Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Konečně by mohlo být odzvoněno nekonečným frontám na STK. Novela navrhuje zrušit regulaci počtu STK v okresech a navíc se nebude muset stavět průjezdní velkokapacitní linka, jak ji doposud nakazuje zákon.
Malá TK+ME (technická kontrola a měření emisí) budou totiž podle novely moci vznikat kdekoli, kde to stavební řízení nezakáže. Je tedy jasné, že začneme vídávat na autoservisech plakety nabízející jak technickou kontrolu, tak měření emisí přímo v autoservisech, jak je to vidět v Rakousku, Německu, Anglii atd.
Doba, kdy se nastavovala geometrie podle mechanických doteků s plechovým úhloměrem, na který ukazovala plechová špička, je definitivně pryč. Dnes má každý moderní auto servis laserovou geometrii ovládanou počítačem s databází hodnot všech vozidel.
Servisman, syn zakladatele rodinného, dobře vybaveného autoservisu se ptá: "Proč mám jezdit se zákaznickým autem patnáct kilometrů k STK, kde mou práci kontroluje technik STK s předpotopní výbavou, která je 10 x méně přesná než ta, co s ní geometrii nastavuji já? Kromě toho ten "nedobrovolný výlet" musím vyúčtovat a můj čas je drahý. Jezdit k STK nechci. Riskuji havárii, utrácím čas, musím poslouchat účelové a blbé poznámky kontrolora, které přímo vyzývají, abych mu strčil do kapsy peníze za "vstřícnost". Jinak mně nechá do poslední kapky vychutnávat jeho neomezenou moc nade mnou a budu čekat hodiny na řadu. Brigádníky zaměstnávat nechci, úplatky platit taky nechci. Proto iniciativu Ministerstva dopravy vítám. Pokud bychom mohli v domě nabízet i završení našich služeb razítkem potvrzujícím kvalitu naší práce jako garanci, že za ni ručíme jen a jen my, pak bych to viděl jako podporu našeho řemesla a má cenu do opravárenského vybavení investovat, protože je jistota, že se investice vrátí."
Pokud se podaří návrh novely schválit, kontroly mnohonásobně zlevní a již nebudou předmětem byznysu mocných a nedůstojného kšeftování s protekčním obstaráním "Vyhovujícího protokolu" za úplatu. Prostě občan přistaví auto do servisu a aniž by jej auto opustilo, provede se pravidelná zákonem předepsaná kontrola zde. Pokud někde auto nevyhoví, hned se to na místě může opravit. Bez čekání, starostí a na plnou odpovědnost jednoho jediného právního subjektu. Bůh pomáhej poslancům při schvalování. Je to krok k obecně prospěšnému veřejnému zájmu.
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců
Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...
Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi
Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...
Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1
Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...
Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad
Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.