Kryje Opel stejně podvodný software jako VW?

20. 01. 2016 10:59:07
Opel svolával v listopadu vozidla do autoservisů, kde jim vyměňoval řídící jednotku pro AdBlue. V Belgii natočili skrytou kamerou tuto servisní návštěvu, po které mělo vozidlo údajně o mnoho nižší emise NOx. Hladí Opel stopy?
VIDEO: Majitel Opela dostal dopis, ve kterém Opel svolává svá vozidla do autorizovaných servisů, aby jim byla provedena nějaká korekce na vozidla. Protože byl novinář, nechal jej emisně změřit před a po svolávací akci a hele?! Auto má třikrát nižší emise než předtím!VIDEO: Majitel Opela dostal dopis, ve kterém Opel svolává svá vozidla do autorizovaných servisů, aby jim byla provedena nějaká korekce na vozidla. Protože byl novinář, nechal jej emisně změřit před a po svolávací akci a hele?! Auto má třikrát nižší emise než předtím! (flandernInfo.be)

V minulém blogu překračovaly emise NOx Mercedes a BMW, nyní belgický novinář pátrá po skutečných důvodech update, na který byla svolávána vozidla k jakési úpravě. Novinář nechal před ní a po ní provést emisní zkoušku na válcové zkušebně a vůz se po svolávací akci a výměny řídící jednotky pro regulaci vstřikování AdBlue do výfuku chová emisně docela jinak!

U servisní akce 15-P-044 se od 2. listopadu 2015 v Německu na 2.316 Opelech Zafira- a Insignia s motorem 1,6- nebo 2,0-L diesel z roku výroby 2015 měnila řídící jednotka pro vstřikování močoviny před SCR katalyzátor. Údajně se tím řeší problém selhání funkce a rozsvícení kontrolky. Že ale není známa taková situace od majitelů těchto vozidel ve větší míře, je podivné.

Video je zatím bez českých titulků. Jen dodáváme, že Opel musí vysvětlovat, proč vozidla do svých autoservisů skutečně svolával. Zatím zní odpověď, že je potřeba vyloučit možný výpadek AdBlue systému, který byl při interní zkušební jízdě výrobcem náhodou zjištěn (rozsvícená kontrolka a údajně chybná funkce měření hladiny AdBlue). Proč má auto před a po svolávací akci rozdílné emise, zůstává záhadou. Opel odmítá nařčení, že by měl s emisemi manipulovat. Impulsem k akci byla jen snaha o zákazníkovu spokojenost, aby mu na cestách tento systém mohl spolehlivě sloužit.

Autor: Libor Fleischhans | středa 20.1.2016 10:59 | karma článku: 14.90 | přečteno: 946x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma článku: 22.80 | Přečteno: 772 | Diskuse

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 1527 | Diskuse

Libor Fleischhans

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."

19.5.2019 v 8:31 | Karma článku: 23.10 | Přečteno: 783 | Diskuse

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma článku: 31.36 | Přečteno: 1775 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Petr Havelka

Druhý díl seriálu - Jak splnit evropské recyklační cíle

Do recyklace máme dle závazné směrnice přesunout za 15 let více než 1,43 milionů tun komunálních odpadů. EU chce odpady třídit a co nejvíce je recyklovat jako druhotné suroviny, aby nemusely končit na skládkách a ve spalovnách.

22.8.2019 v 12:42 | Karma článku: 5.80 | Přečteno: 97 | Diskuse

Martin Mařák

Nespadla ta Greta do moře?

By ji pak museli ekologisté nabalzamovat a vycpat slámou jako Rusové Lenina, no a pak vystavit někde v nějakém zeleném mauzoleu na Zeleném náměstí kdesi, nebo co, což si určitě nezaslouží.

21.8.2019 v 7:51 | Karma článku: 21.46 | Přečteno: 747 | Diskuse

Lumír Vitha

Co se děje na poli - místo hnojení pole dojení (2. část)

Průmyslová hnojiva. Takzvaná umělá, opak těch statkových. Obecně se má za to, že ničí půdu, život na poli i v okolí, ohrožuje vodu, snižují jakost a trvanlivost plodin. Ale je to opravdu tak?

21.8.2019 v 6:30 | Karma článku: 17.52 | Přečteno: 535 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Soukromým tryskáčem vstříc ochraně klimatu

Téma ochrany životního prostředí a boje s klimatickou změnou dnes hýbe médii. Bohužel jsme ale svědky doslova záplavy pokrytectví.

20.8.2019 v 11:29 | Karma článku: 46.41 | Přečteno: 10857 | Diskuse

Jiří John

Má Gréta alespoň trochu pravdu?

Pračlověk svým ohněm asi těžko roztavil ledovce, které byly i v Evropě v době ledové, ale nemá přesto Gréta & spol. trochu pravdy? Spočítejme to.

20.8.2019 v 7:29 | Karma článku: 16.01 | Přečteno: 1137 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2892

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Najdete na iDNES.cz