Stát vedou ve stále více oborech korporátní bandy

16. 08. 2018 11:08:21
Rádio a televize o jednom moc nesledovaném tématu hlásají narůžovo vymalovanou lež. Začíná to zavánět totalitou prohlašovanou za papírovou demokracii. Mega-diskriminace v řemeslném podnikání a o tom investigativci doposud mlčí.

Autoservisy si v "STK" ani neškrtnou!

V tyto dny slýchávám v rádiu: "Změny v STK, budou je moci provozovat i autoservisy". Lež číslo jedna. Stávající autoservisy si za současných zákonů ani neškrtnou. Musel by přijít průlom v podobě zrušení státní regulace krajskými úřady na jejich počet a musela by padnout povinnost stavět povinně průjezdní linku o nejméně 3 stáních a dlouhou nejméně 26 metrů. Takto diskriminačně to totiž stojí v zákoně. Mnichovo Hradiště nepostaví ani jednu STK, protože v Mladé Boleslavi stojí 4 a patří dvěma majitelům...

Mediální zpráva měla znít takto: "Státní regulací chráněná skupina ca 320 podnikatelů se zakladateli prvních STK řadami eSTéBáckých důstojníků docílila díky nenápadným změnám v zákoně a vyhláškách lokální exkluzivity v podnikání kontrol a oprav vozidel ve všech regionech českého státu a díky obsazení důležitých politických postů, jak na úřednických křeslech dotčených ministerstev, tak v regionálních úřadech, rozšířila své služby kromě kontrol i na opravy motorových vozidel." I tak by to byli debilové, protože si mohli si všimnout, že někteří už to udělali dávno, přestože to zákon přísně až do teď zakazoval. Stará známá finta, bílej kůň, ségra nebo tak, prostě opravna a prodej náhradních dílů u STK jednoduše na jiné IČO: Viz zde, tak tak to jde přece legálně: http://www.autokomplet91.cz/

Proč to tedy nedělali všichni?

Ti pilnější jen jaksi obešli zákon. Jde to snadno, je tak tvořen. Jenže ne ne všem se chce opravovat. Část línějších, těch původních zakladatelů STK, tedy důstojníků čerstvě rozpuštěné STB, co měly prsty (a stále mají) do státní správy, se auta opravovat nechce. A protože "bližší košile než kabát", napsali upravili si pravidla ještě jinak, na "skoro" neviditelném místě. "Chtějí jen kontrolovat a vyhazovat", jako doposud. Tedy omyl, musím se opravit, doposud byla a je jejich největší starost, jak to udělat, aby auta VIP zákazníků procházela. Ani tady lobbisté nelenili a ovlivnili zákonodárce tak, že udělali z kontrol přesložitou frašku, kde projde kdo s STK tzv. "kamarádí". Pomáhá jim k tomu podvodný emisní program šidítka všeho druhu, emulátory simulátory a koneckonců zcela vykastrovaná metodika kontrol emisí. Proč to všechno. Peníze od VIP zákazníků STK. Ti musí projít!

Výšku a šířku linky STK definuje vyhláška, avšak délku zákon?

Ano, je to komické a vypadá to spíše jako překlep. Je to však důmyslný tah lobby majitelů STK, co bezpečně ovládají zákonodárce jako loutky. Výšku a šířku můžete změnit ve Vyhlášce ze dne na den, ale délku za Zákona 56/2001 Sb. vypáčit potřebuje celý schvalovací proces poslaneckou sněmovnou, kde sedí ti, co právě z této minimální délky, jako absolutní podmínky, spolu s regulací mají prospěch a na léta konkurencí neohrožený zlatý důl. Vyhláška totiž hovoří na celkem devíti stranách A4, jak se bude vypočítávat regulační vzorec, aby v okresech nemohl "linku STK", jak ji definuje zákon, stavět každý. EOBD kontrole věnuje však ta samá vyhláška jen jeden paušální řádek, přičemž mocný nástroj EOBD metodika toho samého Ministerstva doslova vykastrovala, aby auta projížděla i s chybami emisních systémů.

Regulační vzorec je kalkulován samotnými majiteli STK tak, že od ledna 2018 bylo podáno stovky žádostí, ale téměř 100% jich bylo s odvoláním na tento vzorec zamítnuto. Jak demokratické. Výjimky se našly a byla to asi náhoda, nově schválené STK spadly do klína však zase jen těm, co již nějakou mají. Oba sněmovnou, senátem a prezidentem schválené zákonné dokumenty jsou silně diskriminační a prakticky schvalují mnohanásobné střety zájmů a podporují korupci, přestože ve zprávě k novele se lakonicky prohlašuje, že zvětšování klokaních kapes na zelených lacláčích kontrolorů STK nehrozí. Nehrozí prý ani úplatkářství rozhodujících úředníků, přestože v Hradeckém kraji již nabízel jeden dvacet milionů na stůl, jen aby licenci dostal.

Český stát blamuje a nečiní pro obecné blaho lidí

Příklad první: Z učňáků už neproudí davy automechaniků. A i kdyby někdy proudily, po vyučení jim v podnikání hází klacky pod nohy hned zase sám zákonodárce. Jak má začít provozovatel autoservisu podnikat, když k němu nikdo nejezdí?
V našem městě postavil jeden majitel STK v areálu další dvě nové Stanice Měření Emisí (SME). Prý aby stíhal. Jak stíhal předtím? Nikdo neví. Jen simulátory otáček, teploty a EOBD se přestěhovaly z viditelného místa na neviditelné, aby neprovokovaly veřejnost a aby je nenašel jednou za pět let hrozící Státní Odborný Dozor (SOD). "O" bych ve zkratce vynechal, protože státní dozor odborný není. Je státní. A jak jsem zmínil vazby eSTéBáků na státní správu, tak tento dozor ví kam chodit smí, a kam by chodit neměl. Jednou se totiž stalo, že SOD došel na jednu STK na Žatecku a tam ji přes příbuzné provozuje jeden bývalý důstojník. Než dojela kontrola na Ministerstvo, už zazvonily správné telefony a kontrolorka dostala přes prsty.

Příklad druhý: Ředitel odboru 150 Ministerstva dopravy Ing. Ivan Novák prohlásil dvě slavné věty: První z nich byla: "Zákazník má přece maximální komfort, hodí klíče v servisu na stůl a řekne, že chce mít hotovou STK!" To ano, ale zapomněl říci, že v součtu za zavedení CISu díky podvodným STK značně podražily a že si autoservis za tuhle službu bude účtovat další tisíc, někdy i více, protože mechanik musí k STK dojet někdy i 50 km, tam vystát frontu a nedej bože, když nesplní kritéria a bude nařízena "opakovaná kontrola". Takže dříve stála STK a emise do tisícovky, dnes to je už s touhle službou přes tři tisíce. Viz www.stknadalku.cz.
Druhá proslulá odpověď na argument, že si STK od ledna 2018 postavily dalších několik SME v areálu: "No a co, oni přece můžou, SME může stavět přece každý!" Při této větě téměř zakřičené, mne zamrazilo. Takže každá STK si smí postavit libovolný počet SME, ale žádná SME si nesmí postavit ani jediné stání STK? Zamrazilo mne, protože patřím do generace, kdy za totáče komunističtí funkcionáři vyjížděli na kapitalistický západ. Taky mohli. Proč nemůžou servisy postavit jedno kontrolní stání, kde by dělali jako v Rakousku a Německu TK+ME za pár fifniků bez úmorného jezdění a bez front, jako běžnou součást servisu vozidla? Vyrostly by tak i jedna dvě šikovné dílničky i menších obcích a osvěžilo by se se podnikání i na venkově, odkud lidé ze stejně diskriminačních důvodů utíkají.

Příklad třetí: Mechanik jednoho autoservisu, stálého zákazníka jedné STK na Mladoboleslavsku, odmítl dávat kontrolnímu technikovi "všimné". Jak snadné ho donutit k poslušnosti: "Máš nevyhovující skla u reflektorů a zapsal jsem to už i do CIS." Podruhé to byla chybějící Euronorma na odrazce, pak přibyly další nepodstatné hovadiny až z toho byla účelová buzerace k vynucení "kapesného", zatímco stejné prohřešky se "úplatkářským" VIP zákazníkům tolerovaly. Prostě si tenhle servis už u téhle STK ani neškrtne. S poctivostí dál nedojdeš. Diskriminace, protože to zákon takto nastavil.

Závěrem lze konstatovat, že v ostatních oborech to nebude jiné a že média se věnují migrantům, politickým skandálům a rasové diskriminaci a na tato témata, která upozorňují na návrat do starých komunistických časů, kdy minorita se získanou zákonnou mocí diktuje zbytku národa podmínky "volné soutěže", nemají ani chuť, ani lidi, ani rubriku. Je to vůbec ještě "volná soutěž"?
Pak mne ještě napadá, že když někdo v ČR porušuje zákon, je třeba nasadit páky ho změnit, aby to mohl provádět dál legálně a zákon už neporušoval... Něco jako zde? http://www.pas-zabreh.cz/stk?

A co bych doporučoval mládeži, co se učí na obory mechatronik, autoopravář apod.? "V tomto oboru nikdy nepodnikejte." Je díky přístupu státu neperspektivní. STK pouští VIP zákazníkům, aby měla vysokoprůtočné pěnězovody. Opravovat auta je v tomhle státě byznys na hovno, vždy bude někdo "nevolnosoutěžně" privilegovaný před vámi, ať máte talent či ambice sebelepší. Velí nám přece stále komunisti, a je to jedno v jaké jsou straně. Poděkujme za to představitelům státu! Teď jsou tam ti praví manipulátoři.

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 16.8.2018 11:08 | karma článku: 32.66 | přečteno: 1584x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 23.20 | Přečteno: 1429 | Diskuse

Libor Fleischhans

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."

19.5.2019 v 8:31 | Karma článku: 23.10 | Přečteno: 758 | Diskuse

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma článku: 31.36 | Přečteno: 1725 | Diskuse

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK

Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.

5.4.2019 v 10:25 | Karma článku: 37.06 | Přečteno: 2517 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Nelžeme si trapně sami sobě ?

V Česku bohužel narůstá nevzdělanost a neinformovanost lidí.V debatách o Rusku i Číně a dokonce i o USA padají takové perly,že je to zarážející.Jen jsou to jiné perly,než které se nemají házet sviním.

19.7.2019 v 10:33 | Karma článku: 27.40 | Přečteno: 1066 | Diskuse

Zdenek Horner

Jak Německo a Evropa zanedlouho zkrachuje

Navzdory výsledkům evropských voleb naši zdejší neonarcisté vidí ekonomicko nábožensko etnické hrozby pro Německo a Evropu zcela jasně. Tyto dvě hloupé naivní instituce udělaly chybu, když si je nenajaly coby poradce.

19.7.2019 v 0:59 | Karma článku: 9.27 | Přečteno: 807 | Diskuse

Zdenek Horner

Chudínek Trump, chudinek Zeman

Oba současní prezidenti mají jedno společné. Jsou to, jak říkáme trefně po česku „fouňové“. Takový typický náfuka v čele světa se domnívá, že on smí urážet každého, ale jeho nesmí urážet nikdo. Taková je skoro celá dnešní elita.

18.7.2019 v 14:05 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 400 | Diskuse

Zdenek Horner

Popírání neokolonialismu jeví se mi poněkud hloupé

Všude je mnoho veřejných i odborných zdrojů. Pravdou je, že kolonialismus velmocí, k nimž jsme nikdy nepatřili se rozpadl zhruba do roku 1970. Nicméně pokračoval érou neokolonialismu, kterého se účastníme i my.

16.7.2019 v 16:05 | Karma článku: 9.81 | Přečteno: 603 | Diskuse

Zdenek Horner

Některý bloger je zde neskutečně chytrý

Naštěstí jen neskutečně. On je spíše vychytralý. Rozhodně má patent na rozum. Zřejmě vydaný samým Okamurou, stínovým ministrem antimigrantské pravdy všeho druhu. Libyjské gulagy ho nijak netrápí.

15.7.2019 v 23:14 | Karma článku: 12.60 | Přečteno: 872 | Diskuse
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2933

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz