Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

25. 07. 2017 22:51:54
Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

Od roku 2008 se v Česku z vozidel masivně vybourávaly filtry částic. Stovky "autoservisů" na tom vydělávaly peníze.

Nyní, kdy tato vozidla zastavuje spíše rakouská a německá Policie než naše STK, si vlastníci vozidel dávají větší pozor. Ne ale dostatečně velký na to, aby se nenechali napálit od podvodných prodejců.

Podívejte se na příběh, kdy si zákazník přes internet koupil do svého vozidla náhradní díl, který nejen že neplnil ani jednu ze svých dvou hlavních úloh, ale byl nesprávně označen, takže se objevila další závada na vozidle, která ho stála další zbytečnou investici. Nebýt naší analýzy, zničil by mu levný náhradní díl motor jeho auta.

Jeho auto mělo problémy s ucpaným filtrem částic. Není divu, najeto přes 200 tisíc kilometrů (pokud nebyl folklórně stočen tachometr). Majitel si našel na internetu levnou náhradu a koupil. První chyba. Našel servis, který mu jej namontuje. Druhá chyba, protože servis mu dal černé na bílém podepsat, že za namontovaný díl nepřebírá žádné záruky. Po montáži se objevila svítící kontrolka emisí a auto jelo občas (zejména po akceleraci) v nouzovém režimu.
Hlubší analýzou se zjistilo, že filtr i katalyzátor jsou zcela nefunkční. Filtr nefiltruje a katalyzátor není povrstven drahými kovy, aby "topil". Prostě atrapa. Aby toho nebylo málo, byly na filtru navařeny trubky s různým průměrem přesně opačně, takže diferenční snímač tlaku před a za filtrem měřil rozdíl tlaku ne jako přetlak, nýbrž jako podtlak. To řídící jednotka vyhodnocovala jako nerelevantní.

Kdyby nebyly hadice nasazeny na filtr obráceně, nebyl by majitel vůbec přijel. Vozidlo by jezdilo. Ale ne dlouho. Řídící jednotky vozidel, pokud nedochází k dostatečné teplotě ve výfuku, vesměs zvyšují frekvenci a intenzitu regenerací, takže se motorový olej kontaminuje naftou. Někdy tak intenzivně že stoupá hladina oleje, až jednoho krásného dne vykoukne ojnice z bloku, protože kapalina je nestlačitelná a dvakrát víc oleje se do motoru prostě nevejde a ven někudy musí.

Majitel vozidla investoval za všechny opravy i díl zcela zbytečně, nakonec ho to bude stát víc než by muselo. Vinu na tom nese jak Ministerstvo dopravy, tak Česká obchodní inspekce, protože obě instituce o prodeji atrap filtrů a katalyzátorů již rok a půl vědí a nekonají. Dnes jsem dal opakovaný podnět ČOI, tak uvidíme.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 25.7.2017 22:51 | karma článku: 31.00 | přečteno: 2857x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Bedřich Dvořák

Agrofert a Pirátská strana

Kdyby to bylo jindy a jinde,tak by příznivci ANO a Pirátské strany mohli být spolu.Piráti vyrazili na Free Ride, ale na svých akcích kritizují Ano a konglomerát Agrofert,což se nesmí. Pirátská strana jen ukazuje do budoucnosti.

20.8.2017 v 10:02 | Karma článku: 9.94 | Přečteno: 439 | Diskuse

Aleš Sedláček

Trocha historie a osobního pohledu na sklonku dlouhé cesty statusu veřejné prospěšnosti

Když jsem se dozvěděl, že vláda schválila zákon o statusu veřejné prospěšnosti, nemohl jsem tomu uvěřit. Byl to již třetí návrh tohoto zákona...

18.8.2017 v 17:01 | Karma článku: 6.90 | Přečteno: 248 | Diskuse

Vašek Peričevič

Petr Kramný vinen či nevinen IV.

Další díl z volného pokračování trestní věci Petra Kramného. Dnes se budu zabývat tzv. rozšířenou sebevraždou", kterou chtěl Petr Kramný spáchat s poukazem na to, jak lze k takovému závěru dospět, a jak jej lze prokázat.

16.8.2017 v 14:58 | Karma článku: 22.06 | Přečteno: 894 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Na účet pro kostel v Gutech už přišly statisíce- zpráva dne

Zcela jistě potřebuje společnost jisté duchovní stánky.Máme ale vůbec odvahu stavět duchovní stánky pro 21.století ? V dnešní histerii proti muslimům, židům a křesťanům,kteří nejsou ti "správní" o tom velmi pochybuji.

16.8.2017 v 12:16 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 658 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Čím nám vlastně hrozí Korea ?

Severní Korea je samozřejmě exotický režim. Uctívání svých vůdců nemá ve světě obdoby. Porovnat to lze možná se Saúdskou Arábií nebo s nějakými vůdci v Africe. Tady to těžko chápeme a zvláště když nás propaganda zahlcuje zprávami.

15.8.2017 v 21:05 | Karma článku: 24.33 | Přečteno: 1200 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.