Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražané žalují Ministerstvo životního prostředí za smrad ve městě

29. 09. 2016 10:36:59
Levá ruka státu neví, co dělá pravá. Zatímco se na MDČR pečou "šikovné" novely a nová emisní metodika vyhovují především "kontrolujícím", jezdí "Životnímu prostředí" a Pražanům pod nosem emisní vraky s vylepenou emisní známkou.

Vražedné emise zejména u školek?

Měření emisí vozidel podle nových pravidel naše nejmenší před jemnými sazemi ano oxidy dusíku neochrání, naopak...Měření emisí vozidel podle nových pravidel naše nejmenší před jemnými sazemi ano oxidy dusíku neochrání, naopak... (123RF .com)

Bohužel nejhorší koncentrace jedovatého oxidů dusíku a nebezpečných jemných sazí vdechují naši nejmenší. Auta, která je vozí ráno do školky mají studený motor a "odpíchnutím" auta od obrubníku spěchajících maminek nebo tatínků po zdlouhavém nazouvání bačkůrek se line z výfuků aut nejvíce jedů.
Naměřil a zdokumentoval to docent technické fakulty - obor spalovacích motorů Michal Vojtíšek. Do detailu, jak, kde a proč vznikají škodlivé emise píše Michal Vojtíšek většinou anglicky v zahraničních odborných médiích, protože jak sám říká: "Tady v Česku to nikoho nezajímá."

..a bude tomu tak i po 1. 1. 2017 !

Několikrát pozměněná "Nová emisní metodika" má nyní konečnou formu. Ministerstvo dopravy nedokázalo prosadit, aby se na emisních kontrolách účinně odhalovaly ilegálně odstraněné filtry částic, nebo aby se emise měřily adekvátně k současné technice. I nadále platné normy povolují nárůst kouřivosti o tisíce procent vyšší než je běžná hodnota! Chrání tím MDČR emisní vraky? Proč?

Auta vyhovují i bez filtrů částic a katalyzátoru...

Volkswagen Golf 2,0 TDi pokusně zbaven filtru částic (ve videu od 4. minuty 10. sekundy a pak od 6 minuty 53. sekundy) a změřen novou kontrolní metodou:
s hodnotou kouřivosti 0,19 [1/m] VYHOVUJE, protože hodnota maximální povolené kouřivosti je podle předpotopních předpisů na štítku dokonce téměř trojnásobná 0,6 [1/m]!
Ten samý vůz s ještě nedemontovaným filtrem částic nekouřil téměř vůbec 0,01 [1/m]!

Pražané, dýchat se vám lépe nebude

..a to ani když Ministerstvo dopravy avizuje reorganizaci stanic kontrol a novou emisní metodiku. Jako školitel emisních mechaniků jsem dokonce musel ze školicích materiálů vyškrtnout stať zakazující mazat paměť závad uložených v řídící jednotce, protože to stát novou emisní metodikou nepřímo, ale zcela legálně dovolil. Jak absurdní, ale je to tak:

Jako kdybyste šli k lékaři na bakteriologické vyšetření
výtěrem krku, a v čekárně si před vyšetřením důkladně vykoktali Listerinem.
Doktor musí zákonitě konstatovat: "Nenalezeny žádné bakterie..."

Pro Pražany a vůbec pro všechny obyvatele měst s rušnou dopravou je to špatná zpráva, neboť ještě vloni byla naděje, že se emise budou kontrolovat přísněji a že se budou odhalovat vozidla s ilegálně odstraněnými katalyzátory a filtry částic. Ale ejhle. Jsou tu "vyšší zájmy" ze strany vlivné lobby!

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 29.9.2016 10:36 | karma článku: 14.46 | přečteno: 664x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.00 | Přečteno: 2857 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Hana Stastna

Preservatikea

INA se bojí umírání všeho druhu. Strachuje se o přírodu. Děsí jí přivést děti do dekadentního a znečištěného světa. Proto se nechemicky vždy chrání proti početí. Má obavu i z protržení prezervativu.

18.8.2017 v 7:53 | Karma článku: 11.39 | Přečteno: 529 | Diskuse

David Evan

Jak si Lubomír Zaorálek povídal o budoucnosti a soběstačnosti českého zemědělství

Nový volební lídr za ČSSD Lubomír Zaorálek využil žní, aby si popovídal o budoucnosti českého zemědělství a naší soběstačnosti. Možná se dostal i na to, že část české úrody končí v zahraničí, konkrétně třeba v Německu...

7.8.2017 v 20:19 | Karma článku: 33.89 | Přečteno: 2279 | Diskuse

Jan Ferenc

Prší a přitom máme sucho. Proč?

Česká vláda má v rukou materiál pro boj se suchem. Uvažuje třeba o návratu řek do původních koryt nebo podpoře biozemědělství. „A pak bude víc pršet?“ zeptal by se ten, kdo o suchu ví jen málo. O množství srážek ale až tak nejde.

7.8.2017 v 12:02 | Karma článku: 42.63 | Přečteno: 6358 | Diskuse

Jan Tichý

Panelstory a rorýsi

Rorýs, pták, co furt lítá a velmi rychle a mouchy polyká za letu. Prý je to pták vzácný. V našem paneláku vzácný není a máme tu rorýsů poměrně početné hejno.

6.8.2017 v 18:53 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 383 | Diskuse

Karel Krejza

Když modrá přebarví zelenou. Být ekologický není volba, ale povinnost

Také si občas kladete otázku, proč se starat o životní prostředí? Nemusíte být Zeleným, abyste se choval zeleně, chce to jen zdravý rozum a uvědomit si, že když se ztratíte na přechodu pro chodce,

1.8.2017 v 8:25 | Karma článku: 9.93 | Přečteno: 292 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.