Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu

27. 03. 2019 14:19:23
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.

Konečně by mohlo být odzvoněno nekonečným frontám na STK. Novela navrhuje zrušit regulaci počtu STK v okresech a navíc se nebude muset stavět průjezdní velkokapacitní linka, jak ji doposud nakazuje zákon.

Malá TK+ME (technická kontrola a měření emisí) budou totiž podle novely moci vznikat kdekoli, kde to stavební řízení nezakáže. Je tedy jasné, že začneme vídávat na autoservisech plakety nabízející jak technickou kontrolu, tak měření emisí přímo v autoservisech, jak je to vidět v Rakousku, Německu, Anglii atd.

Doba, kdy se nastavovala geometrie podle mechanických doteků s plechovým úhloměrem, na který ukazovala plechová špička, je definitivně pryč. Dnes má každý moderní auto servis laserovou geometrii ovládanou počítačem s databází hodnot všech vozidel.

Servisman, syn zakladatele rodinného, dobře vybaveného autoservisu se ptá: "Proč mám jezdit se zákaznickým autem patnáct kilometrů k STK, kde mou práci kontroluje technik STK s předpotopní výbavou, která je 10 x méně přesná než ta, co s ní geometrii nastavuji já? Kromě toho ten "nedobrovolný výlet" musím vyúčtovat a můj čas je drahý. Jezdit k STK nechci. Riskuji havárii, utrácím čas, musím poslouchat účelové a blbé poznámky kontrolora, které přímo vyzývají, abych mu strčil do kapsy peníze za "vstřícnost". Jinak mně nechá do poslední kapky vychutnávat jeho neomezenou moc nade mnou a budu čekat hodiny na řadu. Brigádníky zaměstnávat nechci, úplatky platit taky nechci. Proto iniciativu Ministerstva dopravy vítám. Pokud bychom mohli v domě nabízet i završení našich služeb razítkem potvrzujícím kvalitu naší práce jako garanci, že za ni ručíme jen a jen my, pak bych to viděl jako podporu našeho řemesla a má cenu do opravárenského vybavení investovat, protože je jistota, že se investice vrátí."

Pokud se podaří návrh novely schválit, kontroly mnohonásobně zlevní a již nebudou předmětem byznysu mocných a nedůstojného kšeftování s protekčním obstaráním "Vyhovujícího protokolu" za úplatu. Prostě občan přistaví auto do servisu a aniž by jej auto opustilo, provede se pravidelná zákonem předepsaná kontrola zde. Pokud někde auto nevyhoví, hned se to na místě může opravit. Bez čekání, starostí a na plnou odpovědnost jednoho jediného právního subjektu. Bůh pomáhej poslancům při schvalování. Je to krok k obecně prospěšnému veřejnému zájmu.

Autor: Libor Fleischhans | středa 27.3.2019 14:19 | karma článku: 29.91 | přečteno: 1046x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 17.03 | Přečteno: 509 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.32 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz