Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

17. 07. 2017 13:17:16
Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

Děravé filtry se už rok a půl masově prodávají s vědomím ČOI i Ministerstva dopravy!

Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu.Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu. (ASEM)

Již v únoru 2016 jsme zaslali popis, fotografie a dokumentaci o prodejcích těchto nefunkčních "fejků" České Obchodní Inspekci. Dle zákona hrozí tomu, kdo přivádí na trh neschválené díly, tučná pokuta (50.000.000 Kč).Česká obchodní inspekce však v únoru 2016 "horký brambor" přehodila Ministerstvu dopravy s poznámkou, že se jich věc netýká, a že se Ministerstvo dopravy, kterému tato kauza náleží, s reakcí jistě brzy ozve. Neozvalo se ani po téměř roce a půl, tedy dodnes. Děravé filtry se prodávají dodnes. Informuje o tom dnešní Svět Motorů, který zakoupil čerstvě nejprodávanějších filtrů na trhu. Bohužel tyto filtry jsou zdá se všechny nefunkční "fejky", které nejen že nefiltrují, ale majitelé vozidel, kteří si je namontovali, hlásí postupně potíže s jejich vozidly i po jejich výměně, a to mnohem, dramatičtější. Tyhle atrapy mohou dokonce fatálně poškodit motor. Hrozí mnoho žalob od poškozených.

Skryté nebezpečí pro majitele aut a jejich vyhozené peníze

Servisy nakupují pro majitele aut především co nejlevnější náhrady filtrů částic a montují je do jejich vozidel. Někdy si dokonce majitelé přinesou k montáži díl sami. V obou případech tyto "levné" náhradní díly nejen že nezachytávají smrtící mikročástice a auta tak nadále kouří podobně jako zcela bez filtru, ale dynamické chování jejich jejich protitlaků ve výfukové soustavě se za čas přestane líbit i řídící jednotce. Potichu a nenápadně si začne řídící jednotka upravovat regenerační kalendář a v motoru může nenápadně ale dramaticky stoupat hladina oleje. Končit to může i jeho roztržením za jízdy.

Emisními kontrolami prochází "fejky" většinou bez povšimnutí

S podivem však tato auta procházejí emisními stanicemi bez náznaku o odhalení masově rozšířeného podvodu. Kdo už jiný by měl tyhle podvody odhalovat, než emisní kontrola, tedy konkrétně emisní mechanik, který je na to hloubkově každé dva roky školen a vybavení na emisních stanicích je více než dostačující!?
Kameny úrazu jsou dva. Ministerstvo dopravy v minulém a předminulém roce postupně upravovalo metodiku tak nešťastně, že v nich o symptomech a krocích k odhalování všech emisních neduhů není ani zmínka a za druhé, on totiž žádný kontrolor na SME zejména u STK poctivě ani moc kontrolovat nechce! Systém je totiž nastaven tak, že "nevyhovující protokol" u emisní kontroly znamená ztrátu 60% zisku STK a ztrácet již na dosah vydělané peníze se žádné STK nechce!

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 17.7.2017 13:17 | karma článku: 25.56 | přečteno: 1921x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní

Servisní pokyny ŠKODA Auto ohrožují bezpečnost státu. Policejní vozy neprošly emisní kontrolou, neměly totiž načtené emisní testy v Readiness Code, které koncern u "měření emisí" vyžaduje. Včera výrobce pokyny změnil, auta projdou

19.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 14.73 | Přečteno: 662 | Diskuse

Libor Fleischhans

Jedu z STK , ale nejsem OK!

Reportáž ČT z "Emisí" u STK ukázala, že zfalšování výsledku úřední listiny není až tak velký problém, když se ví "jak". Zpřísní emise po této reportáži? VIP klienti se bát nemusí, jsou s kontrolorem za vraty zkušebny beze svědků..

11.9.2017 v 15:36 | Karma článku: 21.38 | Přečteno: 1463 | Diskuse

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 3327 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Martin Kavka

Český národ je uvědomělý, vadí mu církevní restituce, ale již ne vlastní minulost

Nedávno na iDnes vyšel článek, odkaz pod blogem, o hospodaření Církve a jejich investicích. Ukazuje se, že Církev se snaží být nejen dobrým hospodářem, ale investuje do vzdělání a sociální pomoci.

24.11.2017 v 16:34 | Karma článku: 26.62 | Přečteno: 672 | Diskuse

Josef Hradecký

Velké panoptikum.

Nejsem ani politolog,politik pouze snad normální volič. Proto žádám poslance. Makejte a nechte těch zbytečných keců..

23.11.2017 v 17:18 | Karma článku: 23.60 | Přečteno: 412 | Diskuse

Karel Trčálek

Vrtění psem a srebrenické horory

Být člověk je nejkrutějším božím trestem, ano, být člověkem je za trest. Kdoví, čím vším jsme se provinili ve svých minulých životech a existencích, že byli jsme takto potrestáni

22.11.2017 v 14:35 | Karma článku: 13.76 | Přečteno: 850 | Diskuse

Ladislav Větvička

Srebrenicke horory a vrtěni psem...

Medyjalni scena je jasna. Vlevo hodny Bosňak, vpravo zly Srb. Hodny Bosňak se pětrazy denně modli a střila do vzduchu. Zly Srb se na Bosňaka tři roky krvežiznivě diva, a pak mu během třech dnu zebere flintu, zmuchla kobereček,

22.11.2017 v 11:11 | Karma článku: 47.61 | Přečteno: 9451 | Diskuse

Ladislav Větvička

Kosovo neni žadne Srbsko

Když se jakysik kmen chce usadit a udržet na jakemsik uzemi, musi splňovat tři předpoklady: 1. přiměřeně suložit, 2. přiměřeně terorizovat a 3. mět přiznivu geopolitycku situaci.

21.11.2017 v 11:11 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 5455 | Diskuse
Počet článků 23 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2537

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.