Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

17. 07. 2017 13:17:16
Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

Děravé filtry se už rok a půl masově prodávají s vědomím ČOI i Ministerstva dopravy!

Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu.Minulý týden zakoupený a rozřezaný filtr částic od firmy JMJ z Polska. JMJ postavila fabriku z dotací EU a teď v ní vyrábí nefunkční fejky, co ničí motory zákazníků. Ministerstvo dopravy to nechává téměř rok a půl úplně v klidu. (ASEM)

Již v únoru 2016 jsme zaslali popis, fotografie a dokumentaci o prodejcích těchto nefunkčních "fejků" České Obchodní Inspekci. Dle zákona hrozí tomu, kdo přivádí na trh neschválené díly, tučná pokuta (50.000.000 Kč).Česká obchodní inspekce však v únoru 2016 "horký brambor" přehodila Ministerstvu dopravy s poznámkou, že se jich věc netýká, a že se Ministerstvo dopravy, kterému tato kauza náleží, s reakcí jistě brzy ozve. Neozvalo se ani po téměř roce a půl, tedy dodnes. Děravé filtry se prodávají dodnes. Informuje o tom dnešní Svět Motorů, který zakoupil čerstvě nejprodávanějších filtrů na trhu. Bohužel tyto filtry jsou zdá se všechny nefunkční "fejky", které nejen že nefiltrují, ale majitelé vozidel, kteří si je namontovali, hlásí postupně potíže s jejich vozidly i po jejich výměně, a to mnohem, dramatičtější. Tyhle atrapy mohou dokonce fatálně poškodit motor. Hrozí mnoho žalob od poškozených.

Skryté nebezpečí pro majitele aut a jejich vyhozené peníze

Servisy nakupují pro majitele aut především co nejlevnější náhrady filtrů částic a montují je do jejich vozidel. Někdy si dokonce majitelé přinesou k montáži díl sami. V obou případech tyto "levné" náhradní díly nejen že nezachytávají smrtící mikročástice a auta tak nadále kouří podobně jako zcela bez filtru, ale dynamické chování jejich jejich protitlaků ve výfukové soustavě se za čas přestane líbit i řídící jednotce. Potichu a nenápadně si začne řídící jednotka upravovat regenerační kalendář a v motoru může nenápadně ale dramaticky stoupat hladina oleje. Končit to může i jeho roztržením za jízdy.

Emisními kontrolami prochází "fejky" většinou bez povšimnutí

S podivem však tato auta procházejí emisními stanicemi bez náznaku o odhalení masově rozšířeného podvodu. Kdo už jiný by měl tyhle podvody odhalovat, než emisní kontrola, tedy konkrétně emisní mechanik, který je na to hloubkově každé dva roky školen a vybavení na emisních stanicích je více než dostačující!?
Kameny úrazu jsou dva. Ministerstvo dopravy v minulém a předminulém roce postupně upravovalo metodiku tak nešťastně, že v nich o symptomech a krocích k odhalování všech emisních neduhů není ani zmínka a za druhé, on totiž žádný kontrolor na SME zejména u STK poctivě ani moc kontrolovat nechce! Systém je totiž nastaven tak, že "nevyhovující protokol" u emisní kontroly znamená ztrátu 60% zisku STK a ztrácet již na dosah vydělané peníze se žádné STK nechce!

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 17.7.2017 13:17 | karma článku: 24.29 | přečteno: 1632x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 596 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 1063 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 41.00 | Přečteno: 9165 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Vašek Peričevič

Petr Kramný vinen či nevinen? III.

Kdy vůbec zemřely Monika a Klára Kramné? Je jeden z dalších otazníků v trestní věci Petra Kramného a další zásadní pochybnost.

24.7.2017 v 16:32 | Karma článku: 20.77 | Přečteno: 779 | Diskuse

Most mezi námi

Letní fotosoutěž 3

A naše malá letní fotosoutěž se chýlí ke konci. Pojďte si prohlédnout poslední fotografie a dejte jim svůj hlas :)

22.7.2017 v 18:44 | Karma článku: 3.40 | Přečteno: 144 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Ztrácíte energii a neději ? Pro hnidopichy.... jde o naději !

Mnozí mezi námi tuto situaci znají a nabízejí vše možné,aby vás uklidnili. Dřive si lidé zatančili,zazpívali a bylo jim dobře.Existuje geniální akce hudba kolem světa,kde se presentují mnozí,kteří již nechtějí smutnit a plakat.

22.7.2017 v 12:47 | Karma článku: 6.33 | Přečteno: 310 | Diskuse

Petr Gabriel

Proč se druhý Američan na Měsíci ošíval při projevu Donalda Trumpa.

Obával se nového posuzování, protože sám se podílel vědomě na blamáži, která sice postavila USA na přední místo v našem světě v osvojování vesmíru, ale velkými podvody, které mohou otevřít cestu k dalším s nedozírnými následky.

22.7.2017 v 8:52 | Karma článku: 22.07 | Přečteno: 911 | Diskuse

Bedřich Dvořák

Může neznámá firma podnikat ?

V našich pomýlených hlavách se pořád motá nějaká úvaha,co by kdyby. V současnosti jde o jakousi firmu,která má stavět v Kyrgystánu přehrady.Pořád se zapomíná na základní věc, že každá společnost je jen zástěrka pro práci jiných.

20.7.2017 v 15:23 | Karma článku: 10.40 | Přečteno: 516 | Diskuse
Počet článků 20 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2553

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.