Pokud je na vozidle namontován emulátor modrou zátku řidič prakticky neotevírá. Spoří sice náklady majiteli, ale jeho tahač chrlí do vzduchu 5 x více jedovatých NOx než by měl. (FCD)
Tentokrát jsou v tom výrobci nákladních vozidel nevinně. Ilegální úpravu motorů a jejich emisních systémů si totiž pořizují sami speditéři, aby uspořili náklady a byly konkurenceschopnější. Ročně tím při své činnosti ušetří desetitisíce především na spotřebě nafty a redukčního činidla AdBlue.
Jedná se však však i daňové podvody na ekologických úlevách z mýtných poplatků. Alarmující je, že o podvodech musí vědět více lidí, než jen řidič, který AdBlue pravidelně na cestách netankuje, přestože jeho vozidlo je viditelně označeno emisní normou na dveřích tahače. Musí o tom vědět účetní, ekonom firmy a i majitel spedice.
Celou reportáž naleznete zde: http://www.asem.cz/aktuality/novy-diesel-skandal-manipulovane-tahace-z-vychodu-poskozuji-ovzdusi-eu