Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13i85b87o71r 64F84l22e84i97s83c92h96h50a25n63s 1310872599747

Že by se usvědčil i OPEL? http://www.kfz-betrieb.vogel.de/technik/articles/509064/?cmp=nl-125

0/0
26.10.2015 12:47

J69o37z18e64f 14B70á53l45i73n20t 3189567344236

No konečně! První článek, který jsem zachytil, jenž píše k věci, fakta nikoli jen naprosto neodborné řečičky z doslechu.

Myslím že je to jasné - svět se zbláznil. Je nás už tolik a trpíme takovou nadprodukcí že nevíme co roupama. Proto vymýšlíme nesmysly přičemž spolu nemluvíme a jedinou snahou 'KAŽDÉHO' je podvádět jakýmkoli způsobem jen aby se sám prosadil. Ono by nebyl takový problém objektivně zhodnotit zda dieslové motory v osobních autech jsou skutečně tak zásadní problém pro životní prostředí aby se jich lidstvo vzdalo ale je dost vlivných kteří jakékoli hodnocení ovlivní, investují libovolné prostředky aby si zajistili jiné odborné stanovisko, protože díky tomu budou své výrobky (motory, auta) prodávat a vydělávat na tom. Stejně tak by nebyl problém šlápnout pumpařům na krk a za pár měsíců vyčistit trh od pančerů - máme tolik nezaměstnaných že by mohli být na 'na každé benzínce každý den' a když se těm nepoctivcům zabaví celý majetek (je to předse v zájmu nás všech tak proč si to takto nenastavit)  tak by se ti inspektoři nejspíš v pohodě zaplatili. K tomu ale není vůle, všichni chtějí vydělávat a mít se lépe a lépe a pokud možno co nejméně makat. Navíc jsem evidentně úplně zmagořili 'demokracií' - jak to že jsme si to nastavili tak že nesmíme zveřejňovat jména podvodníků které jsme navíc odhalili za naše společné peníze (vždy obch.inspekce a všechny další instituce jsou placeny s daní nás všech!), to už fakt nejsme normální?

Obecně vzato, když nad tím znovu a znovu přemýšlím, chceme se mít lépe než co jsme schopni jako lidstvo vytvořit. Proto bloudíme v kruzích, stále lepíme jeden průšvih jiným. Pokud se globálně jako lidstvo neusromníme tak z toho není cesta ven.

+1/0
12.10.2015 13:45
Foto

J61a25r76o47m40í50r 38P95e55t92ř43í56k 6374401299778

Tohle je hodně vysoká politika.

Majitelé světového mainstreamu sídlí za oceánem a mám obavy, že informace o tom, že podvádí i jiní výrobci automobilů do svých médií nepustí. Pokud ano, tak to budou pouze evropští výrobci.

Toto je cílený boj ze strany USA na oslabení Evropy a možná i nátlak na podepsání TTIP, které ze strany EU pořád vázne.

+2/0
4.10.2015 21:49

V88l25a28d61a 88S94i93m30o83n11i21k 3499473733895

S technickými argumenty budu povětšinou souhlasit., Ovšem s omluvou, že ostatní do dělají také - to mi připadá taková klausovská laciná  výmluva "co bych přiznával, když to rozhodčí nepíská" (VK osobně).

Hodně divné  je přesné načasování na autosalon ve Frankfurtu a hysterie dokola. Z pohledu bezpečnosti je to rozhodně menší problém než smrtící airbagy Takata nedávno, které  rozhodně prvními stranami novin neprošly.

Důležité je ale porozumět motivaci - bonusy vážení, bonusy manžerů a odměny, eventuálně tržní cena akcií. To bude hlavní motor na lži a podvody, a tady se jde doslova přes mrtvoly.

0/0
4.10.2015 21:43

T36o68m83á88š 10P85í83c56l 3196453731817

Já po Volkswagenu neplivu. Naopak mám respekt ke všem, kdo nesmyslné předpisy z hlav totalitářských extremistů nedodržují (ať to jsou máničky za komoušů, nebo politicky nekorektní novináři, popř. firma Voklswagen za dnešní EU garnitury). Firmě přeji hodně štěstí, a budu-li na to mít, koupím si její auto.

+1/0
4.10.2015 18:15

B25o31h56u42s22l26a95v 31H92u38d71z33i66e30c55z62e39k 2389888579805

Nejak se muj clanek ztratil, tak jeste jednou s malym dovetkem na konci:

"VW sice přiznává, že vozidlo rozpozná, že se nachází v emisním testu, u ostatních výrobců však dochází k provozním režimům, které ukazují na "rozpoznání" že se v emisním testu docela jistě nenachází!".

Vysvetlil jste to naprosto jasne. Priznavam, ze jsem rozpoznal, ze se nachazite v emocnim testu, u ostatnich blogeru vsak dochazi k provoznim rezimum, ktere poukazuji na "rozpoznani", ze se v emocnim testu docela jiste nenachazite!

Jak bych to rekl jinak a jednoduse: VW to pokazil. Poukazovat na to, ze ostatni take radeji mlci je nefer. Asi stejne, ze kdyz jini kradou, tak mohu take i ja, akorat mam tu smulu, ze mne chytli.

Mimochodem, vite kolik skodliveho metanu vypousteji kravy v Indii a na Novem Zelandu? Ty bych take zaradil do emisnich testu. Akorat by farmari priznali, ze krava rozpozna, ze se nachazi v emisnim testu ....... atd ......

+1/−1
2.10.2015 23:32

B13o16h87u53s51l29a90v 14H67u19d26z25i22e78c98z37e68k 2989328519515

"VW sice přiznává, že vozidlo rozpozná, že se nachází v emisním testu, u ostatních výrobců však dochází k provozním režimům, které ukazují na "rozpoznání" že se v emisním testu docela jistě nenachází!".

Vysvetlil jste to naprosto jasne. Priznavam, ze jsem rozpoznal, ze se nachazite v emocnim testu, u ostatnich blogeru vsak dochazi k provoznim rezimum, ktere poukazuji na "rozpoznani", ze se v emocnim testu docela jiste nenachazite!

Jak bych to rekl jinak a jednoduse: VW to posral. Poukazovat na to, ze ostatni take radeji mlci je nefer. Asi stejne, ze kdyz jini kradou, tak mohu take i ja, akorat mam tu smulu, ze mne chytli.

0/0
2.10.2015 23:17

J95a97n 95M59a32t78o40u31š27e79k 6556257100224

když už chce někdoplivat, tak by alespoň měl vědět co dělá. Nejsme vševědec a všeuměl, který znávšechno na světě, ale například zmiňovaný motor E6 pro Peugeot 308 známrelativně dobře. Nevím, zda si autor dělá srandu, nechal si článek od  někud přeložit googlem a nebo co. V popisugrafu měřených parametrů je uvedeno, že systém odvětrává systém vstřikování ABs pravidelností 15s. Dovoluji si upozornit, že nádrž není jakkoliv odvětrávánapřes řízený ventil ale přes 4 hadičky a membránu z goretexu, která zajišťujeneustálé vyrovnávání tlaku vpouštěním vzduchu do nádrže. To co zřejmě měl autorna mysli je aktivace čerpadla pro vyvození tlaku ve vstřikovací větvi systému.K rozčarování nad tím, že to bylo až za 400 sekund není dodáno dostatekinformací aby mohla být informace znepokojivá, například při venkovní teplotě-15°C to může být až po 1200 sekundách. Systém v prvé řadě musí počkat, až seSCR katalyzátor zahřeje na provozní teplotu 180°C, do té doby je reakceneúčinná a nemá proto význam vstřikovat AdBlue, které by pouze tvořilo krystalyve výfukovém potrubí a nedošlo by k rozkladu na čpavek. Čpavek není spotřebovánvždy kompletně a zůstává uchycen v SCR jako rezervní zásoba právě pro tytoúčely. Také je nutno podotknout, že studený motor neprodukuje zvýšené množstvíNOx a je možné regulovat jej pouze pomocí EFR ventilu. A závěrem je nutnéupozornit, že efektivita odstraňování NOx systémem SCR je kontrolována pomocísnímače NOx, který musí dle litery normy informovat řidiče o neúčinnostisystému a znemožnit vozidlu po 1.200 km další jízdu, takže pokud by nebylovstříknuté dostatečné množství AB, vozidlo by se samo zastavilo. Takžedoporučuji nejprve nastudovat jak která technologie funguje, poté se pustit donějakých měření a až nakonec začít vypouštět bubliny.

0/−2
1.10.2015 13:44

L24i67b88o70r 96F15l27e34i29s54c17h53h51a56n34s 1690392669167

Systém mám nastudován podobně jako Vy (asi jako školitel Peugeot centra), ale Vy jste si asi nečetl text, co jsem psal. Nepsal jsem o -15 °C. Psal jsem o naprosto stejných teplotních podmínkách. Jde sice jak píšete o "natlakování" systému, ale já o něm píši jako o "odvzdušnění" vstřikovacího systému močoviny pro lepší pochopení laické veřejnosti, protože močovina se skutečně dostává do potrubí vytlačením vzduchu z přívodního vedení, a pak, napadáte mne z něčeho, co jsem neudělal.

Tedy k Vaší nepozornosti, kterou Vám nemám za zlé (bojujete euforicky za Peugeota): Neplivu po Peugeotu! Jen jsem se podivil nad tím, že za za úplně stejných teplotních podmínek "natlakuje" močovinu se železnou pravidelností v začínajícím testu emisí po 15 sekundách (dle Vašeho by tedy musel mít katalyzátor už 180°C) , přičemž tohle při testovacích jízdách za stejných poměrů, ale s vyjetím na silnici nikdy po 15 sekundách neudělal! To je vše! Jen mne to udivuje, jak se systém za stejných okolností opakovaně a několikrát za sebou rozhoduje jinak na válcové zkušebně a jinak při výjezdu na silnici. Závěry nechávám na čtenářích.

Vygooglované, jak píšete, to nemám, vše (a mnohem více než o čem píši) jsem naměřil s kolegy, ostatní informace jsem čerpal ze stejných materiálů jako Vy a doplňoval jsem si je svými zjištěními. Odvzdušnění "nádrže močoviny" vynechme, o něm jsem se nezmiňoval a ani to s emisemi z výfuku nemá souvislost.

Jinak nebývalé rozdíly mezi hodnotami z homologačních testů NEFZ (válce) a na silnici (podobné WLTP) vykazuje mnoho značek vozidel. Takže možná i ve vlastním zájmu, z vědomosti či nevědomosti, šetřete síly a střelivo na další kola, která v diskuzích neminou ani váš oblíbený Peugeot, ale ani ostatní značky. Vysvětlovat jich bude muset asi víc.

+1/0
1.10.2015 15:29

J39a16n 17M90a92t28o49u59š81e50k 6386697980224

také zdravím, u nás je popis grafu stále čitelný jako odvětrávání, pod odvětráváním si představuji odvětrání, tedy spojení nádrže s atmosférou nikoliv odvzdušnění nebo natlakování potrubí vstřikování, které je po vypnutí zapalování vypuštěno, kvůli ochraně před zamrznutím systému, to jen na okraj. Nechci se k emisím jakkoliv dále vyjadřovat, protože mi to z pochopitelných důvodů nepřísluší, ale když už někdo přichází s kritikou, mělo by to sedět. -15°C byl jen příklad jedné z pdomínek kdy může systém pracovat se zpožděním, vzhledem k 3D palivové mapě je logické, že se vozidlo bude chovat rozílně podle zatížení a podle jízdního režimu a podle toho využívá nebo nevyužívá uloženého čpavku v SCR. Důležité je zda výsledná hodnota emisí odpovídá nebo neodpovídá zadání to z příspěvku patrné nebylo.

0/0
1.10.2015 15:46

J65a83n 68M78a37t35o45u34š70e78k 6506527770364

ještě jednu reakci, teď jsem našel i odkaz na ten článek v Diesel Speciál, pokud se budeme bavit o onom článku, mimochodem, krátce před jeho vznikem jsem problematiku E6 s panem Vaculíkem  probíral a možná že se náš rozhovor se odrazil i na daném článku, tak ten považuji za dobrý. Ale zmátl mě a musím se přiznat, že i mé kolegy, váš příspěvek v blogu, možná jsme vám nerozuměli, protože jste to psal pro laiky jak uvádíte, ale naše reakce byla taková, že jsem cítil potřebu uvést některé věci na pravou míru. Minimálně PSA i Mercedes vydaly tiskové prohlášení k celé problematice, takže nemohu soulasit s tvrzením, že ostatní mlčí. Včerejší vystoupení pana Vaculíka jsem si pustil a bylo to rozumné a věcné, bohužel ho nepustili k vysvětlení technické stránky věci bez které se tato problematika jen velmi špatně chápe a zároveň s ním plně sdílím myšlenku, že hlavní problém v emisích je z nelegálních porušení homologace odtraňováním systémů na odstranění emisí a nerozumím ani volné možnosti úprav palivových map, které se u nás běžně děje. Pokud budete mít zájem můžete se někdy s panem Vculíkem stavit, běžně s námi probírá aktuální technické novinky.

0/0
1.10.2015 17:53

L82i95b56o49r 88F19l69e15i16s76c94h51h56a54n44s 1830892849177

Hydepark s panem Vaculíkem pojmenovává problém dosti přesně. Spolu jsme také měření prováděli: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24

+1/0
1.10.2015 7:44

J40i84r72i 65B90e11c40v69a15r 7452389496

Konečně článek, který předkládá nějaké důkazy o pravděpodobném podvádění i jiných automobilek! Také věřím, že v tom VW nejede sám..

+3/0
30.9.2015 23:58

J50o49s23e76f 85Š92e87m80e89l51í60k 7769911820847

Ostatní mlčí, protože - dosti logicky - doufají, že se na ně nepřijde.

Asi jako když si malé děcko zakryje oči a věří, že ho nikdo nevidí. ;-D

+8/0
30.9.2015 21:57

V77l89a88d85i87m65í44r 47S50t20r40u65s48k57a 4499644683774

Sledujeme jen další díl seriálu, jak regulovat co se dá, hlavního to programu EU, přitom emise vypouštěné lodní a leteckou dopravou jsou násobně větší než u osobní dopravy. Nikdo také nezveřejnil vliv bio složek (metylester a etanol) na emise, nemyslím, že to vylepší, když v obou případech dochází k poklesu výkonu stroje. Prostě celý svět se v prdel obrací.:-(

+7/−1
30.9.2015 21:32

J36i54ř11í 43K77i58n90d12l 2138277883347

Naše štěstí je, že v době vynálezu spalovacího motoru  nebyli zelení, jinak jezdíme v kočárech,. Tím chci říct, že díky zeleným jsou emise ve spalovacích motorech na takové hodnotě, že je splnit je technický problém, zejména u naftových motorů. Proto v USA a Japonsku je podíl naftových motorů v osobních vozech minimální, protože jejich výhoda o proti beznínovým motorům je iluzorní.

+11/0
30.9.2015 12:02

J94i73ř17í 25Ř62e78z25n58í50k 4822162123715

máme být tedy štěstím bez sebe, když se otrávíme emisemi a smogem? Vůbec nejlepší je dát si hlavu do igelitového sáčku a začít zhluboka dýchat.

0/−9
30.9.2015 12:20

V65i54t 37C49h32a49l85u90p98a 5642387822446

Pak je ovšem otázkou, zda je skutečně NUTNÉ cpát disely i do těch nejmenších aut? Copak opravdu těch ušetřených pár stovek měsíčně na spotřebě výměnou za dýchání sajrajtu a hazardování se zdravím nás a našich potomků má cenu???

+2/0
1.10.2015 8:00

O22l39g94a 85P62a26v57l26í25k65o58v32á 6944698487202

Spíše se ptám, proč mlčí ti, co o těch podvodech vědí nebo je tuší

+2/0
30.9.2015 10:54

J36i53ř48í 98Ř71e22z13n63í61k 4802762123425

Být žalován pro pomluvu není asi zase tak příjemné.

+2/0
30.9.2015 12:21

R95a19d77k41a 28P66o85k63o63r30n88á 1548553503885

My doma  neplivem,  jsme s ním spokojeni  a určité bychom  si koupili zase.R^

0/0
30.9.2015 10:48

J77a27n 36J79a47n80e71č21e88k 9830713980366

Máte rádi šmejdy, kteří si s vámi vytírají zadek? ;-D

0/−3
30.9.2015 11:53

L40i34b81o48r 55F82l28e56i79s89c76h13h62a55n72s 1320592539267

Docela nechápu tuhle poznámku. Kdo si s kým vytírá zadek? 

Většina výrobců dodává software do řídících jednotek, které např. vnímají teplotu okolního vzduchu a nedovolí v horkém počasí řidiči "utavit" motor jen proto, že řidič jede bezohledně (nebo z jiných důvodů) plnou zátěž. Přepne proto režim motoru na jiné mapy, aby ochránil motor před velkými škodami. Takových map náhradních hodnot má řídící jednotka v arsenálu tolik, kolik je krizových scénářů a přepíná mezi nimi dle čidly zjištěné situace. Na ani jednu z nich se nejede emisní homologační zkouška!

Jenže čidla na všechno neexistují, proto občas spadne letadlo nebo shoří raketoplán. Jeden systém, a to ten se zcela zásadním vlivem na emise, řídí recirkulaci výfukových plynů. Jelikož technicky téměř nelze, nebo jen velmi těžko, rozpoznávat hranici míry množství recirkulace zplodin u širokého spektra kvality paliv na trhu, musí každý z výrobců rezervu množství spalin posadit na úroveň kvality nafty ve státech, kam se vozidlo prodává. Kde ji nemusí rozeznávat, je právě homologační emisní zkouška, protože tam je kvalita paliva zaručena tzv. "etalonem", tedy "referenčním palivem", které mizernou kvalitu principiálně mít nemůže! Takže rozhodnutí, že na válcové zkušebně lze recirkulovat větší množství spalin, nemusí mít jeden "obchodní" důvod, ze kterého je obviňován VW, ale důvod v "rezervě recirkulovatelného množství spalin", kterou se chrání vozidlo proti poškození motoru  mimo "homologační nebo kontrolní zkušebnu".

V tomto případě se sice jedná o software, který se snaží vyhovět normě oxidů dusíku jen za ideálních podmínek, které panují na zkušebních válcích, ale černobílé rozhodnutí k této volbě jistě nebylo. V podvodu Volkswagen není sám (někteří to dělají šikovněji nebo nebyli přistiženi jako VW), nevím čím jezdíte Vy, a zda máte své auto rád, ale do diskuse budou vtaženi brzy i ostatní výrobci. O tom jsem přesvědčen.

+6/0
30.9.2015 19:52

V71l24a84d44i53m96í64r 60S34t96r87u57s55k66a 4589324393484

Celé je to výsledkem honby za splněním emisních limitů a dosažením nejvyšších výkonů - dříve si diesely kupovali lidé, kteří počítali s tím, že jejich stroje nebudou nejrychlejší, budou úsporné a budou mít dlouhou životnost, dnes chce každý co nejrychlejší a nejúspornější stroj, což benzíny splňují jen zčásti - takže nejmodernější technologie dnes snižují nesmyslně objemy motorů při zvyšování výkonů a krouticích momentů při zachování nesmyslných servisních limitů výměn olejů a filtrů, které "snižují" náklady na provoz - jak asi vypadá olej po 30ti tisíci kilometrech moderního turbodieselu vytáčeného nad 5000 -1/min? Všimněte si také vzrůstající spotřeby oleje těchto motorů - dříve se nemuselo od výměny k výměně dolévat, dnes je téměř standard spotřeba okolo 1 l/5000 km i více.

0/0
30.9.2015 21:24

I49v98a71n 31H41r97b37e59k 2766837359978

Vážení přátelé, poslední odstavec o kotlích mně oslovil. 

Teď se propagují dle směrnic EU a i v ČR( samozřejmě) kotle na uhlí čtvrté a páté třídy, stát platí pekelné dotace(výrobci zmíněných kotlů si mnou ruce) za kotle, které jsou  certifikovány státní zkušebnou za použití uhlí, které snad zákazník není ani schopen koupit, ale to už se při standardním provozu kotle neřeší, dáte nekvalitní uhlí a spaliny jsou někde jinde - ale dotace byly vyplaceny - a o to přeci hlavně jde. Příběh - koupili po 20-letém používání kotle jiné uhlí, zahraniční, za 1 rok měli znečištěné spalinové cesty, jako po 20 letech.:-(  Dieselgate - to samé v bledě modrém.

+5/0
30.9.2015 10:23



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.