Zahraniční velkopodnikatelé s cizím dialektem: "My chceme penize každe dva roky od všech majitelu vozidel. Zdržovať ho něbuděme." (123rf)
Do 19. 12. 2016 se připomínkuje novela zákona 56/2001 Sb. která prakticky rozhodne o opouštění venkova celou jednou podnikatelskou sférou. Malé autoopravny na venkově by mohly stejně jako ve Velké Británii nebo v Německu či Rakousku dostat příležitost ve zřizování tzv. "Malých STK". Český zákon jim to však zakáže.
Technické kontroly tím programově zdražují, zatímco zavedením tzv. "Malé STK" by zlevnily minimálně o polovinu!
Přestože evropská směrnice 2014/45/EU umožňuje stejně jako v Británii a Německu provozovat "Technické kontroly" v jednom místě s opravami a jejich počet nikterak neomezuje, prosadila miliardářská zahraniční lobby v Česku opak: Novela zákona zakazuje ekonomickou spjatost "Technických kontrol" s opravami a údržbou vozidel.
Jako jedinou možnost kontrolovat auta umožňuje zákon jen "velkokapacitní lince", kterých je ca 380. Český zákonodárce vyhověl praktickému zákazu konkurence na úkor venkovu, který mohla oživit šance evropského nařízení, dostat "Technické kontroly" blíže k občanovi a zlevnit je. Novela zákona se však postarala o opak. STK zdražují a dostupné v odlehlých místech nebudou. Kdo zatím stojí?
Jak teď, v roce 2016 fungují STK v České republice je patrné z tohoto našeho snímku. Tato "dýmovnice" prošla před okamžikem emisní kontrolou s výsledkem "VYHOVĚL". System Ministerstva dopravy v ČR bude nadále motivačně nastaven na "PODVÁDĚT". Lépe se nám tedy dýchat rozhodně nebude. (ASEM)
Ing. J.K.: "Proč chci rozšířit na "Malou TK+ME"? Protože jen třeba z dvaceti emisí měsíčně jsem vyměnil 11 katalyzátorů a dva filtry částic. Na STK stejně auta připravuji a pak s nimi musím pro známku jezdit jinam, čímž jen ztrácím čas."
Jak zahraniční miliardářská lobby ovlivňuje náš venkov v podnikání a neřeší tím čistotu vzduchu, čtěte v detailech článku (kliknutím na obrázek).