- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Volkswagen čelí vážnému obvinění, že jeho vozidla rozpoznají, kdy stojí na válcové zkušebně emisí a kdy jede po silnici. Na válcové zkušebně se vůz emisně chová jako pionýr po pionýrském slibu, na silnici jsou pak sliby ty tam.
Nejenom že řidič na válcové zkušebně "nevrtí" volantem, ale auto ví, jak se jede rychle, a rozpoznat, že se momentálně nachází v testu emisí, je otázkou sledování rychlosti vozidla a otáček motoru prvních sekund v testu. Už jenom na sekundu přesně dlouhá pauza ve volnoběhu do prvního rozjetí bez jediného pohnutí volantu na konstantní rychlost 15 km/h je pro emisní test tak typický provoz, že to šikovným algoritmem naprogramovaná řídící jednotka rozpozná jednoznačně.
Je v tom ale Volkswagen sám? Technicky naladěná zpráva http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667 naznačuje, že emisně (ve složce oxidů dusíku) je na tom v silničním provozu lépe stará Škoda Octavia (EURO4) než nejnovější Subaru Forester (EURO 6). Na válcích by s takovými emisemi Subaru určitě neprošlo. Je to snad indicie, že v tom není VW sám, a že se jedná o špičku ledovce?
předchozí | 1 2 3 | další |