Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Qui custodiet ipsos custodes?

6. 10. 2018 18:33:25
...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.

Do roku 2023 by měly přestat fyzicky existovat samostatné Stanice Měření Emisí (SME). Nová legislativa chystá půdu pro vymýcení malých podnikatelů na venkově a v malých městech a nově vznikající kontroly smějí být jen "velkokapacitními linkami" státem regulované menšiny bohatých podnikatelů a ti je budou stavět jen ve městech. Podle devíti stran A4 o výpočtu "nasycenosti" okresu kontrolami ve Vyhlášce 211/2018 však nemají žádné nové kontroly naději na získání oprávnění krajského úřadu... Vše pevně drží v rukou staří zkušení mafiáni s dosahem do tvorby zákonů.

Vstup orgánů SOD do autodílny

Žena a muž, dva orgány "Státního Odborného Dozoru" svižně vystupují z auta a hlasitě oznámí s kamennými tvářemi, že zahajují kontrolu. Fotí vše okolo sebe, otevírají skříně a šuplíky. Pořídili desítky fotek všeho, co se v dílně nacházelo. Přístrojového vybavení, nářadí, prahů všech dveří a vrat, odsávání, osvětlení, prostor a vůbec všeho, co by vás mohlo napadnout. "Patrně udání, nebo je to na objednávku konkurence..." myslí si provozovatel SME. SOD kontroloval víc než dosytosti a odjeli až v pozdních odpoledních hodinách.

Postup kontroly připomíná účelové obviňování STB...

První kontrolované auto přijíždí se slyšitelně děravým výfukem. Kontrolní technik se dává do debaty se zákazníkem a sděluje mu, že nemá cenu emisní zkoušku ani zahajovat, protože nevyhoví. Zákazník netušil, že má v zádech státní odborný dozor a rozjíždí dialog s kontrolním technikem: "Hele neblbni, dej mi to a já si to pak zavařím, už mi to končí..." Technik: "Né, skutečně to nejde, to auto nevyhoví, tu díru nelze neslyšet a nemá to cenu ani začínat, nejlépe bude, když si necháte ten výfuk zavařit nebo vyměnit, ale takhle to fakt nemá cenu, ty peníze za zkoušku byste vyhodil do kanálu!" Zákazník pochopil a jal se odjet...
"Počkejte!" zasahuje žena od SOD: "Tak zde jste udělal chybu, za kterou Vám navrhneme sankci, protože Vy jste podle zákona "měl zahájit zkoušku" zapsáním vozidla do IS-TP. Teď by nám tenhle občan třeba mohl odjet k jiné SME a tam by zkouškou emisí třeba prošel i s tím děravým výfukem! Pokračujte a zahajte zkoušku Měření emisí, my Vás budeme sledovat."
Zákazníkovi se rozbušilo srdce a koukal, jak bude SOD řídit další osud jeho vozidla a zbytečně redukovat obsah jeho peněženky ještě předtím, než dá výfuk zavařit a peníze mohl tak směrovat na opravu, ne na předem jasně nevyhovující kontrolu.

Kontrolní technik se snaží vysvětlit, že chtěl zákazníkovi ušetřit peníze a sobě čas, ale žena je neoblomná. Tedy zahájil zkoušku zapsáním vozidla do IS-TK, které předem věděl že u měření emisí nevyhoví. Otevřel kapotu, prováděl identifikaci vozidla a začal vozidlo fotit.
"STOP! Druhá chyba!" zavelela žena od SOD: "Fotíte auto s otevřenou kapotou a to je protizákonné jednání. V zákoně jasně stojí, že má být zavřená kapota. Tedy druhý prohřešek. Pokračujte prosím dál ve zkoušce."
Kontrolní technik zavřel kapotu a znovu začal fotit auto. "STOP! Třetí chyba, máte při fotografování otevřené dveřní okno a to je protizákonné! Zákon jasně říká, že focení u STK má být foceno vozidlo se zavřenými okny, aby bylo vidět, zda nejsou nepřípustně tónovaná!" Technik opáčil: "Ale já teď měřím emise a nedělám přece STK, takže..." Než stačil dopovědět, utřela ho kontrolorka: "To nás nezajímá, podle EU 2014/45/EU se slučuje kontrola vozidla s měřením emisí do jednoho aktu a tím musíte fotit vozidlo přesně jak je to předepsané u STK, ne jinak." Technik udiveně: "Vždyť na STK to budou fotit znova, to je přece věc STK..." kontrolní technik nestačil opět ani domluvit... "Nemáte pravdu a očividně máte mezery ve znalosti legislativy. To je tedy překvapivé zjištění, že zde nacházíme jeden prohřešek za druhým! Vy snad ani nevíte, že auto má mít u kontroly vozidla sundané poklice!" Technik: "Cože? Proč proboha poklice, když měřím emise?!" SOD: "No, vidím, že máte zcela zásadní neznalosti o fungování SME takže podáme podnět k zahájení správního řízení." Kontrolorka položila ještě poslední kontrolní otázku: "Kontrolujete si namátkově zpětně správnost fotografií, co jste poslali do on-line systému?" Kontrolní technik vytáhl obočí potřetí: "Jako jak, vždyť je posílám do systému, ten mi to potvrdí, že byly odeslány a tím to pro mne hasne!" Žena: "No vidíte, další nedostatek z neznalosti, tím jen potvrzujte svou nekompetentnost..."

Žena z SOD odešla pro papíry, aby poslední prohřešky sepsala a její "hodný" kolega s vytaženým obočím, jakoby omlouval přehnanou přísnost kolegyně a sděloval provozovateli SME, že by se on sám přimlouval za nejnižší sazbu sankce, protože podle něj to nejsou až tak závažné věci. Omluvně zmlkl, když se žena vracela.
Sečteno a podtrženo, znechucený opravář má chuť se vším seknout. Nedávno v naději co mu dal Ťok značně investoval, jak do přístrojů, tak do školení a teď takový přístup?!

Z tohohle vyprávění mrazí, protože připomíná účelové nálezy při návštěvách estébáků za totalitního režimu, aby někoho sbalili a poté účelově obvinili. V tomto případě to bude účel dokonale otrávit a znechutit majitele samostatně zřizovaných SME, aby živnost ukončila nejlépe většina na vlastní žádost. Cestička velkopodnikatelů se postupně zbaví všech malých konkurentů a bude mít monopol. Národe prober se a braň se, úřady pracují pro velmi bohatou a tudíž vlivnou skupinku chráněných podnikatelů!

Realita, která by měla SOD zajímat více

Auta v Česku obecně nejsou ve špatném stavu. Ani auta ve věku 15 nebo 20 let. Rozhodující je totiž jen a jen jejich technický stav, nikoliv stáří vozidla.
V nevyhovujícím stavu jsou dnes bohužel nejexponovanější lehké dodávky speditérských společností, co musí lítat a na opravy přetěžovaných aut nejsou čas ani peníze. Dalšími v řadě jsou individuální dovozci, co nedávno stáčely tachometry, spedice, dopravní podniky, Taxislužby a tak dále...

Rozhovor, který jsem slyšel na vlastní uši mezi majitelem taxíkařské společnosti a jeho řidičem:
Řidič TAXI: "Šéfe, tady ta zadní guma má už strašnou bouli a bojím se že to bouchne na potvoru, až povezu zákazníky." Majitel: "Neser mně kurva, tos najel někde na vobrubník a já to vodseru? Nech tu gumu votočit na ráfku ať to není vidět, a nějak to dojeď, jinak ti to nechám strhnout z vejplaty." Řidič zahodil vajgla a odjel k pneuservisu otočit gumu na ráfku. Má tam kamarády.

Z technických kontrol se v České republice stal předmět konkurenčního miliardového byznysu ve velkokapacitních STK a opravy pak už potřebné logicky nejsou. Malé TK+ME u autoservisů, jak se o tom mylně povídá, vznikat díky nové legislativní novele vznikat nebudou, prakticky nemohou.

Největším trápením českého způsobu technických kontrol je "vycházení vstříc důležité klientele", aby sousední konkurující si STK strhávali větší "vstřícností" více VIP zákazníků v okrese na sebe, kteří pak nepřijedou jednou za dva roky, jako normální občan, ale kteří jsou u vrat STK týdně dvakrát, třikrát desetkrát... To jsou významní nosiči peněz "státem regulovaného počtu podnikatelů". Když říkám peněz, jsou to řády milionů až miliard Korun českých, za většinou povrchní a většinou vizuální rychlo-NEkontrolu. Auta se neopravují, přimhouří se oko jednou, dvakrát desetkrát stokrát. Auto musí těmto VIP klientům vydělávat. Tam by se měl SOD soustředit!

Abychom i skončili latinským příslovím: Quod licet Jovi, non licet bovi... (Co je dovoleno Jovovi, neí dovoleno volovi). Asi by se náš řemeslný stav měl probrat a vyprášit jim rohožky. Škoda jen, že se český človíček neustále a už předem bojí se připojit k naší iniciativě proti korupci a diskriminaci v podnikání...

Autor: Libor Fleischhans | sobota 6.10.2018 18:33 | karma článku: 27.91 | přečteno: 1373x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 499 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz