- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No - já na své Merivě na okně vylepenou zelenou známku s číslem 4 mám. Jen tam je fixou napsána německá SPZ z doby, kdy to auto patřilo předchozímu majiteli v BRD. Takže bych ji měl vyměnit? Když ano, tak proč, když se ta známka týká auta a ne na jakého majitele je registrováno ? Jsou to prostě zhovadilosti.
Jen mi přijde divné, že se ta nálepka musí dodatečně kupovat, když odvisí pouze od typu vozidla. Neměla by být na autě již od jeho prodeje? A to zcela automaticky? Tedy alespoň od té doby, co nějaký zelený mozek ty nálepky související se zónami vymyslel a proloboval v parlamentu.
No, nízkoemisní zóny fungují zatím v Německu a západní Evropě. V ČR se to ještě prolobovává. Do zahraničí nízkoemisní plakety prodává např. každá smluvní DEKRA STK, ale zda před nebo po nalepení samolepky na okno emise vyhovují, není nikdo povinen měřit. Na emisních stanicích se emise dlouhodobě téměř všude podvádí, protože to legislativní systém umožňuje. Takže doposud pouze byznys s emisemi, které jsou stejně hnusné se známkou i bez ní.
Myslím, že výběr jaká auta do nízkoemisních zón můžou je nyní jasný. Žádný diesel mladší deseti let. Jemné prachové částice a oxidy dusíku jsou největší hrozbou pro obyvatele velkých měst. Starý Mercedes ztrácející se v oblaku kouře nebo cokoliv benzínového je pro naše zdraví daleko méně škodlivé. Jj, ekonáboženství vládlo světu až se ucho utrhlo