, že kontrola proběhne inkognito. Do zákona si taky proto nacpali, že kontrole smí být přítomen JEN PŘISTAVOVATEL. Šikovné. "Zprostředkovatel" je prostě betonová záruka přikrytí všudypřítomného dvojího metru a korupce, přinášejících mnoho výhod a ochrany penězostroje STK.

Co je u STK "tabu"

Nedávno stál u STK s motorkou velmi vlivný člověk, dokonce zainteresovaný v byznysu STK snad na tom nejvýznamnějším místě. Přijel na vytuněném chopperu a na fotkách by byly vidět "ostré hrany neschválených výfuků". Kontrolní technik zděšený, že tam je "papaláš" běžel hned k majiteli STK a ten papalášovi chtěl vysvětlit, že ty výfuky budou vidět na fotkách v IS-TP a že to prostě projít nemůže. Omyl, papaláš nejdřív nadával, pak vytáhl z kapsy mobil a někde (muselo to být hodně dobré místo) si stěžoval, že ho tahleta STK nechce nechat "VYHOVĚT"! Za pár minut předal papaláš telefon majiteli STK, ten později srazil paty a neschválené řvoucí výfuky i s ostrými hranami kontrolou zázrakem prošly. Podobnou úsměvnou příhodu s vysokým politickým papalášem nejmenované politické strany na stejné STK máme v archívu také...

Kontroloři STK všem ostatním "nepouští" závady typu "zakázané by bylo vidět na fotkách". Typicky to vystihuje rozhovor kontrolora, který jsem zaslechl mimoděk sám: "Ty vole aspoň umej ten zadní nárazník, když už chceš emise, ty vole vy jste už líný dělat i tohle." K dalším tabu patří momentální účinek brzd a zakázaný rozsah koroze, který je vidět na fotkách svrchu, dokonce už neprojdou ani rozsáhlé koroze brzdových komponent a nosných prvků karoserie, které donedávna v pohodě procházely.

Z čeho se u STK naopak "nestřílí"

Z čeho se nestřílí a má svou cenu pro bezednou kapsu kontrolora jsou netěsnosti, koroze spodku vozidla, nestandardní tuningové neschválené úpravy, které nejsou vidět na fotkách. Paradoxem je, že OBD a emise jsou na SME úplně simulovatelné tak, aby mohly projít vždycky, takže z těch se vůbec nestřílí. Navíc diagnostice a emisím státní dozor vůbec nerozumí, takže to je hračka.
Když tedy auto přistavuje "zprostředkovatel", je kapsa emisního kontrolora, skutečně otevřená dokořán. Těší se z toho všichni zúčastnění, majitel auta, zprostředkovatel, technik i majitel STK, jen bezpečnosti na silnicích a životnímu prostředí a neposledně peněžence obyčejného občana to neprospívá.
Takové železné pravidlo říká: "Co se může pokazit náhle, je všechno prominutelné." Tedy veškeré emise a diagnostika (co nikdo nedokáže, že se to nestalo až PO emisní zkoušce), měření geometrie vůbec patří do pseudokontroly, protože za poslední roky není nikde v záznamu, že by byl někdo vyhozen za špatnou geometrii. Světlomety jsou u xenonů, LED a projekčních světel komedie a kontrola brzd bez kontroly varného bodu brzdové kapaliny (v zahraničí se dělá povinně) je to opět česká polovičatá fraška.

Když auto přistavuje občan, kterého STK kontrolor nezná

Tohle STK ale opravdu nemají rády! U neznámé osoby, které stojí s autem na kontrolní lince, nelze očekávat, že to půjde tak rychle, jako u "zprostředkovatele". Tady se bude muset technik STK snažit, aby to vypadalo, že provádí kontrolu podle řádu a přesného postupu. Co kdyby to byla nasazená státní kontrola? Propustnost linky je tudíž najednou menší a vstřícnost kontrolních techniků zpočátku žádná.
Úvodní, přátelský, psychologicky laděný rozhovor mezi kontrolorem a neznámým zákazníkem má za úlohu zjistit, zda nejde o osobu "nebezpečnou". Oťukávání míří lehce do lehkých nedostatků zjišťovaných na autě. Technik pozvolna naznačuje, že jsou na autě jisté problémy, a když zjistí, že se jedná o osobu, která není "nebezpečná", naopak "povolná", začne pozvolna nastavovat kapsu. když je zákazník evidentně psychicky slabší, vytáhnou i neexistující problém, za který by mohl bezmocný zákazník (např. důchodce) pustit chlup přímo do nastavené kapsy. I stovka potěší...

Trvalá "malá domů" u zprostředkovatelů

To, že kontroloři STK vydělávají do kapsy i tehdy, když auto 100% vyhovuje dokazuje cedulka na dveřích STK, že "KONTROLOŘI STK URČUJÍ Z TECHNICKÝCH DŮVODŮ POŘADÍ ZÁKAZNÍKŮ". Autoservisy, kteří zde nechtějí trávit každý týden třikrát celé dopoledne, platí za přednost před "plebejci" regulérní výpalné, jinak by stáli ve frontě až na posledním místě. Ty servisáky, kteří nechtějí platit "frontovné" naučí technici STK brzy poslouchat tak, že je postupně donutí platit všechny okolní STK, ke kterým by se takový trvalý servisák "neplatič" snažil uchýlit. Je mezi nimi taková tichá kartelová dohoda. Kdyby platit nechtěl nikde, utýrají ho čekáním ve frontě a pak tak důkladnými kontrolami, že bude do nekonečna pendlovat od servisu k STK.

Jak by to mohlo vypadat "jinak"

Schválí-li poslanci zrušení regulace počtu STK v okresech, začnou dobře vybavené autoservisy otevírat své tzv. "malé TK+ME" přímo v prostorách příjmu servisu. Opakovaně zamítnutých žádostí je 400, ale někteří šikovní podnikatelé je vůbec nepodali, takže se jich může vyrojit za pár let až na 4.000 (v Rakousku jich mají např. přes 8.000!). To znamená dostupnost služby všude, na každé vesnici, u každého autoservisu, co svým zákazníkům bude chtít vyjít vstříc. Žádné fronty, žádní zprostředkovatelé žádné "kapesné", žádný byznys s protokoly a spravená auta na jednom místě, tam, kde se normálně provádějí i opravy, údržba, servis.

Bububu od Jiřího Rejmona, zastupujícího kartelově dohodnuté exkluzívní majitele zlatých dolů STK, že to tu bude vypadat jako v Polsku, se konat nebude. Prvně máme IS-TP - on-line systém, kde už nyní lze rozpoznat, kdo podvádí a kdo ne. Jen systém algoritmů mnohem efektivnějšího vyhodnocování dat z IS-TP nikdo zatím nevyužívá, lépe řečeno "využívat nechce". Nechtít využívat má své výhody. A tak tuhle dostane bývalý ředitel odboru 150 Ministerstva dopravy svou vlastní STK, regulace neregulace, nebo post na významném a dobře placeném postu organizace. Je to taková doživotní trafika...

Malý háček v tom ale přesto je

Majitelům autoservisů co doposud měřily emise, chodí z Ministerstva dopravy postupně dopisy, že jsou podle nového zákona ve střetu zájmů. Tisíce autodílen musí s emisemi náhle skončit. Ministerstvo tak pracuje ve službách majitelů STK, kteří oslavují monopol na celé kontroly a nemusí se o emise s nikým dělit. Proto rostou v areálech STK nové emisní stanice jak houby po dešti. Pokud autoservisy s emisemi skončí, byli to ti poslední, co emisním systémům v ČR rozuměli a co je opravovali. Nový zákon napsali a nechali schválit lobbisté STK.
Náhlým a nečekaným odchodem Dana Ťoka z pozice ministra dopravy a poslance, vynuceném mimochodem částečně i lobby STK, se návrh na změnu zákona někde ztratil pod koberec. Resp. někdo ho tam nakopal. Ministerský návrh totiž iniciuje zrušení regulace počtu STK v okresech a zároveň navrhuje zrušení jediné možné formy průjezdní linky STK dlouhé nejméně 26 metrů a nejméně pro tři vozidla najednou (v zákoně rozměry nemají tak jako tak co dělat).

Jakmile by tento návrh prošel, spadl by byznys 28 českých, ruských a ukrajinských rodin a jejich vyvolených příbuzných a známých, jimž patří ca 380 STK v ČR a nebo těch, co na síti česky fungujících STK parazitují jinak. Konec výsluní...

Jeden vlivný majitel pražské STK, zastupující před MDČR a poslanci zájmy exkluzívních majitelů českých STK, chodí tam už spolu i se svým synem, aby si ministerští zvykli na novou generaci "vyvolených", by asi živobytí své rodiny zajištěné měl, jistě za dobu bezkonkurenční exkluzivity zajištěné státem tučně našetřil, přesto však nebudu (obzvláště po přečtení tohoto článku) patřit mezi jeho nejlepší přátele. To mi ale zas tak nevadí...

Autor: Libor Fleischhans | úterý 23.4.2019 9:19 | karma článku: 31.63 | přečteno: 2173x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 499 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz