Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

14. 02. 2017 9:57:44
Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

Ti svědomitější majitelé vozidel chápou, jakou úlohu ve výfuku mají filtry částic a katalyzátory. Donedávna se totiž vytloukaly a takových pastí na nic netušícího zákazníka byly plné bazary. Nicméně časy se mění a autobazary si již dávají velký pozor a taková vozidla do prodeje nepřijímají.

Nic netušící majitel vozidla dá tedy před prodejem vozidla auto do servisu, nic netušící autoservis objedná náhradní katalyzátor nebo filtr částic od dodavatele náhradních dílů, samozřejmě ne ten nejdražší a náhradní díl se zárukou namontuje. Potud je ještě vše OK.

Auto je opraveno, zákazník zaplatí a začne auto používat nebo ho odveze do bazaru. Při prvních kilometrech se nic nepozná, auto funguje bez nápadných indicií. I bazar ho v tu chvíli "sežere" jako emisně v pořádku. Avšak náhradní díl přestane v autě za pár stovek či tisíc kilometrů (zcela cíleně) fungovat. Je to jako kdybyste šli v papírových botách pro nebožtíky pochod do Prčic. Do první osvěžovačky nemáte podrážku a svršek.

Přestaňte se usmívat. Ostatně při čtení příštích řádků vás úsměv přejde. Podstoupíte-li martirium reklamací, může resumé znít "NEUZNANÁ REKLAMACE", jako v našem případě. Jenže ASEM sdružuje emisní specialisty a ti zjistili, že namontovaný katalyzátor je "fejk" (atrapa, boty pro nebožtíka, nefunkční napodobenina), kterým se prodejce obohatil, aby se v reklamačním řízení odvolal na "nestandardní palivo", které přepážky spálí (např. omylem natankovaný benzín v palivu). Dodavatel za poškození filtru odmítá převzít odpovědnost a vy se nacházíte v bodě, jako před výměnou katalyzátoru (filtru částic), jenže jste o řádově 12 až 15 tisíc chudší a vaše nervy vzaly taky trochu za své.

I když se okolní svět navenek tváří, že je civilizovaný, život v něm je stále stejný, jako v džungli nebo v oceánech. Silnější žere slabší a vytváří si k tomu i svoje zákony, aby nás obyčejné lidi mohl ždímat nejen jednou, ale i dvakrát, třikrát. Jejich obchodní strategie je nenasytná, stejně jako u "šmejdů".

Autor: Libor Fleischhans | úterý 14.2.2017 9:57 | karma článku: 17.22 | přečteno: 1147x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.00 | Přečteno: 2857 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Hana Stastna

Preservatikea

INA se bojí umírání všeho druhu. Strachuje se o přírodu. Děsí jí přivést děti do dekadentního a znečištěného světa. Proto se nechemicky vždy chrání proti početí. Má obavu i z protržení prezervativu.

18.8.2017 v 7:53 | Karma článku: 11.39 | Přečteno: 529 | Diskuse

David Evan

Jak si Lubomír Zaorálek povídal o budoucnosti a soběstačnosti českého zemědělství

Nový volební lídr za ČSSD Lubomír Zaorálek využil žní, aby si popovídal o budoucnosti českého zemědělství a naší soběstačnosti. Možná se dostal i na to, že část české úrody končí v zahraničí, konkrétně třeba v Německu...

7.8.2017 v 20:19 | Karma článku: 33.89 | Přečteno: 2279 | Diskuse

Jan Ferenc

Prší a přitom máme sucho. Proč?

Česká vláda má v rukou materiál pro boj se suchem. Uvažuje třeba o návratu řek do původních koryt nebo podpoře biozemědělství. „A pak bude víc pršet?“ zeptal by se ten, kdo o suchu ví jen málo. O množství srážek ale až tak nejde.

7.8.2017 v 12:02 | Karma článku: 42.63 | Přečteno: 6358 | Diskuse

Jan Tichý

Panelstory a rorýsi

Rorýs, pták, co furt lítá a velmi rychle a mouchy polyká za letu. Prý je to pták vzácný. V našem paneláku vzácný není a máme tu rorýsů poměrně početné hejno.

6.8.2017 v 18:53 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 383 | Diskuse

Karel Krejza

Když modrá přebarví zelenou. Být ekologický není volba, ale povinnost

Také si občas kladete otázku, proč se starat o životní prostředí? Nemusíte být Zeleným, abyste se choval zeleně, chce to jen zdravý rozum a uvědomit si, že když se ztratíte na přechodu pro chodce,

1.8.2017 v 8:25 | Karma článku: 9.93 | Přečteno: 292 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.