Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Ministerstvo dopravy jásá: V ČR jsou všechna auta v lepším stavu než 3-letý Mercedes SLK!

10. 02. 2018 14:19:25
Ministerstvo dopravy zvěřejnilo statistiku z měření emisí za leden 2018! Tak už je to úředně potvrzeno: Česká 15ti-letá auta jsou všechna v lepším stavu, než v Německu jediný typ Mercedes SLK s nájezdem do 30 tisíc kilometrů!
Všechna auta v ČR jsou dle nejnovější statistiky podle nově zavedeného systému elektronického sběru dat CIS Ministerstva dopravy lepším technickém a emisním stavu, než tříletý Mercedes SLK s najetými třiceti tisíci km.
Všechna auta v ČR jsou dle nejnovější statistiky podle nově zavedeného systému elektronického sběru dat CIS Ministerstva dopravy lepším technickém a emisním stavu, než tříletý Mercedes SLK s najetými třiceti tisíci km. (obr.:Wikipedia)

Od 1. ledna 2018 platí pro všechny emisní stanice povinnost posílat on-line data z měření emisí do elektronické databáze STK zvané CIS.
1. února. 2018 představil na akci Diagnostic Con ředitel odboru 150 Ing. Mgr. Ivan Novák první přesnou statistiku z dat, která jsou kryptograficky zabezpečená proti zfalšování hodnot měřených on-line z přístrojů, do kterých nelze zasáhnout manuálním zásahem. Dle MDČR tedy maximální záruka, že se emisní kontrolor nebude snažit falšovat údaje na úřední listině. Dokonce i auta se zde fotí! Jde to rychle. V taktu ca 7 minut je na jedné STK komplet a pečlivě zkontrolované jedno auto. To bylo vidět v živém on-line přenosu na obří obrazovce karlínského Fóra, který prezentoval ředitel Novák.

Na českých STK jde vše jako na drátkách. O stavu vašeho miláčka se pečlivou kontrolou dozvíte o každičkém detailu. Moderní přístroje pracují bez zásahu lidské ruky a tak jim nic neujde. Tohle auto se dostalo na linku STK, takže emisně jasně vyhovuje.
Na českých STK jde vše jako na drátkách. O stavu vašeho miláčka se pečlivou kontrolou dozvíte o každičkém detailu. Moderní přístroje pracují bez zásahu lidské ruky a tak jim nic neujde. Tohle auto se dostalo na linku STK, takže emisně jasně vyhovuje. (FCD.eu)

Jak to, že zavedením focení a povinnosti zpracovávat data zcela bez zásahu lidské ruky ukázala, že všechna auta v lednu 2018 změřená, dostala na všech českých kontrolních stanicích v průměru lepší ohodnocení (2,34% nevyhovujících), než v Německu jen jediný typ v kategorii tříletých vozidel, Mercedes SLK (2,5 % nevyhovujících) s najetými max. 30 tisíci kilometry? Emisně nevyhovujících je u polovičně starých aut v Německu na 6,42%, avšak na jedno vozidlo připadá 1,55 počtu emisních závad!

U některých STK pro nákladní vozy vyhovuje 100% vozidel, u jiných zase jen 81%. Zajímá se o takové rozdíly někdo?

Inu budou to zcela jistě opět zlaté české ručičky, co dokáží držet v průměru 15 let stará auta v tak perfektním stavu, jako je tříletý Méďa luxusní kategorie. Jsme už zase v něčem lepší...

Je to především dobrá zpráva pro všechna časká turistická centra. Uvažujme obchodně jako manažeři a skvělí byznysmeni: Teď by bylo dobré v rámci reklamy pro Českou republiku uchopit příležitost za pačesy a jako Česko vydělat na turistech balík. Propagujme všude ve světě toto až zázračně nízké procento nevyhovujících vozidel na všechny reklamní spoty lákající turisty, aby si k nám do české kotliny přijeli pořizovat tak bezvadná auta. Turisti prakticky nemohou udělat v jakémkoliv českém autobazaru chybu, když ukáží prstem na jedno z aut! Stejně jsou všechna lepší než zmiňovaný a v Německu za rok 2017 nejlepší Mercedes!

Hmm, našinci ať to raději nezkouší, víme o tom totiž své... Více o tom pojednává tento článek z roku 2017.

Autor: Libor Fleischhans | sobota 10.2.2018 14:19 | karma článku: 16.79 | přečteno: 1351x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 499 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz