Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ještě větší podvod než emisní aféra VW?

V rámci hledání viníků aféry Dieselgate vyplouvají na světlo ještě větší podvody (VIDEO), než je Volkswagenem zmanipulovaný software. Koncepce a normy "linkových" Stanic Měření Emisí je stokrát horší, než miligramy oxidů dusíku!

Bude v Česku i nadále "Měření emisí" jen stínohrou? Od 1.1.2016 se V Česku zavádí do provozu nová metodika pro "Měření emisí" v Česku. Není to však obdivuhodná pohotovost Ministerstva dopravy, jako reakce na emisní aféru. Naopak, změna zastaralého způsobu se opakovaně odkládala a čeká na sebe již více než 15 let. Nyní jsme se dočkali, ale v pravdě se není na co těšit.

Nová emisní metodika je totiž kompromis, protože je stavěna na zcela nevyhovující vyhlášce č. 302 a zákonu č.56. Je tvořena tak, že se bude podvádět dál. Jen trochu jinak. Navíc obsahuje některé kroky, které přinesou zejména emisním stanicím těžkosti právě při provádění jednoho z nejpřísnějších testů v Evropě. Způsob měření do sebe nenechá příliš (skoro vůbec) zasahovat, a tak některé nejasnosti budou končit ve slepých uličkách. Kombinace těchto troufám si říci "zbytečných" metodických přítěží a "možnosti podvádět" však budou zase jen někomu vyhovovat.

Někdo zaspal a teď, u emisní aféry Volkswagen, zase mlčí.

Kdo by se v našem státě měl starat o svěřenou úlohu a účinně kontrolovat emise z dopravy? A zda se třeba dodržují emisní normy, pokud ty jsou vůbec aktuální? Proč se v byznysu STK a SME někdo tolik angažuje, přestože to veřejnosti nic nepřináší? 

Nezaspalo jenom české Ministerstvo dopravy a jeho čeští odborní "rádcové". V Německu se chová Ministerstvo obdobně netečně a právě teď se dostává pod nejsilnější palbu kritiky.

Měření emisí bude ještě chvíli zbytečným taháním peněz z lidí. Emisní vraky nejen že současná SME neodhalí, ale dokonce jim dle současné nevyhovující legislativy vystaví potvrzení, že emisním vrakem oficiálně není.

Výrobci se s požehnáním Bruselu kontrolují sami a emisní vraky tak nikdo pořádně nekontroluje. 

Kontrolka OBD na přístrojové desce (mnohdy záměrně) nesvítí, a jedy nás zabíjejí dokonce ve větší míře, než by kdo řekl. A co pro to dělá to české Ministerstvo dopravy? Řekněme si to upřímně, ještě před emisním skandálem jsme MDČR, Policii ČR, ale i odbornou veřejnost upozorňovali na vytloukání filtrů částic i katalyzátorů. Od Policie jsme dostali vyjádření, že se o trestný čin nejedná. ČOI jednala vlažně a téměř neúčinně. Kdo by ale měl konat, je stát, protože se jedná jednoznačně o porušení zákona, kde stojí, že přivádí-li někdo na trh a do provozu uvádí vozidla bez homologace (takovými auta zbavená filtru jednoznačně jsou), zaplatí pokutu až 60.000.000,- Kč. Sáhl k tomu stát přes opakovaná upozornění za posledních 5 let? Ještě se tak nestalo, přičemž dokazovat by bylo co. Jedna firma na Moravě se jmenuje "FAP OFF" - tedy "Filtr ven"! Pořad o vytloukání právě jimi šel i v České televizi. Vytlouká filtry doposud a platí státu za svou ilegální činnost daně z této ilegální činnosti.
Namísto aby konal, přihlíží stát dlouhodobě nic nepřinášejícímu byznysu s prodejem kladných emisních odpustků, kde angažovaní těží nebetyčné zisky bez jakéhokoliv přínosu, bez splnění úlohy jejich zákonného zřizování, bez přidané hodnoty. Pouze s utajeným vědomím, že platíme za něco, co nás nechrání, a že se chlácholíme lživými statistikami. Jak se pak podle dosavadních výsledků, které nestojí za zlámanou grešli, má někdo orientovat? Není v Česku zase někdo, komu tento stav náramně vyhovuje?

Zde reportáž z německé televize ARD1 (CZ titulky):
 

Ministerstvo dopravy by se mělo umět dlouhodobě spoléhat na informace, které mají váhu a relevanci, a ze kterých se dá při statistikách pro jakékoliv další smysluplné projekty alespoň vycházet. Nemělo by se spoléhat na někoho, od koho se právě o emisním skandálu nedozvíme vůbec nic, protože i teď mlčí. Co je to za rádce, kterého je vidět jen když se rozdávají peníze?

Vývar 3,5 milionu za měsíc z STK s "linkovými emisemi" v areálu..

Měření emisí se na STK s SME "v areálu" mrská jako cvičky u Bati. Tento systém má mnoho bolavých míst a je legislativou systémově přednastaven tak, aby auta na emise vyhovovala, jinak nelze zkasírovat peníze za STK, na kterou se emisně nevyhovující auto dneska nedostane(proč tuto podmínku nezrušit?). Emisním testem projdou i auta s vytlučeným filtrem částic. Zda emisní stanice plní svou úlohu v odhalování vytlučených filtrů a katalyzátorů u dieselů se např. kontrolním orgánům Státního odbornému dozoru při kontrolách ještě nepodařilo! Namísto toho vyhrožují správním řízením za to, že Stanice Měření Emisí se "nevyškolena" a "bez schválení pracoviště", pustila do měření emisí jednoho vozu Dacia, když měla pro SME legislativně schválenu jen značku Renault. Argumentům, že je to systémově technicky vzato jedno a to samé (Dacie je licencí Renaulta), bylo odpovězeno s hrozivě zdviženým prstem hrůzu nahánějícího inkvizitora ze 12. století, aby se nepokoušel zpochybňovat aktuálně platnou legislativu. 

Legislativa je rovněž neuvěřitelně nesmyslná a bezdůvodně vykořisťující: Vyhláška požaduje, aby mechanik od Renaulta prošel školením na Dacii, a aby jeho pracoviště SME schválila za 10.000,- Kč "pověřená zkušebna". Tedy to, že se kromě Renaulta, mohou emisně diagnostikovat i Dacie. Co na tom, že ta auta od sebe po odloupnutí znaku na kapotě ani zevnitř ani zvenku nikdo nerozezná. Jsou stejná.Tomu se říká extraktivně vysát peníze tam, kde by se snad ani žádný byznys očekávat nedal. Je to však poplatek, vycházející z doposud platné vyhlášky "ušité někomu na míru". Nedalo by se to posuzovat jako novodobé, státem požehnané výpalné bez jakéhokoliv užitku, protože dál dýcháme nekontrolované jedy?

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 30.11.2015 18:05 | karma článku: 24,50 | přečteno: 2179x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma: 8,29 | Přečteno: 527x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma: 11,01 | Přečteno: 485x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma: 34,12 | Přečteno: 5366x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP

Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.

6.10.2020 v 9:47 | Karma: 29,35 | Přečteno: 2570x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce

STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut

26.8.2019 v 10:34 | Karma: 45,09 | Přečteno: 21555x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

14.8.2019 v 21:22 | Karma: 32,30 | Přečteno: 4125x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou

Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.

28.5.2019 v 14:49 | Karma: 26,86 | Přečteno: 2631x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."

19.5.2019 v 8:31 | Karma: 25,00 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma: 33,32 | Přečteno: 3535x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK

Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.

5.4.2019 v 10:25 | Karma: 37,49 | Přečteno: 3607x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...

Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...

31.3.2019 v 20:09 | Karma: 25,62 | Přečteno: 1477x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu

Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.

27.3.2019 v 14:19 | Karma: 29,91 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK

Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"

29.1.2019 v 11:02 | Karma: 47,37 | Přečteno: 21040x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Stát ve státě, technická zkušebna a hnusný věci kolem...

Státem regulovaní majitelé STK drží při sobě jak nikdy předtím. Vyhazují auta, kterým nic není. Namísto ca 1.450,- Kč platili důchodci se zánovní Toyotou 3.400,- Kč jen proto, že státní zkušebna je odborností úplně mimo...

22.1.2019 v 7:37 | Karma: 39,61 | Přečteno: 4331x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Pokuty za přetočený tachometr u STK nepadají (zatím...)

Už jste zažili šok, když na vás u STK vybafnou, že mu musíte doložit, proč je jiný stav km na tachometru, než je skutečnost? Jinak u STK nevyhovíte? Více než třetina vozidel v ČR je s přetočeným tachometrem. Příští rok přitvrdí!

9.12.2018 v 10:45 | Karma: 20,68 | Přečteno: 1016x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Qui custodiet ipsos custodes?

...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.

6.10.2018 v 18:33 | Karma: 27,91 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Stát vedou ve stále více oborech korporátní bandy

Rádio a televize o jednom moc nesledovaném tématu hlásají narůžovo vymalovanou lež. Začíná to zavánět totalitou prohlašovanou za papírovou demokracii. Mega-diskriminace v řemeslném podnikání a o tom investigativci doposud mlčí.

16.8.2018 v 11:08 | Karma: 32,66 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Čekání ve frontách se prodlouží, na STK praskne občanům víc než den dovolené

Poslanci přehlasovali zájem Ministerstva dopravy, vrátit kontrolám vozidel jejich smysl. Opakovaně zvítězily obchodní zájmy. Nepřibyla žádná nová STK, naopak, v areálech stávajících roste hned několik emisních stanic najednou.

28.6.2018 v 6:35 | Karma: 30,55 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik