Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní

19. 09. 2017 8:53:36
Servisní pokyny ŠKODA Auto ohrožují bezpečnost státu. Policejní vozy neprošly emisní kontrolou, neměly totiž načtené emisní testy v Readiness Code, které koncern u "měření emisí" vyžaduje. Včera výrobce pokyny změnil, auta projdou
Aniž by byla možnost technicky pátrat po příčině u policejních vozů nenačtených kódů Readiness Code v EOBD, byl výrobce donucen urychleně své pokyny značně zvolnit, aby neohrozil bezpečnost státu. Takhle se to dělá. Ukazuje se, jak má někdo dlouhé prsty.
Aniž by byla možnost technicky pátrat po příčině u policejních vozů nenačtených kódů Readiness Code v EOBD, byl výrobce donucen urychleně své pokyny značně zvolnit, aby neohrozil bezpečnost státu. Takhle se to dělá. Ukazuje se, jak má někdo dlouhé prsty. (ASEM - ilustrační obrázek)

Neuvěřitelné se stalo skutkem. Od reportáže Richarda Samka, který načapal emisního mechanika jedné STK, že mazal závady v EOBD přímo na pracovišti Měření emisí, neuplynuly ani dva týdny a už mocní zapracovali na změně metodiky tak, že se paměť emisně relevantních závad mazat může legálně. Domnělý nepochopitelný přestupek a ještě před dvěma týdny téměř podvodné jednání, minimálně nedodržení výrobcem doporučených postupů, je díky včerejšímu naohýbání legislativních pokynů jednáním metodickým, tedy alespoň podle Ministerstva dopravy, které státem regulovanému monopolu STK neskutečně nahrává v každém detailu zákonů a vyhlášek. Jak by ne, když si ho majitelé STK píší na Ministerstvu vlastně sami.

Jak se ohýbá legislativa podle přání monopolně podnikající menšiny?

To se prostě zařídí, aby někdo z vyšších pater Policejního ředitelství zvedl telefon, a vysvětlil výrobci ŠKODA Auto, že když dvě policejní auta emisně nevyhověla, přestože jsou prý jinak v pořádku, je ohrožena bezpečnost státu. Co že je těm autům, že nenačetla Readiens Code, nebyl ani čas ani příležitost zkoumat. No a Auto ŠKODA, která do včerejšího dne přesvědčovala všechny své opravny a emisní stanice, že aby byla jistota, že se jimi vyrobené auto v provozu chová, jak má, že musí být načteny emisní testy v tzv. Readiness Code (kód testů připravenosti emisního systému k emisnímu testování), tento pokyn rázem ze dne na den změní. Ode dneška tedy kontrolka, oznamující defekt některého z emisních systémů, musí alespoň při aktu Měření emisí na pár minut zhasnout. Pak ať si klidně svítí, peníze jsou přece u majitele STK v kase.

Pokyn výrobce se změnil tak rychle, že se vůbec technicky nestačí prozkoumat ani vysvětlit, proč k jinak normálnímu načítání výsledků u těchto dvou (možná třech) vozidel nedošlo, a je jedno, že nenačítání kódů je naprostá anomálie vyskytující se zhruba u 1% vozidel tohoto výrobce v provozu. Příčinou mohou být i dodatečně montovaná zařízení, kterých má Policie ČR na svých speciálech namontována jistě více.

Inu, je vidět, kdo v kontrolách, jak se bude podřizovat metodika, která je na úrovni kvality a obsahu kontroly rovnající se stavu před rokem 1994, diktuje prakticky úplně všechno, nemožné do dvou týdnů.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 19.9.2017 8:53 | karma článku: 18.76 | přečteno: 1124x

Další články blogera

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 21256 | Diskuse

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 32.16 | Přečteno: 4034 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 26.61 | Přečteno: 2536 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Někteří pamětníci ty podmínky cestování pamatují.

Šéfka Evropské komise von der Leyen zveřejnila podrobnosti o zavedení očkovacích pasů. Kdo si pamatuje podmínky pro cestování před rokem 1989 ?

26.2.2021 v 21:15 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 504 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdy se zase protrhne ozonová díra ? Pokus o názor.

Děláme vše pro to,abychom zacelili ozonové díry. Ale tím se k nám dostává málo UV záření a neničí se viry,které přilétají na meteoritech z vesmíru a tady se mutují.Není současná pandemie jen reakcí na chybné předpoklady vědců ?.

25.2.2021 v 21:27 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 148 | Diskuse

Zdenek Horner

Aby Češi nevymřeli na cynismus a posměch

Obecnou demoralizaci lze jistě pochopit, ale nesmíme ji trpně přijmout. I ve zdánlivě ztracené situaci, přes všechny údajné debility a diletantství nás nic neopravňuje podlehnout lacino panice a ohrozit tak vlastní budoucnost.

22.2.2021 v 8:27 | Karma článku: 20.82 | Přečteno: 619 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Kdo je Rusofob a kdo je Rusofil ? Dilema pro budoucnost.

Mezinárodní situace se značně zjednodušila. Bohužel určité rusofobní nálady vítězí a Rusofilové jsou zahánění do určitě nezákonnosti. Navíc většinový názor světové veřejnosti se dnes tak nějak zamlčuje.

21.2.2021 v 19:07 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 345 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Covid -19 rok II. Co budeme dělat ?

To nevěděl ani Lenin po roce 1917 a dnes to neví také nikdo.Potřebujeme peníze pro armádu, aby mohla nakoupit armádní dopravní letadla a vrtulníky pro službu na moři. Místo toho kupujeme nefunkční testy na covid a mnoho dalšího.

18.2.2021 v 11:16 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 193 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3565

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz