Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Lobbisté za ruské STK mafie poslance Martina Kolovratníka (ANO) sedí totiž v tzv. "SKUPINĚ ODBORNÉ VEŘEJNOSTI" při Ministerstvu dopravy, která má podstatný vliv na tvorbu zákona a vyhlášek okolo STK a Měření emisí. Novely zákona 56/2001 a Vyhlášky 302/2001 (a následné Vyhlášky 211/2018 Sb.) si tak Kolovratník prosadil i navzdory názoru většiny renomovaných právníků, např. legislativce MDČR Mgr. Martina Vavřiny, který sice protestoval na uvedení přímo hodnoty délky linky v metrech (min. 26m) STK, ale nezbylo mu jen si postesknout, že "Je to zřejmě dobrá lobby, když dostane do zákona, co má hovořit jen rámcově, i délku v metrech, zatímco šířka a výšky zůstaly v prováděcím pokynu."
Tento pátek, tedy zítra, bude poslanecká sněmovna hlasovat o zrušení regulace STK a o zrušení povinnosti splnit délku pracoviště 26 metrů se zákonnou podmínkou, že dokonce musí být průjezdní! Tímto by mohl o status STK požádat každý dobře vybavený autoservis, co by splnil technické vybavení a kvalifikaci. Zatím smí podnikat v kontrolách vozidel jen velmi úzký okruh podnikatelů, kteří začali ovládat trh v Česku díky zákonům, co si vlastně píší sami, bez konkurence. Počet podnikatelů provozujících STK je betonově nedotknutelný (ca 380 STK ovládá asi 200 ruských, ukrajinských a českých podnikatelů).
Kdyby se nový návrh zákona v tento pátek (zítra) prosadil (zrušení linek a regulace) mohl by se počet STK rozrůst z dnešních 380 na na ca 5.000, jako je tomu v EU státech přibližně naší velikosti. Takže by zmizely fronty před linkami STK a bylo by možné kontroly vozidel dělat přímo v servisech, kterých je dnes v ČR okolo 10.000.
Jen pro dokreslení, jak účinné dovedou být kontroly vozidel v ČR v korupčním prostředí plném střetu zájmů. Jedna z STK ve středočeském kraji zkontrolovala v roce 2019 celkem 5600 vozidel (x cca 1500,- Kč), ze kterých pouhá 3 vozidla nevyhověla. No, jestli je tomu tak, pak kvůli 0,054 % nevyhovujících by se auta nemusela kontrolovat vůbec. Šance že zde jakékoliv auto vyhoví, je takřka 100%. Ale my víme, že je to jinak. Byznys roste a vozový park na silnicích vypadá tak, jak vypadá, no vždyť to vidíte denně sami. Papírově máme 3x až 4x zdravější vozový park, než sousední Německo s polovičním stáří vozidel.
Občané, co chcete změnu a nechcete čekat fronty u STK, podpořte zítřejší návrh poslance Luzara (sněmovní tisk č. 1046) a zavolejte svým poslancům. Je to v zájmu zdravé hospodářské soutěže, odstranění korupce a klientelismu. V sousedním Německu se odehrává kontrola vozidla v autoservisu (ve 33.000 autoservisech!!!). Linky už jsou dávno nefunkčním přežitkem!
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině
Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...
Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců
Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...
Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině
V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...
Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie
Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.