Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

STK: Desítky poslanců ovlivňováni zahraničními podnikateli. Ohýbají české zákony.

5. 12. 2016 9:00:00
Ukrajinská, ruská, slovenská a německá lobby leští kliky pracoven poslanců a Ministerstva dopravy, aby si zajistili miliardový byznys v kontrolách STK. Německo má 33.000, Anglie 24.600, ale Česko jen 380 STK. Jen u nás zdražuje...
Zahraniční velkopodnikatelé s cizím  dialektem: Zahraniční velkopodnikatelé s cizím dialektem: "My chceme penize každe dva roky od všech majitelu vozidel. Zdržovať ho něbuděme." (123rf)

Do 19. 12. 2016 se připomínkuje novela zákona 56/2001 Sb. která prakticky rozhodne o opouštění venkova celou jednou podnikatelskou sférou. Malé autoopravny na venkově by mohly stejně jako ve Velké Británii nebo v Německu či Rakousku dostat příležitost ve zřizování tzv. "Malých STK". Český zákon jim to však zakáže.

Technické kontroly tím programově zdražují, zatímco zavedením tzv. "Malé STK" by zlevnily minimálně o polovinu!

Přestože evropská směrnice 2014/45/EU umožňuje stejně jako v Británii a Německu provozovat "Technické kontroly" v jednom místě s opravami a jejich počet nikterak neomezuje, prosadila miliardářská zahraniční lobby v Česku opak: Novela zákona zakazuje ekonomickou spjatost "Technických kontrol" s opravami a údržbou vozidel.

Jako jedinou možnost kontrolovat auta umožňuje zákon jen "velkokapacitní lince", kterých je ca 380. Český zákonodárce vyhověl praktickému zákazu konkurence na úkor venkovu, který mohla oživit šance evropského nařízení, dostat "Technické kontroly" blíže k občanovi a zlevnit je. Novela zákona se však postarala o opak. STK zdražují a dostupné v odlehlých místech nebudou. Kdo zatím stojí?

Jak teď, v roce 2016 fungují STK v České republice je patrné z tohoto našeho snímku. Tato Jak teď, v roce 2016 fungují STK v České republice je patrné z tohoto našeho snímku. Tato "dýmovnice" prošla před okamžikem emisní kontrolou s výsledkem "VYHOVĚL". System Ministerstva dopravy v ČR bude nadále motivačně nastaven na "PODVÁDĚT". Lépe se nám tedy dýchat rozhodně nebude. (ASEM)

Ing. J.K.: "Proč chci rozšířit na "Malou TK+ME"? Protože jen třeba z dvaceti emisí měsíčně jsem vyměnil 11 katalyzátorů a dva filtry částic. Na STK stejně auta připravuji a pak s nimi musím pro známku jezdit jinam, čímž jen ztrácím čas."

Jak zahraniční miliardářská lobby ovlivňuje náš venkov v podnikání a neřeší tím čistotu vzduchu, čtěte v detailech článku (kliknutím na obrázek).

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 5.12.2016 9:00 | karma článku: 22.87 | přečteno: 1344x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.00 | Přečteno: 2857 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Další články z rubriky Hyde park

Petr Gabriel

Radioaktivita při demolici WTC v Novém Yorku.

Američtí vojenští vědci jsou velmi vynalézaví na zmatení veřejnosti, když 84 procent jejich země jim stále věří, ale my již víme, jak to dokázali. Prohledáváním sovětských vojenských archivů se jim vyplatilo, postupovat s ohledem.

10.8.2017 v 22:20 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 306 | Diskuse

Karel Ábelovský

... jako sorry II.

ale nedá mi to; musím se opět ptát a přemýšlet o tom, co se asi stalo s národem, nebo spíš jen jeho částí, tedy jsou-li zde čteností i karmou vyzdvihovány výtvory, jako jsou blogy autorů Cvalína, Čermáka a nebo Mikuláška?

5.8.2017 v 16:08 | Karma článku: 15.55 | Přečteno: 474 | Diskuse

Jiří Beránek

Bože, jak hluboko jsem klesla aneb Sparta v plné nahotě

Ti dříve narození si určitě vzpomenou na kultovní italskou komedii s Laurou Antonelli v hlavní roli.

4.8.2017 v 15:06 | Karma článku: 14.06 | Přečteno: 539 | Diskuse

Štěpán Bicera

Upadá to tady, upadá

Je poledne a na titulní stránce visí dokonce blogy ze včerejška. Kde jsou ty doby, kdy 24 blogů, které sepsali autoři od dnešní půlnoci, byly stvořeny tak za dvě hodiny. Stejně čile se i pod blogy diskutovalo, byť pod "knicky".

3.8.2017 v 12:55 | Karma článku: 23.80 | Přečteno: 542 | Diskuse

Petr Gabriel

Průběh demolice věží WTC i po výbuchu termonukleární nálože.

Způsob provedení této demolice v médiích nenajdete, protože nechtějí ztratit kredit poslušných médií. Tento postup však určitě byl někde vyzkoušený, protože jeho technologie přesně časově zapadaly podle harmonogramu, řízené počíta

3.8.2017 v 0:14 | Karma článku: 10.23 | Přečteno: 410 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.