Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní

Servisní pokyny ŠKODA Auto ohrožují bezpečnost státu. Policejní vozy neprošly emisní kontrolou, neměly totiž načtené emisní testy v Readiness Code, které koncern u "měření emisí" vyžaduje. Včera výrobce pokyny změnil, auta projdou

Neuvěřitelné se stalo skutkem. Od reportáže Richarda Samka, který načapal emisního mechanika jedné STK, že mazal závady v EOBD přímo na pracovišti Měření emisí, neuplynuly ani dva týdny a už mocní zapracovali na změně metodiky tak, že se paměť emisně relevantních závad mazat může legálně. Domnělý nepochopitelný přestupek a ještě před dvěma týdny téměř podvodné jednání, minimálně nedodržení výrobcem doporučených postupů, je díky včerejšímu naohýbání legislativních pokynů jednáním metodickým, tedy alespoň podle Ministerstva dopravy, které státem regulovanému monopolu STK neskutečně nahrává v každém detailu zákonů a vyhlášek. Jak by ne, když si ho majitelé STK píší na Ministerstvu vlastně sami.

Jak se ohýbá legislativa podle přání monopolně podnikající menšiny?

To se prostě zařídí, aby někdo z vyšších pater Policejního ředitelství zvedl telefon, a vysvětlil výrobci ŠKODA Auto, že když dvě policejní auta emisně nevyhověla, přestože jsou prý jinak v pořádku, je ohrožena bezpečnost státu. Co že je těm autům, že nenačetla Readiens Code, nebyl ani čas ani příležitost zkoumat. No a Auto ŠKODA, která do včerejšího dne přesvědčovala všechny své opravny a emisní stanice, že aby byla jistota, že se jimi vyrobené auto v provozu chová, jak má, že musí být načteny emisní testy v tzv. Readiness Code (kód testů připravenosti emisního systému k emisnímu testování), tento pokyn rázem ze dne na den změní. Ode dneška tedy kontrolka, oznamující defekt některého z emisních systémů, musí alespoň při aktu Měření emisí na pár minut zhasnout. Pak ať si klidně svítí, peníze jsou přece u majitele STK v kase.

Pokyn výrobce se změnil tak rychle, že se vůbec technicky nestačí prozkoumat ani vysvětlit, proč k jinak normálnímu načítání výsledků u těchto dvou (možná třech) vozidel nedošlo, a je jedno, že nenačítání kódů je naprostá anomálie vyskytující se zhruba u 1% vozidel tohoto výrobce v provozu. Příčinou mohou být i dodatečně montovaná zařízení, kterých má Policie ČR na svých speciálech namontována jistě více.

Inu, je vidět, kdo v kontrolách, jak se bude podřizovat metodika, která je na úrovni kvality a obsahu kontroly rovnající se stavu před rokem 1994, diktuje prakticky úplně všechno, nemožné do dvou týdnů.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Libor Fleischhans | úterý 19.9.2017 8:53 | karma článku: 18,76 | přečteno: 1131x