Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

8. 02. 2017 21:34:24
Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

Již měsíc se na "stanicích měření emisí" emisní mechanici doslova a do písmene "perou" se "strojovým vyhodnocením" nových emisních programů. Nešťastní majitelé vozidel pak drží v ruce nevyhovující protokol a hrozí jim, že budou muset vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí jako nevyhovující. Jenže ono na autě není co opravovat!

Problém je ve "strojovém vyhodnocení" jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit. To by sice byla dobrá myšlenka, ale vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál. "Strojové vyhodnocení" bohužel nelze vypnout (rozhodnutí Ministerstva dopravy) a emisní mechanik nemůže převzít za výsledek jeho možných alternativních postupů osobní odpovědnost (zakázalo Ministerstvo dopravy). Představte si, že by Ministerstvo dopravy obdobně postupovalo i u letecké dopravy, a vyhláškou by zakázalo pilotům vypínat autopilota! Při selhání letadla by pak smutní pasažéři přihlíželi, jak třeba "autopilot" sám přistává s letadlem bez paliva na řece Hudsonu! Nezbývá než se modlit.

Řešení, i když "malinko ilegální", ale přeci jen existuje. Je to praxe, kterou většina kontrolorů dokonale zná z minulosti. Pomohou si "šidítkem". Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako "NEVYHOVUJÍCÍ".

Lék který 100% funguje: "Nenechte ho ať se bojí!" Pokud vyhledáte nějakého "zprostředkovatele" (např. blízký autoservis), kterého emisní mechanik osobně zná, protože u nich týdně "zařizuje" mnoho technický kontrol pro své zákazníky (říká se mu "stálý klient" = jsou to ti, co STK vlastně z 90 % denně živí) , pak je to nejlepší řešení. "Klient" se nejen vyzná, ale největší devizou je, že ho emisní mechanik zná. Zavřou se do garáže a za chvilku vyjede vyhovující auto. Vy mu sice musíte dát nějaký bakšiš do kapsy navíc, za jeho službičku, ale on se Vám odmění "vyhovujícím protokolem". Jak to, že to najednou jde? Dočtete se v detailní zprávě, jak to vypadá s pravými příčinami nefunkčních a zdražujících kontrol v ČR.

Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky. Chtělo v dobré vůli zabránit, aby se neblahý lidský faktor vyloučil. Výsledkem však je, že zatímco dříve podváděl jen někdo, dnes musí podvádět úplně všichni, jestli nechtějí, aby jim dal zákazník přes ústa. Všichni si tedy vedle nových přístrojů na měření emisí zároveň nakoupili i jakási "šidítka". Šidítko je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto. No a pak vyjde všechno. Jenže ono to je při kontrole vidět a mechanik se nesmí bát, že ho někdo sleduje, že si pomohl jinak. No a když mu auto přiveze "zprostředkovatel", kterého dokonale zná, tak si může být jistý, že on jeho "šidítko" neprozradí.

Nejezděte tedy se svými auty na STK sami, abyste emisního mechanika nevyděsili. Tím že Vás nezná, "šidítko" raději nepoužije a Vaše auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že Vám během měření emisí sepne ventilátor chlazení. No a už v testu nemusí vyhovět. To je dost problém...

Autor: Libor Fleischhans | středa 8.2.2017 21:34 | karma článku: 41.11 | přečteno: 9393x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní

Servisní pokyny ŠKODA Auto ohrožují bezpečnost státu. Policejní vozy neprošly emisní kontrolou, neměly totiž načtené emisní testy v Readiness Code, které koncern u "měření emisí" vyžaduje. Včera výrobce pokyny změnil, auta projdou

19.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 594 | Diskuse

Libor Fleischhans

Jedu z STK , ale nejsem OK!

Reportáž ČT z "Emisí" u STK ukázala, že zfalšování výsledku úřední listiny není až tak velký problém, když se ví "jak". Zpřísní emise po této reportáži? VIP klienti se bát nemusí, jsou s kontrolorem za vraty zkušebny beze svědků..

11.9.2017 v 15:36 | Karma článku: 21.18 | Přečteno: 1363 | Diskuse

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 3259 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 1897 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

Proč nejsem veganka

Přiznávám, že se vegankou asi nikdy nestanu, i když uznávám planetární prospěšnost veganství, a pokusím se vysvětlit své důvody.

13.10.2017 v 8:59 | Karma článku: 12.48 | Přečteno: 682 | Diskuse

Milan Smrž

Máme dostatek obnovitelné energie ?

V české společnosti si obnovitelné zdroje energie zatím nevydobyly místo, jaké jim patří. Lví podíl měly vysoké výkupní ceny fotovoltaiky pro rok 2010. V Evropě již ale existují oblasti zásobované pouze obnovitelnou elektřinou.

9.10.2017 v 9:05 | Karma článku: 9.02 | Přečteno: 331 | Diskuse

Jana Veselá

Ukliďme Česko 2017 a nádherné podzimní barvy

Skoro tříhodinová procházka lokalitou Srnčí Důl v Jablonci nad Nisou v rámci Ukliďme Česko 2017..... za sluníčka a nádherných podzimních barev.

6.10.2017 v 13:34 | Karma článku: 11.27 | Přečteno: 224 | Diskuse

Milan Smrž

Jaderná energie – jisté je jenom riziko

Podle statistik je česká veřejnost ve srovnání například s Německem mnohem více nakloněna jaderné energetice. U nás se tvrdí, že elektřina z jádra je levná a bezpečná. Je tomu tak opravdu?

6.10.2017 v 13:00 | Karma článku: 9.51 | Přečteno: 392 | Diskuse

Hana Šťastná

Prase podle kvíku, národ podle zvyku

Od konce července není snad jediný den, který by na mne divoce nezachrochtal. Africký mor divokých prasat nakazil všechna média a nabídl pěkně ostrý předvolební guláš z moravské divočiny.

27.9.2017 v 12:18 | Karma článku: 12.00 | Přečteno: 894 | Diskuse
Počet článků 23 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2511

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.