Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

17. 07. 2017 13:17:16
Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

Děravé filtry se už rok a půl masově prodávají s vědomím ČOI i Ministerstva dopravy!

Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu.
Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu. (ASEM)

Již v únoru 2016 jsme zaslali popis, fotografie a dokumentaci o prodejcích těchto nefunkčních "fejků" České Obchodní Inspekci. Dle zákona hrozí tomu, kdo přivádí na trh neschválené díly, tučná pokuta (50.000.000 Kč).Česká obchodní inspekce však v únoru 2016 "horký brambor" přehodila Ministerstvu dopravy s poznámkou, že se jich věc netýká, a že se Ministerstvo dopravy, kterému tato kauza náleží, s reakcí jistě brzy ozve. Neozvalo se ani po téměř roce a půl, tedy dodnes. Děravé filtry se prodávají dodnes. Informuje o tom dnešní Svět Motorů, který zakoupil čerstvě nejprodávanějších filtrů na trhu. Bohužel tyto filtry jsou zdá se všechny nefunkční "fejky", které nejen že nefiltrují, ale majitelé vozidel, kteří si je namontovali, hlásí postupně potíže s jejich vozidly i po jejich výměně, a to mnohem, dramatičtější. Tyhle atrapy mohou dokonce fatálně poškodit motor. Hrozí mnoho žalob od poškozených.

Skryté nebezpečí pro majitele aut a jejich vyhozené peníze

Servisy nakupují pro majitele aut především co nejlevnější náhrady filtrů částic a montují je do jejich vozidel. Někdy si dokonce majitelé přinesou k montáži díl sami. V obou případech tyto "levné" náhradní díly nejen že nezachytávají smrtící mikročástice a auta tak nadále kouří podobně jako zcela bez filtru, ale dynamické chování jejich jejich protitlaků ve výfukové soustavě se za čas přestane líbit i řídící jednotce. Potichu a nenápadně si začne řídící jednotka upravovat regenerační kalendář a v motoru může nenápadně ale dramaticky stoupat hladina oleje. Končit to může i jeho roztržením za jízdy.

Emisními kontrolami prochází "fejky" většinou bez povšimnutí

S podivem však tato auta procházejí emisními stanicemi bez náznaku o odhalení masově rozšířeného podvodu. Kdo už jiný by měl tyhle podvody odhalovat, než emisní kontrola, tedy konkrétně emisní mechanik, který je na to hloubkově každé dva roky školen a vybavení na emisních stanicích je více než dostačující!?
Kameny úrazu jsou dva. Ministerstvo dopravy v minulém a předminulém roce postupně upravovalo metodiku tak nešťastně, že v nich o symptomech a krocích k odhalování všech emisních neduhů není ani zmínka a za druhé, on totiž žádný kontrolor na SME zejména u STK poctivě ani moc kontrolovat nechce! Systém je totiž nastaven tak, že "nevyhovující protokol" u emisní kontroly znamená ztrátu 60% zisku STK a ztrácet již na dosah vydělané peníze se žádné STK nechce!

Autor: Libor Fleischhans | karma: 27.62 | přečteno: 2239 ×
Poslední články autora