Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

STK: Desítky poslanců ovlivňováni zahraničními podnikateli. Ohýbají české zákony.

5. 12. 2016 9:00:00
Ukrajinská, ruská, slovenská a německá lobby leští kliky pracoven poslanců a Ministerstva dopravy, aby si zajistili miliardový byznys v kontrolách STK. Německo má 33.000, Anglie 24.600, ale Česko jen 380 STK. Jen u nás zdražuje...
Zahraniční velkopodnikatelé s cizím  dialektem: Zahraniční velkopodnikatelé s cizím dialektem: "My chceme penize každe dva roky od všech majitelu vozidel. Zdržovať ho něbuděme." (123rf)

Do 19. 12. 2016 se připomínkuje novela zákona 56/2001 Sb. která prakticky rozhodne o opouštění venkova celou jednou podnikatelskou sférou. Malé autoopravny na venkově by mohly stejně jako ve Velké Británii nebo v Německu či Rakousku dostat příležitost ve zřizování tzv. "Malých STK". Český zákon jim to však zakáže.

Technické kontroly tím programově zdražují, zatímco zavedením tzv. "Malé STK" by zlevnily minimálně o polovinu!

Přestože evropská směrnice 2014/45/EU umožňuje stejně jako v Británii a Německu provozovat "Technické kontroly" v jednom místě s opravami a jejich počet nikterak neomezuje, prosadila miliardářská zahraniční lobby v Česku opak: Novela zákona zakazuje ekonomickou spjatost "Technických kontrol" s opravami a údržbou vozidel.

Jako jedinou možnost kontrolovat auta umožňuje zákon jen "velkokapacitní lince", kterých je ca 380. Český zákonodárce vyhověl praktickému zákazu konkurence na úkor venkovu, který mohla oživit šance evropského nařízení, dostat "Technické kontroly" blíže k občanovi a zlevnit je. Novela zákona se však postarala o opak. STK zdražují a dostupné v odlehlých místech nebudou. Kdo zatím stojí?

Jak teď, v roce 2016 fungují STK v České republice je patrné z tohoto našeho snímku. Tato Jak teď, v roce 2016 fungují STK v České republice je patrné z tohoto našeho snímku. Tato "dýmovnice" prošla před okamžikem emisní kontrolou s výsledkem "VYHOVĚL". System Ministerstva dopravy v ČR bude nadále motivačně nastaven na "PODVÁDĚT". Lépe se nám tedy dýchat rozhodně nebude. (ASEM)

Ing. J.K.: "Proč chci rozšířit na "Malou TK+ME"? Protože jen třeba z dvaceti emisí měsíčně jsem vyměnil 11 katalyzátorů a dva filtry částic. Na STK stejně auta připravuji a pak s nimi musím pro známku jezdit jinam, čímž jen ztrácím čas."

Jak zahraniční miliardářská lobby ovlivňuje náš venkov v podnikání a neřeší tím čistotu vzduchu, čtěte v detailech článku (kliknutím na obrázek).

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 5.12.2016 9:00 | karma článku: 22.87 | přečteno: 1338x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 519 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 948 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8905 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nákladní Dieselgate: Odhadem 14.000 tun NOx emitují manipulované tahače.

Odhadem 20 % moderních nákladních tahačů některých spedičních flotil mají namontován emulátor AdBlue-Killer. S dalšími úpravami, skrytými pod nabídkami Truck-Chiptuningu chrlí do ovzduší dvakrát tolik jedů než celá VW-Dieselgate

20.1.2017 v 9:03 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Další články z rubriky Hyde park

Karel Kužel

Tři hlavní otázky

Filosofie - náboženství - ideologie. Jak spolu souvisejí? Co řeší a co přinášejí? O tom mluví moje pojednání neodborné, nevážné a nezodpovědné.

22.6.2017 v 18:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Petr Gabriel

Zajímavé a mnohdy rozhodující detaily usměrňují postup konstruktérů k novým technologiím.

Na technologiích pro stržení věží WTC se pracovalo již od doby, kdy byl ředitelem CIA Bush starší. Proč se objevovalo tolik nenávisti k této hranaté věži již od jejího postavení? Byly odvozené od konstrukčního systému IBM v Seatlu

9.6.2017 v 22:23 | Karma článku: 4.64 | Přečteno: 200 | Diskuse

Petra Kišová

Panychida za diskuse aneb Jak jsem přišla o plody blogerského úsilí

To je tak, když blogerka usne... ne zrovna na vavřínech, ale v bublině nečinnosti a nečtenosti. Pak se jednoho dne probere a zjistí, že ji okradli a cosi je nenávratně pryč.

7.6.2017 v 16:16 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 381 | Diskuse

Vladimír Samiec

Tak nám kuřáky vyhnali do ulic

Právě dnes začal platit zákon, který nás všechny, ať chceme, nebo nechceme, má chránit před následky kouření a jiných návykových látek. To že tento zákon zasahuje do svobody majitelů restaurací, aby si svobodně rozhodli, zda ...

31.5.2017 v 19:05 | Karma článku: 21.57 | Přečteno: 506 | Diskuse

Jan Hulík

Haagská úmluva

Haagská úmluva se týká mezinárodního únosu dětí, která byla v Haagu přijata 25.října 1980.Česká a Slovenská Federativní Republika ji podepsala 28.prosince 1992. Úmluva vstoupila pro Českou Republiku v platnost 01.března 1998.

24.5.2017 v 11:00 | Karma článku: 5.39 | Přečteno: 132 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2564

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.