Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražané žalují Ministerstvo životního prostředí za smrad ve městě

29. 09. 2016 10:36:59
Levá ruka státu neví, co dělá pravá. Zatímco se na MDČR pečou "šikovné" novely a nová emisní metodika vyhovují především "kontrolujícím", jezdí "Životnímu prostředí" a Pražanům pod nosem emisní vraky s vylepenou emisní známkou.

Vražedné emise zejména u školek?

Měření emisí vozidel podle nových pravidel naše nejmenší před jemnými sazemi ano oxidy dusíku neochrání, naopak...Měření emisí vozidel podle nových pravidel naše nejmenší před jemnými sazemi ano oxidy dusíku neochrání, naopak... (123RF .com)

Bohužel nejhorší koncentrace jedovatého oxidů dusíku a nebezpečných jemných sazí vdechují naši nejmenší. Auta, která je vozí ráno do školky mají studený motor a "odpíchnutím" auta od obrubníku spěchajících maminek nebo tatínků po zdlouhavém nazouvání bačkůrek se line z výfuků aut nejvíce jedů.
Naměřil a zdokumentoval to docent technické fakulty - obor spalovacích motorů Michal Vojtíšek. Do detailu, jak, kde a proč vznikají škodlivé emise píše Michal Vojtíšek většinou anglicky v zahraničních odborných médiích, protože jak sám říká: "Tady v Česku to nikoho nezajímá."

..a bude tomu tak i po 1. 1. 2017 !

Několikrát pozměněná "Nová emisní metodika" má nyní konečnou formu. Ministerstvo dopravy nedokázalo prosadit, aby se na emisních kontrolách účinně odhalovaly ilegálně odstraněné filtry částic, nebo aby se emise měřily adekvátně k současné technice. I nadále platné normy povolují nárůst kouřivosti o tisíce procent vyšší než je běžná hodnota! Chrání tím MDČR emisní vraky? Proč?

Auta vyhovují i bez filtrů částic a katalyzátoru...

Volkswagen Golf 2,0 TDi pokusně zbaven filtru částic (ve videu od 4. minuty 10. sekundy a pak od 6 minuty 53. sekundy) a změřen novou kontrolní metodou:
s hodnotou kouřivosti 0,19 [1/m] VYHOVUJE, protože hodnota maximální povolené kouřivosti je podle předpotopních předpisů na štítku dokonce téměř trojnásobná 0,6 [1/m]!
Ten samý vůz s ještě nedemontovaným filtrem částic nekouřil téměř vůbec 0,01 [1/m]!

Pražané, dýchat se vám lépe nebude

..a to ani když Ministerstvo dopravy avizuje reorganizaci stanic kontrol a novou emisní metodiku. Jako školitel emisních mechaniků jsem dokonce musel ze školicích materiálů vyškrtnout stať zakazující mazat paměť závad uložených v řídící jednotce, protože to stát novou emisní metodikou nepřímo, ale zcela legálně dovolil. Jak absurdní, ale je to tak:

Jako kdybyste šli k lékaři na bakteriologické vyšetření
výtěrem krku, a v čekárně si před vyšetřením důkladně vykoktali Listerinem.
Doktor musí zákonitě konstatovat: "Nenalezeny žádné bakterie..."

Pro Pražany a vůbec pro všechny obyvatele měst s rušnou dopravou je to špatná zpráva, neboť ještě vloni byla naděje, že se emise budou kontrolovat přísněji a že se budou odhalovat vozidla s ilegálně odstraněnými katalyzátory a filtry částic. Ale ejhle. Jsou tu "vyšší zájmy" ze strany vlivné lobby!

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 29.9.2016 10:36 | karma článku: 13.90 | přečteno: 654x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 519 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 948 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8905 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nákladní Dieselgate: Odhadem 14.000 tun NOx emitují manipulované tahače.

Odhadem 20 % moderních nákladních tahačů některých spedičních flotil mají namontován emulátor AdBlue-Killer. S dalšími úpravami, skrytými pod nabídkami Truck-Chiptuningu chrlí do ovzduší dvakrát tolik jedů než celá VW-Dieselgate

20.1.2017 v 9:03 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 6.78 | Přečteno: 163 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 6.64 | Přečteno: 197 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 392 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 287 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 524 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2564

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.