Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o58m27á31š 20C19h84v78á95t66a67l 3259428139739

Tak to jsem zvědavý např. na Escorty. Ty až do roku 2000 měly jednotku Ford EEC4, která NEMÁ žádnou podporu EOBD/OBD2 protokolu, ale diagnostický konektor (podle standardu OBD/J1962) měly. Jen v ní nepoužívaly OBD protokol, což je mmch. naprosto v pořádku a možné.

Už vidím hromadu expertů na emisích jak vyhodí lidi zbytečně, proto že "mají OBD a nekomunikují"

0/0
18.6.2016 12:26

M81a47r65t42i67n 91P41r40á61š80e80k 8145141260973

k čemu metodika projde na měřáku nebo neprojde a zbytek je FUK ! ať tam má místo řídící jednotky třeba počítadlo.

0/0
16.6.2016 2:54

L63u58m83í16r 71V98i39t96h17a 2627247756952

Asi ne, člověče. Když bude na výpisu z řídící jednotky závada, neprojde. Měřák není důležitej.

0/0
16.6.2016 10:39

L41i11b64o47r 41F68l26e69i86s41c29h55h81a95n46s 1500152159687

Upřesním. Vozidla se dělí na bez EOBD a s EOBD (European On Board Diagnosis). U těch "bez" (do roku 2000) není relevantní číst paměť závad, protože zde nejsou "jen" emisní závady. V diagnostické paměti závad EOBD (vozidla po r. 2000) naopak jsou závady emisně relevantní. Pak by člověk neměl projít do té doby, než se uložená závada opraví. EOBD je totiž součástí emisní sebekontroly vozidla a tak je čím dál důležitější, čím novější je auto a čím je složitější jeho emisní systém.

Jenže metodika chce vyhazovat i auta, u kterých nekomunikuje ten starý systém komunikace s řídící jednotkou motoru, který žádný EOBD systém, který by monitoroval emisní systémy, nemá! Vyhodí Vás tedy jen kvůli "podezření", kdyby náhodou v paměti závad nějaká chyba uložená byla a kdyby byla náhodou emisně relevantní. To je ten problém. Auto může 100% vyšlapovat, ale 20 let stará diagnostika nemusí bezvadně fungovat

(myslím tím přístroj u SME). Pak Vás zasáhne jen "smůla" a jdete na podvalník. To by tak být jistě nemělo.

0/0
16.6.2016 19:50
Foto

L79e41o18n82t19ý69n14a 44C84h39v12á27t91a95l10o38v96á 1423495446

Nevím, moc tomu nerozumím, ale mám auto vyrobené před rokem 2000 a EOBD mám. V čem je rozdíl? Mám EOBD, které nezaznamenává emisní závady?

Ptám se jen ze zvědavosti, protože jinak opatření chápu, v záchvatu boje s korupcí, jde o opatření, které podpoří korupci, jak taky jinak.

0/0
16.6.2016 22:54

L87i55b21o32r 38F38l33e74i61s88c90h12h93a44n44s 1870572919937

Rozdíl je v tom, že vozidlo s EOBD si spousty svých emisních systémů hlídá. EOBD je však "jen" elektronika a dá s oblafnout. Třeba v tom, že teď mám na heveru čerstvě importované auto s vyštípanou emisní kontrolkou a kontrolkou žhavení, aby se dalo z Německa do Česka "levně" prodat. Čech doslova letí na nízké ceny a hned to s lámanou němčinou od německého Turka koupí, a ejhle. V paměti je závad jako máku, auto jede na redukovaný výkon, na emisích ani náhodou neprojde.

Jde o opatření snížení humus vzduchu hlavně ve městech, abyste tam v té Praze, Brně Ostravě a pod. nepochcípali na neviditelné leč na každém "česky" upraveném autě jedovaté plyny a částice.

0/0
20.6.2016 18:55



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.