Libor Fleischhans

Kryje Opel stejně podvodný software jako VW?

20. 01. 2016 10:59:07
Opel svolával v listopadu vozidla do autoservisů, kde jim vyměňoval řídící jednotku pro AdBlue. V Belgii natočili skrytou kamerou tuto servisní návštěvu, po které mělo vozidlo údajně o mnoho nižší emise NOx. Hladí Opel stopy?
VIDEO: Majitel Opela dostal dopis, ve kterém Opel svolává svá vozidla do autorizovaných servisů, aby jim byla provedena nějaká korekce na vozidla. Protože byl novinář, nechal jej emisně změřit před a po svolávací akci a hele?! Auto má třikrát nižší emise než předtím!
VIDEO: Majitel Opela dostal dopis, ve kterém Opel svolává svá vozidla do autorizovaných servisů, aby jim byla provedena nějaká korekce na vozidla. Protože byl novinář, nechal jej emisně změřit před a po svolávací akci a hele?! Auto má třikrát nižší emise než předtím! (flandernInfo.be)

V minulém blogu překračovaly emise NOx Mercedes a BMW, nyní belgický novinář pátrá po skutečných důvodech update, na který byla svolávána vozidla k jakési úpravě. Novinář nechal před ní a po ní provést emisní zkoušku na válcové zkušebně a vůz se po svolávací akci a výměny řídící jednotky pro regulaci vstřikování AdBlue do výfuku chová emisně docela jinak!

U servisní akce 15-P-044 se od 2. listopadu 2015 v Německu na 2.316 Opelech Zafira- a Insignia s motorem 1,6- nebo 2,0-L diesel z roku výroby 2015 měnila řídící jednotka pro vstřikování močoviny před SCR katalyzátor. Údajně se tím řeší problém selhání funkce a rozsvícení kontrolky. Že ale není známa taková situace od majitelů těchto vozidel ve větší míře, je podivné.

Video je zatím bez českých titulků. Jen dodáváme, že Opel musí vysvětlovat, proč vozidla do svých autoservisů skutečně svolával. Zatím zní odpověď, že je potřeba vyloučit možný výpadek AdBlue systému, který byl při interní zkušební jízdě výrobcem náhodou zjištěn (rozsvícená kontrolka a údajně chybná funkce měření hladiny AdBlue). Proč má auto před a po svolávací akci rozdílné emise, zůstává záhadou. Opel odmítá nařčení, že by měl s emisemi manipulovat. Impulsem k akci byla jen snaha o zákazníkovu spokojenost, aby mu na cestách tento systém mohl spolehlivě sloužit.

Autor: Libor Fleischhans | karma: 15.71 | přečteno: 1071 ×
Poslední články autora