Všechna auta v ČR jsou dle nejnovější statistiky podle nově zavedeného systému elektronického sběru dat CIS Ministerstva dopravy lepším technickém a emisním stavu, než tříletý Mercedes SLK s najetými třiceti tisíci km. (obr.:Wikipedia)
Od 1. ledna 2018 platí pro všechny emisní stanice povinnost posílat on-line data z měření emisí do elektronické databáze STK zvané CIS.
1. února. 2018 představil na akci Diagnostic Con ředitel odboru 150 Ing. Mgr. Ivan Novák první přesnou statistiku z dat, která jsou kryptograficky zabezpečená proti zfalšování hodnot měřených on-line z přístrojů, do kterých nelze zasáhnout manuálním zásahem. Dle MDČR tedy maximální záruka, že se emisní kontrolor nebude snažit falšovat údaje na úřední listině. Dokonce i auta se zde fotí! Jde to rychle. V taktu ca 7 minut je na jedné STK komplet a pečlivě zkontrolované jedno auto. To bylo vidět v živém on-line přenosu na obří obrazovce karlínského Fóra, který prezentoval ředitel Novák.
Na českých STK jde vše jako na drátkách. O stavu vašeho miláčka se pečlivou kontrolou dozvíte o každičkém detailu. Moderní přístroje pracují bez zásahu lidské ruky a tak jim nic neujde. Tohle auto se dostalo na linku STK, takže emisně jasně vyhovuje. (FCD.eu)
Jak to, že zavedením focení a povinnosti zpracovávat data zcela bez zásahu lidské ruky ukázala, že všechna auta v lednu 2018 změřená, dostala na všech českých kontrolních stanicích v průměru lepší ohodnocení (2,34% nevyhovujících), než v Německu jen jediný typ v kategorii tříletých vozidel, Mercedes SLK (2,5 % nevyhovujících) s najetými max. 30 tisíci kilometry? Emisně nevyhovujících je u polovičně starých aut v Německu na 6,42%, avšak na jedno vozidlo připadá 1,55 počtu emisních závad!
U některých STK pro nákladní vozy vyhovuje 100% vozidel, u jiných zase jen 81%. Zajímá se o takové rozdíly někdo?
Inu budou to zcela jistě opět zlaté české ručičky, co dokáží držet v průměru 15 let stará auta v tak perfektním stavu, jako je tříletý Méďa luxusní kategorie. Jsme už zase v něčem lepší...
Je to především dobrá zpráva pro všechna časká turistická centra. Uvažujme obchodně jako manažeři a skvělí byznysmeni: Teď by bylo dobré v rámci reklamy pro Českou republiku uchopit příležitost za pačesy a jako Česko vydělat na turistech balík. Propagujme všude ve světě toto až zázračně nízké procento nevyhovujících vozidel na všechny reklamní spoty lákající turisty, aby si k nám do české kotliny přijeli pořizovat tak bezvadná auta. Turisti prakticky nemohou udělat v jakémkoliv českém autobazaru chybu, když ukáží prstem na jedno z aut! Stejně jsou všechna lepší než zmiňovaný a v Německu za rok 2017 nejlepší Mercedes!
Hmm, našinci ať to raději nezkouší, víme o tom totiž své... Více o tom pojednává tento článek z roku 2017.