Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Pokuty za přetočený tachometr u STK nepadají (zatím...)

9. 12. 2018 10:45:24
Už jste zažili šok, když na vás u STK vybafnou, že mu musíte doložit, proč je jiný stav km na tachometru, než je skutečnost? Jinak u STK nevyhovíte? Více než třetina vozidel v ČR je s přetočeným tachometrem. Příští rok přitvrdí!

Praktiky podvodů s tachometry jsou různé a jestli si myslíte, že když jste koupili ojetinu, ke které máte v servisní knížce zapsané všechny prohlídky s příslušným stavem km, tak jste na omylu. Podvody jsou sofistikované a už od nového auta mohou provázet velké flotily služebáků, kterým se stáčí tachometry jako mošt na každé z prohlídek o polovinu. Výsledkem je, že oleje byly podle knížky a údajů v autorizovaném servisu garančních prohlídek měněny po 15.000 km, ale pravda je, že až po 30.000 km. Pakliže jste takové auto koupili, nemá 120.000 km, ale 240.000 km na hrbu.
Takže až na vás budou mávat v bazaru servisní knížkou, buďte obezřetní, podvody frčí dál. Je to miliardový byznys velkých hráčů.

Není výjimkou, když jsem se kdysi pro známé občas angažoval, abych zjistil servisní historii u výrobce vozidla z jejich informačního systému. Světe div se od prvního záznamu nic. Chyběla úplně.

V Polsku, Německu, Holandsku, Španělsku, Itálii ale i jinde, odkud handlíři s auty vlečou auta, aby je doma v postkomunistických zemích prodali, existují specialisté na autodíly, které zkrášlují volanty a řadící páky, aby nebyly osahané, pedály, aby nebyly ošlapané a sedačky, aby nebyly prosezelé a potahy moc opotřebené. Ze španělského Madridu dostanete Superba jako nového, žádná rez, nikde stopy po opotřebení. Po takové kůře z jeho karosérie stáhnou celoplošnou žlutou "TAXI" fólii a pod ní je nádherná modrá metalíza. Výsledek? Najeto 750.000 km. Historie nového auta neznámá, záznamy buď nejsou, nebo sedí.

Toto jsem se dozvěděl od emisního technika u STK, který mimochodem opouští své zaměstnání pro stres, který na něj působí čím dál silněji. Poslechněte si jeho story, kterou přibližně interpretuji:

Co vás tak trápí na funkci technika SME u STK?
Tlak z obou stran. Zákazníci zde čekají hodiny a pak se už rozčilují pro každou prkotinu, když nevyhoví. Nadávají a ulevují si. Zákon nám hrozí obrovskými sankcemi, když nám najdou pochybení a do toho přijde majitel s přáním, aby auta ze sousedního autobazaru bez výjimky vyhovovala. Pronajímá jim totiž jeho plochu. Bazar to tahá zvenku a chce za auta prachy a ne je spravovat, tak tady balancuju na ostří nože a u kontroly doslova čaruji, aby auto prošlo. U takto dovezených aut svítí přístrojová deska jak vánoční stromeček. Ještě že se to dá mazat před kontrolou, aby to vyhovělo. Jak to vyjede z vrat, ať už to svítí jak chce, to už mne nezajímá, nikdo mi nic nedokáže.

Jedna SME u Děčína stíhá 600 měření emisí za měsíc. To je 30 aut denně. Co vy na to?
No ten to teda mrská, to si já tady nedovolím. Na to už musíte mít klientelu, která akceptuje, že ty auta prostě jen napíšete..

Jak napíšete, vždyť emisní zkouška se vyhodnocuje kryptografickým šifrováním proti lidskému zásahu do výsledku?
Hahahaha! No to je dobrý, no. Helejte se, asi to víte sám, ale bez šidítek to dneska nejde a kdo nechce vypadat před zákazníkem denně pětkrát vypadat jako pitomec, musí to dělat každý. Když sem přijede staré auto, u kterého otáčkové snímače blbnou a zkoušku se nedaří vůbec provést, pak není zbytí, když zákon žádnou alternativu neuznává a schválený přístroj ji neumí.

No tak to auto není v pořádku, když to takhle blbne, nebo co?
Ono v pořádku emisně je, ale jen ten motor je už stářím hlučnější. No a my nesmíme nic opravovat tak nám nezbývá než zákazníka i s dobrými emisemi vyhodit, nebo nasadit emulátor otáček, abychom toho majitele nenaštvali naší neschopností to vůbec změřit. On tam chudák stojí a já se třepu strachy, kdy vytáhne z kapsy placku a řekne, že je státní odborný dozor a že se jedná o skrytou kontrolu. To by mně polilo. Pak sankce a vyhazov. Místo mně nastoupí další hrdina, pokud na to bude mít žaludek.

No a co ty přetočené tachometry? Jak ty se budou příští rok postihovat?
Zákon mluví jasně o sankcích na majitele, který bohužel nic netuší, co se dělo s jeho autem předtím, než ho ojeté koupil. Je jich tu mraky. Proto odcházím, abych to nemusel řešit. Už vidím jak tu skáčou před technikem a nadávají. Ale dle zákona prostě neprojdou, než si seženou nějaké věrohodné potvrzení, že tachometr byl vyměněn. No tak to budou shánět a přístrojové desky budou zase žádaným artiklem. Buzerace na eN-tou, ale chápu, ti majitelé za to nemůžou, protože o tom ani neví. Nejsou ani výjimky, když vám vyhrožují fyzickým násilím nebo když vás dokonce hned fyzicky napadnou. Proto jdu pryč. Ten systém nemůže dál fungovat, naše zlaté časy jsou už pryč.

Autor: Libor Fleischhans | neděle 9.12.2018 10:45 | karma článku: 20.68 | přečteno: 994x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 507 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz