Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

25. 07. 2017 22:51:54
Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

Od roku 2008 se v Česku z vozidel masivně vybourávaly filtry částic. Stovky "autoservisů" na tom vydělávaly peníze.

Nyní, kdy tato vozidla zastavuje spíše rakouská a německá Policie než naše STK, si vlastníci vozidel dávají větší pozor. Ne ale dostatečně velký na to, aby se nenechali napálit od podvodných prodejců.

Podívejte se na příběh, kdy si zákazník přes internet koupil do svého vozidla náhradní díl, který nejen že neplnil ani jednu ze svých dvou hlavních úloh, ale byl nesprávně označen, takže se objevila další závada na vozidle, která ho stála další zbytečnou investici. Nebýt naší analýzy, zničil by mu levný náhradní díl motor jeho auta.

Jeho auto mělo problémy s ucpaným filtrem částic. Není divu, najeto přes 200 tisíc kilometrů (pokud nebyl folklórně stočen tachometr). Majitel si našel na internetu levnou náhradu a koupil. První chyba. Našel servis, který mu jej namontuje. Druhá chyba, protože servis mu dal černé na bílém podepsat, že za namontovaný díl nepřebírá žádné záruky. Po montáži se objevila svítící kontrolka emisí a auto jelo občas (zejména po akceleraci) v nouzovém režimu.
Hlubší analýzou se zjistilo, že filtr i katalyzátor jsou zcela nefunkční. Filtr nefiltruje a katalyzátor není povrstven drahými kovy, aby "topil". Prostě atrapa. Aby toho nebylo málo, byly na filtru navařeny trubky s různým průměrem přesně opačně, takže diferenční snímač tlaku před a za filtrem měřil rozdíl tlaku ne jako přetlak, nýbrž jako podtlak. To řídící jednotka vyhodnocovala jako nerelevantní.

Kdyby nebyly hadice nasazeny na filtr obráceně, nebyl by majitel vůbec přijel. Vozidlo by jezdilo. Ale ne dlouho. Řídící jednotky vozidel, pokud nedochází k dostatečné teplotě ve výfuku, vesměs zvyšují frekvenci a intenzitu regenerací, takže se motorový olej kontaminuje naftou. Někdy tak intenzivně že stoupá hladina oleje, až jednoho krásného dne vykoukne ojnice z bloku, protože kapalina je nestlačitelná a dvakrát víc oleje se do motoru prostě nevejde a ven někudy musí.

Majitel vozidla investoval za všechny opravy i díl zcela zbytečně, nakonec ho to bude stát víc než by muselo. Vinu na tom nese jak Ministerstvo dopravy, tak Česká obchodní inspekce, protože obě instituce o prodeji atrap filtrů a katalyzátorů již rok a půl vědí a nekonají. Dnes jsem dal opakovaný podnět ČOI, tak uvidíme.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 25.7.2017 22:51 | karma článku: 31.78 | přečteno: 3259x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní

Servisní pokyny ŠKODA Auto ohrožují bezpečnost státu. Policejní vozy neprošly emisní kontrolou, neměly totiž načtené emisní testy v Readiness Code, které koncern u "měření emisí" vyžaduje. Včera výrobce pokyny změnil, auta projdou

19.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 594 | Diskuse

Libor Fleischhans

Jedu z STK , ale nejsem OK!

Reportáž ČT z "Emisí" u STK ukázala, že zfalšování výsledku úřední listiny není až tak velký problém, když se ví "jak". Zpřísní emise po této reportáži? VIP klienti se bát nemusí, jsou s kontrolorem za vraty zkušebny beze svědků..

11.9.2017 v 15:36 | Karma článku: 21.18 | Přečteno: 1363 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 1897 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Adam Mikulášek

Vlastizrada je, když si různé skupinky tzv. vlastenců jdou vzájemně po krku!

Známé přísloví říká – když se dva perou, třetí se směje. Jistě si také mnoho lidí ze školy pamatuje tu pověst o knížeti Svatoplukovi a jeho třech synech.

20.10.2017 v 11:34 | Karma článku: 15.83 | Přečteno: 369 | Diskuse

Adam Mikulášek

Bravo, Polsko zvažuje zrušit zimní čas

Jako příznivce více světla odpoledne, na rozdíl od většiny odpůrců střídání zimního a letního času, jsem s Poláky zajedno, aby byl po celý rok letní, nikoli zimní čas.

19.10.2017 v 11:32 | Karma článku: 27.87 | Přečteno: 741 | Diskuse

Lukáš Pokorný

Jak nám paní Šichtařová věší BIO bulíky na nos.

Přiznám se. Poslední vydání přílohy Rodina Dnes jsem si koupil jen kvůli rozhovoru s paní Šichtařovou. Skoro bych její nekompromisní názory začal mít rád. Skoro.

19.10.2017 v 6:42 | Karma článku: 17.76 | Přečteno: 1439 | Diskuse

Karel Trčálek

Humanitární neziskovky jsou tlusté pijavice

Neříkejte, že jste to už dávno nevěděli. A neříkejte, že vás to pořádně nehněte, že byste ze všeho nejraději dělali tu humanitární pomoc sami. Třeba v Kosovu

18.10.2017 v 17:09 | Karma článku: 12.57 | Přečteno: 494 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Předseda Sdružení praktických lékařů: Zavřeme na den, abychom nezavřeli navždy

Chudáci lékaři. Již to nejsou jen chudí zubaři,ale i chudí "obvoďáci". Jejich organizace odmítá používání elektronických receptů i když to je jediná možnost,jak dosáhnout úspor a informací.

17.10.2017 v 4:29 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 452 | Diskuse
Počet článků 23 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2511

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.