Qui custodiet ipsos custodes?

6. 10. 2018 18:33:25
...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.

Do roku 2023 by měly přestat fyzicky existovat samostatné Stanice Měření Emisí (SME). Nová legislativa chystá půdu pro vymýcení malých podnikatelů na venkově a v malých městech a nově vznikající kontroly smějí být jen "velkokapacitními linkami" státem regulované menšiny bohatých podnikatelů a ti je budou stavět jen ve městech. Podle devíti stran A4 o výpočtu "nasycenosti" okresu kontrolami ve Vyhlášce 211/2018 však nemají žádné nové kontroly naději na získání oprávnění krajského úřadu... Vše pevně drží v rukou staří zkušení mafiáni s dosahem do tvorby zákonů.

Vstup orgánů SOD do autodílny

Žena a muž, dva orgány "Státního Odborného Dozoru" svižně vystupují z auta a hlasitě oznámí s kamennými tvářemi, že zahajují kontrolu. Fotí vše okolo sebe, otevírají skříně a šuplíky. Pořídili desítky fotek všeho, co se v dílně nacházelo. Přístrojového vybavení, nářadí, prahů všech dveří a vrat, odsávání, osvětlení, prostor a vůbec všeho, co by vás mohlo napadnout. "Patrně udání, nebo je to na objednávku konkurence..." myslí si provozovatel SME. SOD kontroloval víc než dosytosti a odjeli až v pozdních odpoledních hodinách.

Postup kontroly připomíná účelové obviňování STB...

První kontrolované auto přijíždí se slyšitelně děravým výfukem. Kontrolní technik se dává do debaty se zákazníkem a sděluje mu, že nemá cenu emisní zkoušku ani zahajovat, protože nevyhoví. Zákazník netušil, že má v zádech státní odborný dozor a rozjíždí dialog s kontrolním technikem: "Hele neblbni, dej mi to a já si to pak zavařím, už mi to končí..." Technik: "Né, skutečně to nejde, to auto nevyhoví, tu díru nelze neslyšet a nemá to cenu ani začínat, nejlépe bude, když si necháte ten výfuk zavařit nebo vyměnit, ale takhle to fakt nemá cenu, ty peníze za zkoušku byste vyhodil do kanálu!" Zákazník pochopil a jal se odjet...
"Počkejte!" zasahuje žena od SOD: "Tak zde jste udělal chybu, za kterou Vám navrhneme sankci, protože Vy jste podle zákona "měl zahájit zkoušku" zapsáním vozidla do IS-TP. Teď by nám tenhle občan třeba mohl odjet k jiné SME a tam by zkouškou emisí třeba prošel i s tím děravým výfukem! Pokračujte a zahajte zkoušku Měření emisí, my Vás budeme sledovat."
Zákazníkovi se rozbušilo srdce a koukal, jak bude SOD řídit další osud jeho vozidla a zbytečně redukovat obsah jeho peněženky ještě předtím, než dá výfuk zavařit a peníze mohl tak směrovat na opravu, ne na předem jasně nevyhovující kontrolu.

Kontrolní technik se snaží vysvětlit, že chtěl zákazníkovi ušetřit peníze a sobě čas, ale žena je neoblomná. Tedy zahájil zkoušku zapsáním vozidla do IS-TK, které předem věděl že u měření emisí nevyhoví. Otevřel kapotu, prováděl identifikaci vozidla a začal vozidlo fotit.
"STOP! Druhá chyba!" zavelela žena od SOD: "Fotíte auto s otevřenou kapotou a to je protizákonné jednání. V zákoně jasně stojí, že má být zavřená kapota. Tedy druhý prohřešek. Pokračujte prosím dál ve zkoušce."
Kontrolní technik zavřel kapotu a znovu začal fotit auto. "STOP! Třetí chyba, máte při fotografování otevřené dveřní okno a to je protizákonné! Zákon jasně říká, že focení u STK má být foceno vozidlo se zavřenými okny, aby bylo vidět, zda nejsou nepřípustně tónovaná!" Technik opáčil: "Ale já teď měřím emise a nedělám přece STK, takže..." Než stačil dopovědět, utřela ho kontrolorka: "To nás nezajímá, podle EU 2014/45/EU se slučuje kontrola vozidla s měřením emisí do jednoho aktu a tím musíte fotit vozidlo přesně jak je to předepsané u STK, ne jinak." Technik udiveně: "Vždyť na STK to budou fotit znova, to je přece věc STK..." kontrolní technik nestačil opět ani domluvit... "Nemáte pravdu a očividně máte mezery ve znalosti legislativy. To je tedy překvapivé zjištění, že zde nacházíme jeden prohřešek za druhým! Vy snad ani nevíte, že auto má mít u kontroly vozidla sundané poklice!" Technik: "Cože? Proč proboha poklice, když měřím emise?!" SOD: "No, vidím, že máte zcela zásadní neznalosti o fungování SME takže podáme podnět k zahájení správního řízení." Kontrolorka položila ještě poslední kontrolní otázku: "Kontrolujete si namátkově zpětně správnost fotografií, co jste poslali do on-line systému?" Kontrolní technik vytáhl obočí potřetí: "Jako jak, vždyť je posílám do systému, ten mi to potvrdí, že byly odeslány a tím to pro mne hasne!" Žena: "No vidíte, další nedostatek z neznalosti, tím jen potvrzujte svou nekompetentnost..."

Žena z SOD odešla pro papíry, aby poslední prohřešky sepsala a její "hodný" kolega s vytaženým obočím, jakoby omlouval přehnanou přísnost kolegyně a sděloval provozovateli SME, že by se on sám přimlouval za nejnižší sazbu sankce, protože podle něj to nejsou až tak závažné věci. Omluvně zmlkl, když se žena vracela.
Sečteno a podtrženo, znechucený opravář má chuť se vším seknout. Nedávno v naději co mu dal Ťok značně investoval, jak do přístrojů, tak do školení a teď takový přístup?!

Z tohohle vyprávění mrazí, protože připomíná účelové nálezy při návštěvách estébáků za totalitního režimu, aby někoho sbalili a poté účelově obvinili. V tomto případě to bude účel dokonale otrávit a znechutit majitele samostatně zřizovaných SME, aby živnost ukončila nejlépe většina na vlastní žádost. Cestička velkopodnikatelů se postupně zbaví všech malých konkurentů a bude mít monopol. Národe prober se a braň se, úřady pracují pro velmi bohatou a tudíž vlivnou skupinku chráněných podnikatelů!

Realita, která by měla SOD zajímat více

Auta v Česku obecně nejsou ve špatném stavu. Ani auta ve věku 15 nebo 20 let. Rozhodující je totiž jen a jen jejich technický stav, nikoliv stáří vozidla.
V nevyhovujícím stavu jsou dnes bohužel nejexponovanější lehké dodávky speditérských společností, co musí lítat a na opravy přetěžovaných aut nejsou čas ani peníze. Dalšími v řadě jsou individuální dovozci, co nedávno stáčely tachometry, spedice, dopravní podniky, Taxislužby a tak dále...

Rozhovor, který jsem slyšel na vlastní uši mezi majitelem taxíkařské společnosti a jeho řidičem:
Řidič TAXI: "Šéfe, tady ta zadní guma má už strašnou bouli a bojím se že to bouchne na potvoru, až povezu zákazníky." Majitel: "Neser mně kurva, tos najel někde na vobrubník a já to vodseru? Nech tu gumu votočit na ráfku ať to není vidět, a nějak to dojeď, jinak ti to nechám strhnout z vejplaty." Řidič zahodil vajgla a odjel k pneuservisu otočit gumu na ráfku. Má tam kamarády.

Z technických kontrol se v České republice stal předmět konkurenčního miliardového byznysu ve velkokapacitních STK a opravy pak už potřebné logicky nejsou. Malé TK+ME u autoservisů, jak se o tom mylně povídá, vznikat díky nové legislativní novele vznikat nebudou, prakticky nemohou.

Největším trápením českého způsobu technických kontrol je "vycházení vstříc důležité klientele", aby sousední konkurující si STK strhávali větší "vstřícností" více VIP zákazníků v okrese na sebe, kteří pak nepřijedou jednou za dva roky, jako normální občan, ale kteří jsou u vrat STK týdně dvakrát, třikrát desetkrát... To jsou významní nosiči peněz "státem regulovaného počtu podnikatelů". Když říkám peněz, jsou to řády milionů až miliard Korun českých, za většinou povrchní a většinou vizuální rychlo-NEkontrolu. Auta se neopravují, přimhouří se oko jednou, dvakrát desetkrát stokrát. Auto musí těmto VIP klientům vydělávat. Tam by se měl SOD soustředit!

Abychom i skončili latinským příslovím: Quod licet Jovi, non licet bovi... (Co je dovoleno Jovovi, neí dovoleno volovi). Asi by se náš řemeslný stav měl probrat a vyprášit jim rohožky. Škoda jen, že se český človíček neustále a už předem bojí se připojit k naší iniciativě proti korupci a diskriminaci v podnikání...

Autor: Libor Fleischhans | sobota 6.10.2018 18:33 | karma článku: 27.91 | přečteno: 1409x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma článku: 7.90 | Přečteno: 522 | Diskuse

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 479 | Diskuse

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma článku: 17.83 | Přečteno: 1103 | Diskuse

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma článku: 34.12 | Přečteno: 5356 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.95 | Přečteno: 552 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 928 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 939 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse

Zdenek Horner

Ultrasionismus se už začíná podobat rasismu

Marně si lámu hlavu, k čemu se zveřejňuje seznam nějakých osob. Zveřejněné seznamy mají zastrašovat. Používal je protektorát, pak komunisti. Nyní jsou jako inspirace pro nějakou radikální odnož pravověrných aktivistů?

5.3.2024 v 12:21 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 473 |
Počet článků 46 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3534

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...