Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Od roku 2017 zákaz vjezdu do nízkoemisních zón v Praze? Proč proboha?

Od roku 2017 by neměla smět některá vozidla do centra Prahy. Přesněji řečeno ta, která si budou "kupovat" emisně "nezelenou" kulatou plaketu na čelní sklo. Ale proč?

Český úředník zase bude nesmyslně třídit, kdo podle papírových údajů do centra Prahy smí nebo ne. Je jedno že rodilý Pražák může mít vymazlenou jedničkovou Oktávku, se kterou jezdí jen na chalupu 30km za Prahu! Prostě přijde nařízení a od ledna z chalupy a tudy, kudy jezdil nejkratší cestou jezdit už nebude. Jeho soused bude mít moderní Diesel, který může mít nalítáno 300.000 km a s vytlučeným katalyzátorem a filtrem a jezdit může i v nejčistší emisní zóně nejen v Praze, a bude svinit ovzduší i v centrech dalších evropských měst i v zelených zónách! Emisní kontrolou projde i tak v pohodě, nejen nyní, ale i v budoucnu. 

Jak je to možné? Zkrátka oba dva sousedé předloží na STK velký techničák a jednomu dovolí jezdit kudy bude chtít, a druhému to zakážou. Přitom úředníci nevědí co dělají! Obě auta mohou mít úplně stejné emise, dokonce to modernější auto může mít mnohem horší (v nejjedovatějších oxidech dusíku) . Naše legislativa to bohužel dovoluje a jak se jeví, bude k podvádění dostatek prostoru i v nové metodice měření emisí (platná od 2016), která má opět, jak se v Česku již 15 let sluší a patří, dost podstatné díry.

I kdyby ten soused s novějším autem vytlučený filtr ani katalyzátor neměl, není důvod k průjezdu nízkoemisní zónou jednomu zakazovat a druhému povolit na základě nějaké kulaté plakety na čelním skle. Je to diskriminace jako Brno, protože moderní ( i bezporuchový a nijak nemanipulovaný) Diesel překračuje své emisní limity v reálném provozu až 7 x (!!!), takže se docela moc od starší jedničkové Oktávky v těch nejjedovatějších emisích oxidů dusíku liší jen nepatrně.

Suma sumárum je prodej plaket (už dnes se takto "prodávají" i emisním vrakům do zahraničí) na čelní sklo na STK-áčkách zase jen a jen byznys a z pohledu prokazatelnému neplnění emisních limitů za reálného provozu neskutečná buzerace lidí. Namísto toho, aby se nejdřív stala STK s emisní stanicí spravedlivým bičem, před kterým budou majitelé vozidel mít zasloužený respekt jako před odbornou autoritou, a strach když díky zanedbané údržbě jejich vozidla je někdo pošle do servisu, aby si dal auto do pořádku, nebo v horším případě emisní vrak vyřadí z provozu, budeme zase emisní známky jen prodávat. Jediní, kdo emisní vraky dovedou zastavit na silnici, jsou Policisté okolních západních států, naši to neumí, resp. nechtějí umět. 

Tentokrát je "prodej" kulatých emisních plaket na čelní sklo ještě nespravedlivěji než donedávna "prodej" zelené známky na registrační značku u SME nebo u STK. Nic se při něm neprověřuje. Nemá žádnou přidanou hodnotu, jen vyhodíte 80 Kč. Apropo, víte kolik vozidel v Praze jezdí s deaktivovaným ventilem recirkulace spalin nebo s vytlučenými filtry? Proč dostávaly zejména pražské Taxíky slevu na vytlučení filtru a přečipování řídící jednotky, aby si nevšímala regenerací? A všimli jste si, že by některý z nich jezdil se strženou emisní nebo kontrolní známkou? Pražané a obyvatelé dalších velkých měst, braňte se a požadujte, abyste byli hodnoceni podle skutečnosti, ne podle papírových 7x překračovaných limitů v reálném provozu i zdravými auty! Ta "nemocná" překračují totiž normu 50 až 100 násobně za nečinného přihlížení Ministerstva dopravy a Policie ČR. Oběma subjektům to totiž zřetelně melduju dost dlouho (několik let), aby stačily reagovat.

Autor: Libor Fleischhans | středa 14.10.2015 9:35 | karma článku: 22,37 | přečteno: 1310x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma: 8,29 | Přečteno: 528x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma: 11,01 | Přečteno: 485x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma: 34,12 | Přečteno: 5368x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik