Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

8. 02. 2017 21:34:24
Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

Již měsíc se na "stanicích měření emisí" emisní mechanici doslova a do písmene "perou" se "strojovým vyhodnocením" nových emisních programů. Nešťastní majitelé vozidel pak drží v ruce nevyhovující protokol a hrozí jim, že budou muset vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí jako nevyhovující. Jenže ono na autě není co opravovat!

Problém je ve "strojovém vyhodnocení" jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit. To by sice byla dobrá myšlenka, ale vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál. "Strojové vyhodnocení" bohužel nelze vypnout (rozhodnutí Ministerstva dopravy) a emisní mechanik nemůže převzít za výsledek jeho možných alternativních postupů osobní odpovědnost (zakázalo Ministerstvo dopravy). Představte si, že by Ministerstvo dopravy obdobně postupovalo i u letecké dopravy, a vyhláškou by zakázalo pilotům vypínat autopilota! Při selhání letadla by pak smutní pasažéři přihlíželi, jak třeba "autopilot" sám přistává s letadlem bez paliva na řece Hudsonu! Nezbývá než se modlit.

Řešení, i když "malinko ilegální", ale přeci jen existuje. Je to praxe, kterou většina kontrolorů dokonale zná z minulosti. Pomohou si "šidítkem". Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako "NEVYHOVUJÍCÍ".

Lék který 100% funguje: "Nenechte ho ať se bojí!" Pokud vyhledáte nějakého "zprostředkovatele" (např. blízký autoservis), kterého emisní mechanik osobně zná, protože u nich týdně "zařizuje" mnoho technický kontrol pro své zákazníky (říká se mu "stálý klient" = jsou to ti, co STK vlastně z 90 % denně živí) , pak je to nejlepší řešení. "Klient" se nejen vyzná, ale největší devizou je, že ho emisní mechanik zná. Zavřou se do garáže a za chvilku vyjede vyhovující auto. Vy mu sice musíte dát nějaký bakšiš do kapsy navíc, za jeho službičku, ale on se Vám odmění "vyhovujícím protokolem". Jak to, že to najednou jde? Dočtete se v detailní zprávě, jak to vypadá s pravými příčinami nefunkčních a zdražujících kontrol v ČR.

Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky. Chtělo v dobré vůli zabránit, aby se neblahý lidský faktor vyloučil. Výsledkem však je, že zatímco dříve podváděl jen někdo, dnes musí podvádět úplně všichni, jestli nechtějí, aby jim dal zákazník přes ústa. Všichni si tedy vedle nových přístrojů na měření emisí zároveň nakoupili i jakási "šidítka". Šidítko je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto. No a pak vyjde všechno. Jenže ono to je při kontrole vidět a mechanik se nesmí bát, že ho někdo sleduje, že si pomohl jinak. No a když mu auto přiveze "zprostředkovatel", kterého dokonale zná, tak si může být jistý, že on jeho "šidítko" neprozradí.

Nejezděte tedy se svými auty na STK sami, abyste emisního mechanika nevyděsili. Tím že Vás nezná, "šidítko" raději nepoužije a Vaše auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že Vám během měření emisí sepne ventilátor chlazení. No a už v testu nemusí vyhovět. To je dost problém...

Autor: Libor Fleischhans | středa 8.2.2017 21:34 | karma článku: 41.09 | přečteno: 9242x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.00 | Přečteno: 2857 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Hana Stastna

Preservatikea

INA se bojí umírání všeho druhu. Strachuje se o přírodu. Děsí jí přivést děti do dekadentního a znečištěného světa. Proto se nechemicky vždy chrání proti početí. Má obavu i z protržení prezervativu.

18.8.2017 v 7:53 | Karma článku: 11.39 | Přečteno: 529 | Diskuse

David Evan

Jak si Lubomír Zaorálek povídal o budoucnosti a soběstačnosti českého zemědělství

Nový volební lídr za ČSSD Lubomír Zaorálek využil žní, aby si popovídal o budoucnosti českého zemědělství a naší soběstačnosti. Možná se dostal i na to, že část české úrody končí v zahraničí, konkrétně třeba v Německu...

7.8.2017 v 20:19 | Karma článku: 33.89 | Přečteno: 2279 | Diskuse

Jan Ferenc

Prší a přitom máme sucho. Proč?

Česká vláda má v rukou materiál pro boj se suchem. Uvažuje třeba o návratu řek do původních koryt nebo podpoře biozemědělství. „A pak bude víc pršet?“ zeptal by se ten, kdo o suchu ví jen málo. O množství srážek ale až tak nejde.

7.8.2017 v 12:02 | Karma článku: 42.63 | Přečteno: 6358 | Diskuse

Jan Tichý

Panelstory a rorýsi

Rorýs, pták, co furt lítá a velmi rychle a mouchy polyká za letu. Prý je to pták vzácný. V našem paneláku vzácný není a máme tu rorýsů poměrně početné hejno.

6.8.2017 v 18:53 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 383 | Diskuse

Karel Krejza

Když modrá přebarví zelenou. Být ekologický není volba, ale povinnost

Také si občas kladete otázku, proč se starat o životní prostředí? Nemusíte být Zeleným, abyste se choval zeleně, chce to jen zdravý rozum a uvědomit si, že když se ztratíte na přechodu pro chodce,

1.8.2017 v 8:25 | Karma článku: 9.93 | Přečteno: 292 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.