Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

25. 07. 2017 22:51:54
Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

Od roku 2008 se v Česku z vozidel masivně vybourávaly filtry částic. Stovky "autoservisů" na tom vydělávaly peníze.

Nyní, kdy tato vozidla zastavuje spíše rakouská a německá Policie než naše STK, si vlastníci vozidel dávají větší pozor. Ne ale dostatečně velký na to, aby se nenechali napálit od podvodných prodejců.

Podívejte se na příběh, kdy si zákazník přes internet koupil do svého vozidla náhradní díl, který nejen že neplnil ani jednu ze svých dvou hlavních úloh, ale byl nesprávně označen, takže se objevila další závada na vozidle, která ho stála další zbytečnou investici. Nebýt naší analýzy, zničil by mu levný náhradní díl motor jeho auta.

Jeho auto mělo problémy s ucpaným filtrem částic. Není divu, najeto přes 200 tisíc kilometrů (pokud nebyl folklórně stočen tachometr). Majitel si našel na internetu levnou náhradu a koupil. První chyba. Našel servis, který mu jej namontuje. Druhá chyba, protože servis mu dal černé na bílém podepsat, že za namontovaný díl nepřebírá žádné záruky. Po montáži se objevila svítící kontrolka emisí a auto jelo občas (zejména po akceleraci) v nouzovém režimu.
Hlubší analýzou se zjistilo, že filtr i katalyzátor jsou zcela nefunkční. Filtr nefiltruje a katalyzátor není povrstven drahými kovy, aby "topil". Prostě atrapa. Aby toho nebylo málo, byly na filtru navařeny trubky s různým průměrem přesně opačně, takže diferenční snímač tlaku před a za filtrem měřil rozdíl tlaku ne jako přetlak, nýbrž jako podtlak. To řídící jednotka vyhodnocovala jako nerelevantní.

Kdyby nebyly hadice nasazeny na filtr obráceně, nebyl by majitel vůbec přijel. Vozidlo by jezdilo. Ale ne dlouho. Řídící jednotky vozidel, pokud nedochází k dostatečné teplotě ve výfuku, vesměs zvyšují frekvenci a intenzitu regenerací, takže se motorový olej kontaminuje naftou. Někdy tak intenzivně že stoupá hladina oleje, až jednoho krásného dne vykoukne ojnice z bloku, protože kapalina je nestlačitelná a dvakrát víc oleje se do motoru prostě nevejde a ven někudy musí.

Majitel vozidla investoval za všechny opravy i díl zcela zbytečně, nakonec ho to bude stát víc než by muselo. Vinu na tom nese jak Ministerstvo dopravy, tak Česká obchodní inspekce, protože obě instituce o prodeji atrap filtrů a katalyzátorů již rok a půl vědí a nekonají. Dnes jsem dal opakovaný podnět ČOI, tak uvidíme.

Autor: Libor Fleischhans | úterý 25.7.2017 22:51 | karma článku: 34.05 | přečteno: 4671x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma článku: 7.90 | Přečteno: 521 | Diskuse

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 477 | Diskuse

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma článku: 17.83 | Přečteno: 1100 | Diskuse

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma článku: 34.12 | Přečteno: 5348 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.32 | Přečteno: 909 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.04 | Přečteno: 754 | Diskuse

Zdenek Horner

Ultrasionismus se už začíná podobat rasismu

Marně si lámu hlavu, k čemu se zveřejňuje seznam nějakých osob. Zveřejněné seznamy mají zastrašovat. Používal je protektorát, pak komunisti. Nyní jsou jako inspirace pro nějakou radikální odnož pravověrných aktivistů?

5.3.2024 v 12:21 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 472 |

Zdenek Horner

Pořádek v dezinterpretaci

Poslední dobou se slovem dezinterpretace přímo šermuje. Dokonce se dá říci, že se tento pojem proměňuje v měřítko politické pravověrnosti a v důkaz ospravedlňující cenzuru. Prohlubování tohoto postupu je hloubení cesty do pekel.

3.3.2024 v 8:57 | Karma článku: 17.32 | Přečteno: 404 | Diskuse

Zdenek Horner

František (chci) Mír toho času papež

Svého času bylo pro mne dogma o neomylnosti papeže důvodem k ochladnutí vůči katolicismu. Dnes se však cítím s papežem v jedné řadě. Život neustále přináší výzvy k zamyšlení a sebereflexi, z nějž může vzejít čisté nad nejčistější.

27.2.2024 v 7:07 | Karma článku: 17.08 | Přečteno: 305 | Diskuse
Počet článků 46 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3532

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...