Pražané žalují Ministerstvo životního prostředí za smrad ve městě

Levá ruka státu neví, co dělá pravá. Zatímco se na MDČR pečou "šikovné" novely a nová emisní metodika vyhovují především "kontrolujícím", jezdí "Životnímu prostředí" a Pražanům pod nosem emisní vraky s vylepenou emisní známkou.

Vražedné emise zejména u školek?

Bohužel nejhorší koncentrace jedovatého oxidů dusíku a nebezpečných jemných sazí vdechují naši nejmenší. Auta, která je vozí  ráno do školky mají studený motor a "odpíchnutím" auta od obrubníku spěchajících maminek nebo tatínků po zdlouhavém nazouvání bačkůrek se line z výfuků aut nejvíce jedů. 
Naměřil a zdokumentoval to docent technické fakulty - obor spalovacích motorů Michal Vojtíšek. Do detailu, jak, kde a proč vznikají škodlivé emise píše Michal Vojtíšek většinou anglicky v zahraničních odborných médiích, protože jak sám říká: "Tady v Česku to nikoho nezajímá."

..a bude tomu tak i po 1. 1. 2017 !

Několikrát pozměněná "Nová emisní metodika" má nyní konečnou formu. Ministerstvo dopravy nedokázalo prosadit, aby se na emisních kontrolách účinně odhalovaly ilegálně odstraněné filtry částic, nebo aby se emise měřily adekvátně k současné technice. I nadále platné normy povolují nárůst kouřivosti o tisíce procent vyšší než je běžná hodnota! Chrání tím MDČR emisní vraky? Proč?

Auta vyhovují i bez filtrů částic a katalyzátoru...

Volkswagen Golf 2,0 TDi pokusně zbaven filtru částic (ve videu od 4. minuty 10. sekundy a pak od 6 minuty 53. sekundy) a změřen novou kontrolní metodou:
s hodnotou kouřivosti 0,19 [1/m] VYHOVUJE, protože hodnota maximální povolené kouřivosti je podle předpotopních předpisů na štítku dokonce téměř trojnásobná 0,6 [1/m]!
Ten samý vůz s ještě nedemontovaným filtrem částic nekouřil téměř vůbec 0,01 [1/m]! 

Pražané, dýchat se vám lépe nebude 

..a to ani když Ministerstvo dopravy avizuje reorganizaci stanic kontrol a novou emisní metodiku. Jako školitel emisních mechaniků jsem dokonce musel ze školicích materiálů vyškrtnout stať zakazující mazat paměť závad uložených v řídící jednotce, protože to stát novou emisní metodikou nepřímo, ale zcela legálně dovolil. Jak absurdní, ale je to tak:

Jako kdybyste šli k lékaři na bakteriologické vyšetření
výtěrem krku, a v čekárně si před vyšetřením důkladně vykoktali Listerinem.
Doktor musí zákonitě konstatovat: "Nenalezeny žádné bakterie..."

Pro Pražany a vůbec pro všechny obyvatele měst s rušnou dopravou je to špatná zpráva, neboť ještě vloni byla naděje, že se emise budou kontrolovat přísněji a že se budou odhalovat vozidla s ilegálně odstraněnými katalyzátory a filtry částic. Ale ejhle. Jsou tu "vyšší zájmy" ze strany vlivné lobby!

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 29.9.2016 10:36 | karma článku: 16,78 | přečteno: 725x