STK: Desítky poslanců ovlivňováni zahraničními podnikateli. Ohýbají české zákony.

Ukrajinská, ruská, slovenská a německá lobby leští kliky pracoven poslanců a Ministerstva dopravy, aby si zajistili miliardový byznys v kontrolách STK.  Německo má 33.000, Anglie 24.600, ale Česko jen 380 STK. Jen u nás zdražuje...

Do 19. 12. 2016 se připomínkuje novela zákona 56/2001 Sb. která prakticky rozhodne o opouštění venkova celou jednou podnikatelskou sférou. Malé autoopravny na venkově by mohly stejně jako ve Velké Británii nebo v Německu či Rakousku dostat příležitost ve zřizování tzv. "Malých STK". Český zákon jim to však zakáže.

Technické kontroly tím programově zdražují, zatímco zavedením tzv. "Malé STK" by zlevnily minimálně o polovinu!

Přestože evropská směrnice 2014/45/EU umožňuje stejně jako v Británii a Německu provozovat "Technické kontroly" v jednom místě s opravami a jejich počet nikterak neomezuje, prosadila miliardářská zahraniční lobby v Česku opak: Novela zákona zakazuje ekonomickou spjatost "Technických kontrol" s opravami a údržbou vozidel.

Jako jedinou možnost kontrolovat auta umožňuje zákon jen "velkokapacitní lince", kterých je ca 380. Český zákonodárce vyhověl praktickému zákazu konkurence na úkor venkovu, který mohla oživit šance evropského nařízení, dostat "Technické kontroly" blíže k občanovi a zlevnit je. Novela zákona se však postarala o opak. STK zdražují a dostupné v odlehlých místech nebudou. Kdo zatím stojí?

Jak

Ing. J.K.: "Proč chci rozšířit na "Malou TK+ME"? Protože jen třeba z dvaceti emisí měsíčně jsem vyměnil 11 katalyzátorů a dva filtry částic. Na STK stejně auta připravuji a pak s nimi musím pro známku jezdit jinam, čímž jen ztrácím čas."

Jak zahraniční miliardářská lobby ovlivňuje náš venkov v podnikání a neřeší tím čistotu vzduchu, čtěte v detailech článku (kliknutím na obrázek).

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 5.12.2016 9:00 | karma článku: 24,81 | přečteno: 1431x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Qui custodiet ipsos custodes?

6.10.2018 v 18:33 | Karma: 27,91
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik