Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ještě větší podvod než emisní aféra VW?

30. 11. 2015 18:05:02
V rámci hledání viníků aféry Dieselgate vyplouvají na světlo ještě větší podvody (VIDEO), než je Volkswagenem zmanipulovaný software. Koncepce a normy "linkových" Stanic Měření Emisí je stokrát horší, než miligramy oxidů dusíku!

Bude v Česku i nadále "Měření emisí" jen stínohrou? Od 1.1.2016 se V Česku zavádí do provozu nová metodika pro "Měření emisí" v Česku. Není to však obdivuhodná pohotovost Ministerstva dopravy, jako reakce na emisní aféru. Naopak, změna zastaralého způsobu se opakovaně odkládala a čeká na sebe již více než 15 let. Nyní jsme se dočkali, ale v pravdě se není na co těšit.

Nová emisní metodika je totiž kompromis, protože je stavěna na zcela nevyhovující vyhlášce č. 302 a zákonu č.56. Je tvořena tak, že se bude podvádět dál. Jen trochu jinak. Navíc obsahuje některé kroky, které přinesou zejména emisním stanicím těžkosti právě při provádění jednoho z nejpřísnějších testů v Evropě. Způsob měření do sebe nenechá příliš (skoro vůbec) zasahovat, a tak některé nejasnosti budou končit ve slepých uličkách. Kombinace těchto troufám si říci "zbytečných" metodických přítěží a "možnosti podvádět" však budou zase jen někomu vyhovovat.

Někdo zaspal a teď, u emisní aféry Volkswagen, zase mlčí.

(VIDEO 1) BBC, CVUT Praha a IHR Technika společně u testování emisních výsledků při odhalování nedodržování emisních limitů mimo laboratorní podmínky dalších značek vozidel. Volkswagen totiž není zdaleka sám a už vůbec není nejhorší. Smutné zjištění další pravdy o emisích.(VIDEO 1) BBC, CVUT Praha a IHR Technika společně u testování emisních výsledků při odhalování nedodržování emisních limitů mimo laboratorní podmínky dalších značek vozidel. Volkswagen totiž není zdaleka sám a už vůbec není nejhorší. Smutné zjištění další pravdy o emisích. (IHR Technika)

Kdo by se v našem státě měl starat o svěřenou úlohu a účinně kontrolovat emise z dopravy? A zda se třeba dodržují emisní normy, pokud ty jsou vůbec aktuální? Proč se v byznysu STK a SME někdo tolik angažuje, přestože to veřejnosti nic nepřináší?

(VIDEO 2) Problém s emisemi se týká všech, ale na vině, že v provozu jsou emise vyšší, nemají výrobci sami, ale organizace, které byly státem pověřeny, aby chránily naše zdraví. Stát přihlíží, jak se peníze určené pro ochranu životního prostředí nastěhovaly do něčích kapes, avšak bez náznaku životnímu prostředí nějak významně pomoci.(VIDEO 2) Problém s emisemi se týká všech, ale na vině, že v provozu jsou emise vyšší, nemají výrobci sami, ale organizace, které byly státem pověřeny, aby chránily naše zdraví. Stát přihlíží, jak se peníze určené pro ochranu životního prostředí nastěhovaly do něčích kapes, avšak bez náznaku životnímu prostředí nějak významně pomoci. (123rf)

Nezaspalo jenom české Ministerstvo dopravy a jeho čeští odborní "rádcové". V Německu se chová Ministerstvo obdobně netečně a právě teď se dostává pod nejsilnější palbu kritiky.

Měření emisí bude ještě chvíli zbytečným taháním peněz z lidí. Emisní vraky nejen že současná SME neodhalí, ale dokonce jim dle současné nevyhovující legislativy vystaví potvrzení, že emisním vrakem oficiálně není.

Výrobci se s požehnáním Bruselu kontrolují sami a emisní vraky tak nikdo pořádně nekontroluje.

Kontrolka OBD na přístrojové desce (mnohdy záměrně) nesvítí, a jedy nás zabíjejí dokonce ve větší míře, než by kdo řekl. A co pro to dělá to české Ministerstvo dopravy? Řekněme si to upřímně, ještě před emisním skandálem jsme MDČR, Policii ČR, ale i odbornou veřejnost upozorňovali na vytloukání filtrů částic i katalyzátorů. Od Policie jsme dostali vyjádření, že se o trestný čin nejedná. ČOI jednala vlažně a téměř neúčinně. Kdo by ale měl konat, je stát, protože se jedná jednoznačně o porušení zákona, kde stojí, že přivádí-li někdo na trh a do provozu uvádí vozidla bez homologace (takovými auta zbavená filtru jednoznačně jsou), zaplatí pokutu až 60.000.000,- Kč. Sáhl k tomu stát přes opakovaná upozornění za posledních 5 let? Ještě se tak nestalo, přičemž dokazovat by bylo co. Jedna firma na Moravě se jmenuje "FAP OFF" - tedy "Filtr ven"! Pořad o vytloukání právě jimi šel i v České televizi. Vytlouká filtry doposud a platí státu za svou ilegální činnost daně z této ilegální činnosti.
Namísto aby konal, přihlíží stát dlouhodobě nic nepřinášejícímu byznysu s prodejem kladných emisních odpustků, kde angažovaní těží nebetyčné zisky bez jakéhokoliv přínosu, bez splnění úlohy jejich zákonného zřizování, bez přidané hodnoty. Pouze s utajeným vědomím, že platíme za něco, co nás nechrání, a že se chlácholíme lživými statistikami. Jak se pak podle dosavadních výsledků, které nestojí za zlámanou grešli, má někdo orientovat? Není v Česku zase někdo, komu tento stav náramně vyhovuje?

Zde reportáž z německé televize ARD1 (CZ titulky):

Ministerstvo dopravy by se mělo umět dlouhodobě spoléhat na informace, které mají váhu a relevanci, a ze kterých se dá při statistikách pro jakékoliv další smysluplné projekty alespoň vycházet. Nemělo by se spoléhat na někoho, od koho se právě o emisním skandálu nedozvíme vůbec nic, protože i teď mlčí. Co je to za rádce, kterého je vidět jen když se rozdávají peníze?

Vývar 3,5 milionu za měsíc z STK s "linkovými emisemi" v areálu..

Měření emisí se na STK s SME "v areálu" mrská jako cvičky u Bati. Tento systém má mnoho bolavých míst a je legislativou systémově přednastaven tak, aby auta na emise vyhovovala, jinak nelze zkasírovat peníze za STK, na kterou se emisně nevyhovující auto dneska nedostane(proč tuto podmínku nezrušit?). Emisním testem projdou i auta s vytlučeným filtrem částic. Zda emisní stanice plní svou úlohu v odhalování vytlučených filtrů a katalyzátorů u dieselů se např. kontrolním orgánům Státního odbornému dozoru při kontrolách ještě nepodařilo! Namísto toho vyhrožují správním řízením za to, že Stanice Měření Emisí se "nevyškolena" a "bez schválení pracoviště", pustila do měření emisí jednoho vozu Dacia, když měla pro SME legislativně schválenu jen značku Renault. Argumentům, že je to systémově technicky vzato jedno a to samé (Dacie je licencí Renaulta), bylo odpovězeno s hrozivě zdviženým prstem hrůzu nahánějícího inkvizitora ze 12. století, aby se nepokoušel zpochybňovat aktuálně platnou legislativu.

Legislativa je rovněž neuvěřitelně nesmyslná a bezdůvodně vykořisťující: Vyhláška požaduje, aby mechanik od Renaulta prošel školením na Dacii, a aby jeho pracoviště SME schválila za 10.000,- Kč "pověřená zkušebna". Tedy to, že se kromě Renaulta, mohou emisně diagnostikovat i Dacie. Co na tom, že ta auta od sebe po odloupnutí znaku na kapotě ani zevnitř ani zvenku nikdo nerozezná. Jsou stejná.Tomu se říká extraktivně vysát peníze tam, kde by se snad ani žádný byznys očekávat nedal. Je to však poplatek, vycházející z doposud platné vyhlášky "ušité někomu na míru". Nedalo by se to posuzovat jako novodobé, státem požehnané výpalné bez jakéhokoliv užitku, protože dál dýcháme nekontrolované jedy?

Autor: Libor Fleischhans | pondělí 30.11.2015 18:05 | karma článku: 21.63 | přečteno: 2026x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 519 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 948 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8905 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nákladní Dieselgate: Odhadem 14.000 tun NOx emitují manipulované tahače.

Odhadem 20 % moderních nákladních tahačů některých spedičních flotil mají namontován emulátor AdBlue-Killer. S dalšími úpravami, skrytými pod nabídkami Truck-Chiptuningu chrlí do ovzduší dvakrát tolik jedů než celá VW-Dieselgate

20.1.2017 v 9:03 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 6.78 | Přečteno: 163 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 6.64 | Přečteno: 197 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 392 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 287 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 524 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2564

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.